D-Link di-804 åbner ikke mine porte ?
Fra : Temanden

Dato : 23-06-02 21:18

Jeg har lige købt denne d-link gateway.
http://edbpriser.minstartside.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1674597894

Men der er bare et mega problem, som jeg har haft ustyrligt besvær med
!. Jeg skal have åbnet disse porte 21, 22 og 80. De skal gå ind på min
interne server (192.168.0.10). Men de bliver bare aldrig åbnet..
Så Hjælp.!!, hvis du har denne router og ved hvordan den skal
opsættes. Jeg er begyndt at tro, det hele bare er opsat forkert. Jeg har
prøvet alt nu. åbne porte, redirecete dem og sætte fuld adgang til min
server. Intet hjælper.
Her er hvad jeg har gjort indtil nu:
Jeg har Netexpress fra TDC, (får snart BoomTown). Jeg har sat den til
at kalde op, til dem med PPPoE. Jeg får min faste ip tildelt af dem, og
internettet virker. Inden under Specific Application Support har jeg sat
krys ved http, ftp. Det virket ikke, Så prøvet jeg at bruge Port
redirection, det virket heller ikke.. så prøvet jeg at sætte DMZ Control
til.. intet skette. Min firewall i routeren blokker kun for NetBIOS har jeg
tjekket !.. Hvad skal jeg gøre ?! Nogen der måske kunne sende mig en backup
af deres konfigiration, eller skriv en beskrivelse af hvordan de har sat
deres router op til Netexpress/BoomTown?!
Jeg har læst mange steder, at denne router har store problemmer med
tdcs internet.. Ander der har oplevet linene ?!

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 23-06-02 22:38

Hvis du kører Windows XP skal du måske også have åbnet op for firewallen i
XP, på it netkort....
Det dummede jeg mig selv med, IKKE at have gjort !!

Ivan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-06-02 10:18

"Ivan Kristensen" <ivan@gysse.dk> skrev:
> Hvis du kører Windows XP skal du måske også have
> åbnet op for firewallen i XP, på it netkort....

Og det gøres således:

Mvh.
Mikael

Fra : Temanden

Dato : 24-06-02 15:58

Jeg bruger win2k lige nu til at teste routeren, det var nemlig den jeg kørte
med før da jeg havet en speedstream. Så det er ikke der problemmet er , det
er i routeren, det er det eneste der er blevet udskiftet.

Fra : BB

Dato : 24-06-02 23:01

"Temanden" <temanden@nonone.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt denne d-link gateway.
> http://edbpriser.minstartside.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1674597894

Bla bla bla. ---Klip---

Hvis du har mulighed for det, så test uden om TDC, altså kun mellem 2 pc'er.
Er du sikker på at din FTP er sat ordentligt op (sikkert)?

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : [5500]Peter Ravn

Dato : 25-06-02 13:54

Ellers prøv at ringe til D-Link Support på 70269040, de er kanongode til at
hjælpe.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : ODB

Dato : 21-09-02 22:08

Jeg har den fætter og det virker fint her, næsten, men du skal omdirigere
porten til den pc der er server og så er de åbne, husk dog at din server
skal have fast ip og ikke bruge DHCP, kan du komme på nettet med din server
?

Jeg tror nok jeg har en backup, men jeg tror ikke du kan bruge den til
noget, men du kan jo prøve og resette din di804 så den får frabriks
opsætningen og begynde forfra :(

Det er også vigtig du har den rigtig firmware version, det havde jeg selv
problemer med, virke din server inde fra?
Husk at du ikke kan skrive www.ditdomain.dk for at test din server det
under støtter DI804 ikke, du skal nok bare bruge din intern ip for og se om
dine server virker, ellers kan du bruge en anonymweb service du ved hvor du
kan surfe anonymt for at test din web.

Jeg bruger selv firmware version v2.03rc1

Du skriver bare hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Tim P.