Killinger i nød...
Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 24-06-02 10:14

Kære gruppe,

Jeg har netop modtaget denne mail fra en veninde, som er tilknyttet
internatet i Rødovre. Måske er der en herinde, som kan hjælpe til en
løsning - det håber jeg.

Mange hilsener

Tine
----------
Her kommer mailen.
----------
4 små killinger mangler en reservemor til at bli flasket op af!!
De kom ind på Internatet igår og der er ingen der kan flaske dem op. Det
kræver at personen er hjemme, da de ska ha mad hver 2-4. time. Jeg ved ikke
deres præcise alder, men får det at vide senere idag af dyrlægen derude.

Det skal gå hurtigt fordi de klarer ikke lang tid uden den nødvendige
omsorg....

Så spørg alle du kender som går hjemme om de den næste måneds tid vil være
reservemor. Når de kan spise selv, tager jeg dem hjem til mig.

TAK fordi du vil hjælpe mig med at hjælpe dem.... de fortjener en chance!!

Knus

Dina

Fra : tahquamenons

Dato : 24-06-02 10:56

Hej Dina.

Jeg har 2 katte der lige har fået killinger og de kan sagtens tage imod
dem og det er jeg også helt sikker på at de gerne vil, da de passer
deres killinger sammen.
Så hvis det kan være en hjælp så ring til mig på 48-251553.

Knus fra

Lisbeth Henriksen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 24-06-02 11:06

Hej Lisbeth,

"tahquamenons" <tahquamenons.news@kandu.dk> skrev:

> [...]
> deres killinger sammen.
> Så hvis det kan være en hjælp så ring til mig på 48-251553.

Jeg har givet dit nummer til Dina - hun ringer til internatet med det samme
og derefter til dig - tak for dit dejlige tilbud.

Kh. Tine

Fra : tahquamenons

Dato : 24-06-02 12:03

Hej Tine.

Jeg har allerede talt med Dina og de små killinger skulle meget gerne
lande her hos mig senere idag.
Jeg er meget lykkelig over at kunne hjælpe dem og har sagt at jeg gerne
beholder dem til de er i nye hjem.

Knus fra

Lisbeth.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 24-06-02 12:08

"tahquamenons" <tahquamenons.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lande her hos mig senere idag.
> Jeg er meget lykkelig over at kunne hjælpe dem og har sagt at jeg gerne

Lisbeth,

Du er en engel - tak.

Kh. Tine

Fra : Pia

Dato : 24-06-02 12:18

"tahquamenons" <tahquamenons.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg har allerede talt med Dina og de små killinger skulle meget gerne
> lande her hos mig senere idag.
> Jeg er meget lykkelig over at kunne hjælpe dem og har sagt at jeg gerne
> beholder dem til de er i nye hjem.

Jeg bøjer min hat!!

:Pia

Fra : tahquamenons

Dato : 24-06-02 14:59

Hej Igen allesammen.

Så er det en lille time siden at de små søde killinger de ankom og Stump
(reservemoderen) var lidt sur til at starte med, men nu ligger hun med
alle de små og giver dem mad og vasker dem.*ss*
Så nu er alt lykke og idyl for de små og de har fået sig et par
legekamerater med i købet.
Tak for alle de søde ord.

Knus fra

Lisbeth, Stump, børn og plejebørn.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-06-02 15:08

Nej hvor er det godt, du er vel nok en engel Lisbeth! Hvor er det skønt
at denne gruppe kan medvirke til den slags redningsaktioner )

/Pernille

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-06-02 15:51

Hej Lisbeth
Giv Stump en nussekrammer fordi hun tog de små
plejebørn, og en til dig fordi du lod hende gøre det.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-06-02 16:20

Hej Lisbeth

Hele banden her sender jer - og især dig - mange næsemøzzere for
initiativet!
Dejligt at endnu 4 killinger er i sikre hænder

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-06-02 16:37

Bøjer mig i støvet for dig Lisbeth - det var dæleme et godt træk *S*

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Jette

Dato : 24-06-02 18:58

Jeg tilslutter mig koret at taknemmelige katteelskere ... hvor er det
dejligt du vil bruge tid og kræfter på at hjælpe de stakkels små
forældreløse...

Husk at Sabina og Marianne har lavet en salgs-kontrakt specielt til
"overskuds-mivere", der forpligter køberne til at neutralisere kattene
.... kig her og se om det er noget du kunne tænke dig at bruge:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/vildkatte/tortie_salgskontrakt.pdf

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Lars Dahl

Dato : 25-06-02 04:56

Hej Lisbeth.

Godt gået - også til Stump *S*
Held & lykke med de små; vi glæder os også til billederne.

Mvh. Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Kate

Dato : 25-06-02 20:01

> [...]

> ligger hun med alle de små og giver dem mad og vasker dem.*ss*
> Så nu er alt lykke og idyl for de små og de har fået sig et par

Åhhh, hvor skønt. Ligesom jeg så anmodningen tænkte jeg gid nogen har
en hunkat som vil tage imod. Det er dog skønt når det går så godt.
Hvilke farver og evt. køn har de?

Kate

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-06-02 20:23

> [...]
> lande her hos mig senere idag.
> Jeg er meget lykkelig over at kunne hjælpe dem og har sagt at jeg gerne

Bedre sent end aldrig vil jeg også slutte mig til koret og sige FLOT INITIV!

Held og lykke

Fra Lisbeth (altså en anden Lisbeth...)
--
http://cutiecats.dk

Fra : Birgitte

Dato : 24-06-02 15:05

Ihh hvor er det dejlig læsning, ikke at de kære små trænger til en
reservemor, men at andre katteelsker modtager fremmede mislinger.
Jeg er virkelig rørt til tåre.
Igen en flot gerning her fra en NG'er.
Held og lykke.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : tahquamenons

Dato : 24-06-02 16:58

Hej Allesammen.

Jeg må erligt indrømme at jeg er rørt over at der er så mange der
interessere sig for de små. ))
Jeg har taget nogle billeder af de små plejebørn og ligeså snart at de
er blevet fremkaldt så skal i nok få dem at se.
De er nok noget af det kæreste og smukkeste jeg længe har set.
Jeg har vidregevet alle jeres kuns til Stump og så har jeg også kræset
lidt ekstra for hende.... hun fortjæner det... en rigtig supermor.
))

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 24-06-02 23:02

Kære Lisbeth,

"tahquamenons" skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har vidregevet alle jeres kuns til Stump og så har jeg også kræset
> lidt ekstra for hende.... hun fortjæner det... en rigtig supermor.

Jeg vil bare endnu en gang sige tak for din indsats. Du har gjort min dag i
dag til en mærkedag.
Jeg glæder mig så meget til at se billeder af de små killinger.

Og så til alle jer andre Jeg "kommer" mest i hunde ng'en, men I skal have
så meget ros for jeres måde at være på. Denne gruppes fællesånd er virkelig
imponerende. Jeg kan mærke at I brænder for kattene samtidigt med at I har
en god "tone" og det er dejligt at opleve.

Mange hilsener til jer alle og især til Stump

Tine

Fra : Inger Kaya

Dato : 25-06-02 21:03

Også en hilsen både til Lisbeth og Misserne herfra - det er vildt godt
gået. Håber snart at se billeder af de små mislinger og deres reserve
mor som har været så flink at tage godt imod dem.

/ Tinka, Trold & Inger

Fra : Lene

Dato : 26-06-02 08:43

Hej Lisbeth...

Held og lykke med killingerne...Hvor dejligt at du kunne tage dem
Det er godt gået...Sådan noget gør mig så glad

Glade hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : tahquamenons

Dato : 27-06-02 09:25

Hej

Jeg kan kun sige at alt går som hånd i handske med alle de små.
Der er 3 drenge og 1 pige og deres farver er som følge : en sort med
hvid og en blå med hvid og så er der to gråstribede med hvid på.
Med henblik på en salgskontrakt så har jeg selv en som jeg bruger til
mit eget avl og den har jeg lavet lidt om på så den passer til de små.
(det er bla. et krav at de skal neutralisres inden de er 8 mdr.)
Den første dag der fik de små lidt ekstra mælk på en sutteflaske, men nu
har Stump overtaget dem helt...... jeg tror ikke at hun kan få killinger
nok for hun har også tyv stjålet min den anden hunkats killinger, så hun
må jo bare følge med hvis hun stadig vil have dem. ))

Knus fra

Lisbeth,Stump & 19 andre katte.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 27-06-02 21:59

> [...]
> Der er 3 drenge og 1 pige og deres farver er som følge : en sort med
> hvid og en blå med hvid og så er der to gråstribede med hvid på.

Ja, så afslører jeg lige nogle skumle tanker jeg har tumlet med en tid
nu.....Må jeg kommer og besøge dem når de er lidt større?
Jeps, jeg overvejer _meget_ seriøst at bryde med min to katte-regel,
nårh nej den er jo brudt
Nej, jeg begynder at tro at Lante mangler lidt inspiration.
Den blå eller en stribet hankat er interessant i mine øjne. Jeg tør dog
ikke komme med en hunkat, Sofie vil ikke sætte pris på det tror jeg.

Kate

Fra : Ann K

Dato : 27-06-02 22:12

Kate skrev:
>Jeps, jeg overvejer _meget_ seriøst at bryde med min to katte-regel,
nårh nej den er jo brudt

<> Ja, og når man nu alligevel har en, så kan man lige så godt få to,
den tredje fylder ikke så meget og herregud, der er da også plads til
den fjerde og hva' katten, nummer fem kan skam også lige være her!
Og jeg som bare skulle have 1 (skriver; een!) kat....

>Jeg tør dog ikke komme med en hunkat, Sofie vil ikke sætte pris på det
tror jeg.

<> HA - som om hun vil sætte større pris på en hankat!?
Stakkels lille Sofie... Onde, onde Kate!
Og nej - hun må ikke komme og dele Saga's hus med hende

Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 20:57

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in news:affv2k$qn8$1@sunsite.dk:

> <> HA - som om hun vil sætte større pris på en hankat!?

Næ, det tror jeg egentligt ikke, men hun vil nok sætte mest pris på
hvis det kun var hende og mig, men den perfekte verden eksisterer jo
ikke.

> Stakkels lille Sofie... Onde, onde Kate!

Tja, hun ved det jo ikke endnu

> Og nej - hun må ikke komme og dele Saga's hus med hende

Ned for så skal jeg jo flytte med, jeg kan jo ikke sove uden hende ved
min side og det er måske lidt meget med mig i dobbeltsengen også

Kate

Fra : Denise

Dato : 28-06-02 06:51

Hej Kate
Hihi, pas bare på du ikke ender op med at have 8 katte. Hvis jeg ikke havde
en mand, og hvis han ikke havde katteallergi, ja, så er det ikke godt at
vide hvormange katte jeg sad med i dag, for alle de killingefødsler og snak
om killinger, og alle de skribenter der hele tiden "praler" af at nu skal de
ud og se på killing, og nu har de lige fået en killing, gør mig altså ret
misundelig .
Nej, jeg skifter ikke manden, for min fornuft siger også lidt, at det måske
er meget godt for mig, at have en fornuftig "stopklods" derhjemme .
Bortset fra det, så tror jeg egentlig godt Lante kan bruge lidt inspiration,
og du har ret,
hankat er nok bedst hvis det skal være inspiration. Inspiration kan vores
Blonde iøvrigt også bruge, for Molly og Dine er noget sløve i det, hvor
Blonde er meget mere aktiv og killing-agtig, og tager nogle kæmpe faren
rundt ture på fuld knald, og Dino kan slet ikke følge ham og gider heller
ikke altid, så jeg tror han ville nyde en killing, men nej det går ikke. Når
vi skal have igen, skal vi have 2 killinger, men det bliver tidligst når
Molly ikke er mere.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 21:09

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Hej Kate
> Hihi, pas bare på du ikke ender op med at have 8 katte.

Ja, jeg kan jo godt se at mine grænser lige pludseligt flytter sig lidt
drastigt

> Bortset fra det, så tror jeg egentlig godt Lante
> kan bruge lidt inspiration, og du har ret,
> hankat er nok bedst hvis det skal være inspiration.

Ja, jeg købte jo Lante som legekammerat til Johan. Lante vil faktisk
også gerne ha' kontakt med Johan, men Johan synes vist at Lante er for
meget. Godt nok er presset på Sofie væk efter Lante flyttede ind, men
Lante skulle jo også gerne ha' det godt. Egentligt har jeg også tænkt
på om jeg så skulle overgive mig og købe en aby, men jeg synes altså at
de er for små og så har jeg simpelthen ikke penge til det lige nu.
Så var det måske nu jeg skulle give en lille hjemløs mis chancen når nu
idéen var fostret i mit hoved.

Ja, den med to killinger når Sofie var væk var jo også min tanke, men i
November var jeg bare ikke parat til 4 katte, derfor valgte jeg Lante.
Ingen tvivl om at jeg ikke har fortrudt, dejligere kat findes jo ikke,
men han skal jo også være glad, ikke?

Kate

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-06-02 21:30

Bare hvis du skulle have glemt det, så har jeg en 1 år gammel somali, hvis
det skulle være noget

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 21:25

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in

> Bare hvis du skulle have glemt det, så har jeg en 1 år gammel
> somali, hvis det skulle være noget

Haha. Nejtak, ikke flere voksne katte, det tror jeg ikke at J&S vil se
på med milde øjne og så er det vel Djamilla du hentyder til? En hunkat
tør jeg simpeæthen ikke tilføre familien, Sofie er sur nok over
drengene.

Kate

Fra : tahquamenons

Dato : 29-06-02 11:45

Hej Kate.

Jeg havde helt overset din lille hilsen..... undskyld mange gange.
Du skal være velkommen til at komme og se de "små"....... ja så små er
de jo heller ikke mere, de er ca 3 uger gamle og er allerede meget
mobile og næsten renlige.... )))
Du kan jo altid ringe til mig og så kan vi aftale en dag hvor du kan
komme....
Mit nummer står på siden så det er vist ikke nødvendigt at gentage igen.

killingerne er som alle killinger meget frække og superskønne, men jeg
tror at de bliver noget sværre at skille sig af med da jeg jo også får
et meget tæt forhold til dem, men jeg stiller jo mine krav til de nye
hjem og heri kommer at jeg VIL have billeder af dem engang imellem, de
er jo på et eller andet punkt blevet mine små babyer.....
Snøft jeg bliver helt ked af det over at tænke på at de en dag bliver så
store at de må flytte herfra. ((

Knus fra

Lisbeth,Stump & Killinger.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 30-06-02 08:41

> Jeg havde helt overset din lille hilsen..... undskyld mange gange.

Det er iorden.
Øhhh, hvor mener du at jeg kan se dit nummer?
Eller kan du lige sende mig en mail, du skal bare fjerne "ligeher" for
enden af adressen så virker den.

Kate

Fra : tahquamenons

Dato : 30-06-02 10:07

Hej Kate.

Her har du mit nummer: 48-251553.
Jeg kan næsten hver dag også i dagstimerne, så for mig er det nemt at
finde en dag hvor du kan se de små.

knus fra

Lisbeth.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 30-06-02 10:33

> Jeg kan næsten hver dag også i dagstimerne, så for mig er det nemt at
> finde en dag hvor du kan se de små.

Jamen du hører fra mig, så vi kan finde et tidspunkt. Jeg er på arbejde
i hverdagene, men har ret frie arbejdstider så det skulle være muligt
at finde en dag meget snart.
Du kan tro jeg ringer

Kate

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 27-06-02 23:18

Hej Lisbeth,

"tahquamenons" skrev:

> [...]
> nok for hun har også tyv stjålet min den anden hunkats killinger, så hun
> må jo bare følge med hvis hun stadig vil have dem. ))

Det er så dejligt at høre, at det går godt med de små misser. Jeg tænker på
jer hver dag. Glæder mig til at se nogle billeder

Kh. Tine