MS Windows
briani 27239
NTFS - Fat32
Fra : Claus

Dato : 23-06-02 21:06

Er der en der kan fortælle mig hvad forskellen er på de to formater ?
Og er NTFS beder ind Fat32 eller omvendt?

--
\\\\////
-(o o)-

Fra : Madsen

Dato : 23-06-02 21:21

Claus skrev:

> Er der en der kan fortælle mig hvad forskellen er på de to formater ?

Prøv en søgning tilbage i gruppen. Spørgsmålet har været oppe et hav af
gange efterhånden. <http://makeashorterlink.com/?B2E215E11>

> Og er NTFS beder ind Fat32 eller omvendt?

Det kommer an på hvad du skal bruge din pc til.

Madsen.

Fra : Mikael Lassen

Dato : 24-06-02 16:17

se evt.
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=63

Fra : Flemming Hardsner

Dato : 27-06-02 22:03

Der er en lang række forskælle mellem FAT32 og NTFS fil systemerne.

Det er for meget at gå i detaljer her, men her er et par vigtige forskelle:

NTFS:
Sikkerhed på fil og folder niveau.
Disk kompression.
Disk Quotas
Fil komprimering

FAT32:
Support for dual boot
Ingen Sikkerhed på fil nineau.

Kilde MCSE study guide 70-210.

/Flemming Hardsner

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 22:59

Flemming Hardsner skrev:

> FAT32:
> Support for dual boot

NTFS understøtter vel også dualboot?

Madsen.

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 23:08

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 15:08

Jens Peter Karlsen skrev:

> Han hentyder formentlig til at C: drevet skal være FAT/FAT32 hvis du
> ønsker at dualboote med WIN9x/Linux og WINNT/XP.

Det er selvfølgelig muligt.

> Hvis du ønsker dualboot mellem WIN2000/WIN2000 eller WINXP/WINXP kan
> du godt have dualboot på NTFS.

Ja, eller Win2000/XP, hvilket vel også sagtens kan lade sig gøre med
NTFS.

Thomas Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-06-02 23:08

Jeg kan ikke huske om der er kommet en opgradering til WIN2000 så den
kan læse WIN XP's NTFS format. Så det skal man nok lige tjekke først.

Fra : Madsen

Dato : 29-06-02 23:14

Jens Peter Karlsen skrev:

> Jeg kan ikke huske om der er kommet en opgradering til WIN2000 så den
> kan læse WIN XP's NTFS format. Så det skal man nok lige tjekke først.

Jeg kører med Win2000 SP2 og WinXP Pro og havde på et tidspunkt
konverteret partitionern hvor Win2000 er installeret på til
Win2000's NTFS og partitionen hvor WinXP er installeret til WinXP's
NTFS. Win2000 havde ikke problemer med at læse eller skrive til
WinXP's NTFS-partition, men det er muligt at man skal passe lidt på,
for XP's NTFS er jo en nyere udgave af Win2000's ditto.

Madsen.