Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fil ved navn *.THM ?
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 23-06-02 23:36

Hej

Nør jeg tager billeder i RAW og så henter dem ind i puteren kommer der også
en meget lille fil med navnet *.THM. Hvad bruges den til og kan de bare
slettes ?

Mvh
Henrik

Fra : Tore Bredal Nygaard

Dato : 24-06-02 01:07

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nør jeg tager billeder i RAW og så henter dem ind i puteren kommer der
også
> en meget lille fil med navnet *.THM. Hvad bruges den til og kan de bare
> slettes ?

Jeg tror det er det thumbnail dit kamera viser i preview så det ikke skal
håndtere det store raw image hver gang du vil previewe, på mit kamera kommer
der en tilsvarende fil når jeg optager videoklip, den kan jeg sagtens slette
på min computer.

mvh Tore

Fra : Mikael

Dato : 24-06-02 07:54

"Tore Bredal Nygaard" <tore@tk.k-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> der en tilsvarende fil når jeg optager videoklip, den kan jeg sagtens

´
Yeps, helt korrekt. Hvis du kigger på størrelsen vil du se at *.thm filen er
ca. 7-8 Kb stor. Alle dine EXIF informationer ligger i RAW filen.

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 24-06-02 07:56

"Mikael" <m.kristensenXXX@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> ca. 7-8 Kb stor. Alle dine EXIF informationer ligger i RAW filen.

Glemte lige at tilføje, at *.thm filerne kan åbnes i Internet Explorer.

Mikael

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 25-06-02 01:17

> [...]
kommer
> der en tilsvarende fil når jeg optager videoklip, den kan jeg sagtens

Hej Tore & Mikael

Mange tak for svar

Mvh
Henrik