"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
news:8n0ehusrlmtk4g53plo86vkrck9s56bbkm@news.sunsite.dk...
> Hvis spillet er tilpas skidt konstrueret, er det ikke givet, det
> kan lade sig gøre over NAT. (Jeg kender ikke det pågældende spil,
> så jeg skal ikke kunne sige, om det er tilfældet her).
>
Det var lige præcis det du IKKE skulle sige...
> En mulig løsning kan i så tilfælde være at få flere IP-adresser,
> sådan at man bruger en adresse til hver pc.
>
Ja, det bliver jo nok også desværre enden på det, men jeg håber nu stadigvæk
på det kan lade sig gøre med kun et enkelt WAN IP. Jeg synes det er lidt
spild af IP-adresser, eller hvad?
> Det her er Usenet. Hvis du foretrækker at bruge eksperten.dk, så
> gør du det.
>
Jeg vil bare gerne have noget hjælp, så det er ikke fordi jeg foretrækker
har speciel forkærlighed for Eksperten.
Her kommer problemstillingen:
Jeg har 2 klienter (192.168.1.11 og 192.168.1.12). Problemet er at hvis
maskine 192.168.1.11 host'er et spil, så kan 192.168.1.12 IKKE "se" spillet.
Dvs. når 192.168.1.12 prøver at finde spillet på min WAN IP adresse, så
finder den ingenting. Hvis 192.168.1.12 derimod prøver at finde spillet på
LAN IP adressen (192.168.1.11), så kan den se spillet, men der er noget der
går helt galt, for hvis andre maskiner join'er spillet (på min WAN IP
naturligvis), så ser de makinen med 192.168.1.11 med "ping 30", og spillet
kan ikke startes. 192.168.1.11 ser også maskiner som har join'et på min WAN
IP med ping 30.
Jeg har forsøgt at bruge programmet DXport for at få det til at fungere
(
http://www.puffinsoft.com). På deres hjemmeside fremgår det at det virker
med en Linksys router (med mere end 1 klient bag router). På deres forum har
jeg læst mig til at grunden til det virker med Linksys routeren er, at den
kan finde ud af at sende trafik, der er bestemt til interne klienter,
"rigtigt" tilbage fra routeren vha. loopback... Som jeg forstår det er det
noget med at hvis en klient sender trafik ud gennem routeren til routerens W
AN adresse, så skal routeren kunne finde ud af at bruge loopback og sende
trafikken tilbage på netværket uden at gå ud gennem routeren. (det er svært
at forklare).
Se evt. her hvad Puffinsoft skriver om loopback:
http://www.puffinsoft.com/forum/viewtopic.php?t=75