MS Windows
briani 27239
Windows fryser.
Fra : [4200] Alexandar

Dato : 23-06-02 20:37

Hej med jer.

Jeg har et mindre problem, som jeg håber at der er en eller flere, som har
en løsning på.
Jeg kører med win XP. Det sker jævnligt at systemet fryser, så jeg hverken
kan bruge musen eller tastaturet. Musen er simpelthen frosset fast på
skærmen. Den eneste måde at komme videre på er at tage strømmen fra pc'en.
Hverken ctrl+alt+del eller reset knappen fungerer.

Er der en som evt kan fortælle mig årsagen til dette? Alternativet til dette
er evt en ny installation af windows XP osv.

Mvh
Alexandar

Fra : Madsen

Dato : 23-06-02 20:43

[4200] Alexandar skrev:

> [...]
> fungerer.
>
> Er der en som evt kan fortælle mig årsagen til dette?

Svært at sige, men ofte kan det være problemer med grafikkortet.
Jeg havde f.eks. samme problem for et stykke tid siden fordi
blæseren på mit grafikkort havde sat sig fast. Det kan også være
driverproblemer med grafikkortet eller noget helt tredje. Står der
ikke noget i logbogen?

> Alternativet til dette er evt en ny installation af windows XP osv.

Efter min mening er det utopi at tro, at en nyinstallationen kan
redde alle ens problemer for det kan den sjældent og slet ikke når
det muligvis er hardwareproblemer man sidder med.

Madsen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 24-06-02 07:04

On Sun, 23 Jun 2002 21:36:39 +0200, "[4200] Alexandar"
<alexandar@lackovic.dk> wrote:
>Jeg har et mindre problem, som jeg håber at der er en eller flere, som har
>en løsning på.
Mindre problem, hmmm ingen oplysninger om hardwaren, så er det endnu
sværre at hjælpe, nå men det kan være dårlige driver, check efter nye,
også BIOS. Så kan det også være Infinite Loop Error hvis du har et a7v
Mobo, eller, eller, eller, husk lige at opgive strømforsyningens watt,
grafik, HD, mobo, lydkort, ja ALT hardware
> [...]
>skærmen. Den eneste måde at komme videre på er at tage strømmen fra pc'en.
>Hverken ctrl+alt+del eller reset knappen fungerer.
Jeps jeg ved det du er ikke de eneste der har disse problemer jeg
skal vide mere op hardwaren, for at hjælpe dig!!!
>Er der en som evt kan fortælle mig årsagen til dette? Alternativet til dette
>er evt en ny installation af windows XP osv.
Klik ind pågoogle og søg efter lock-up freeze XP "dit mobo" eller
grafikkort, så finder du sikkert mange sider

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : [4200] Alexandar

Dato : 24-06-02 10:13

For en god ordens skyld kommer lige lidt flere oplysninger:

Athlon 1400 Mhz
512 MB RAM
Abit KT7A.Raid MOBO - Jeg kører ikke RAID på maskinen.
Creative G-force 2 GTS grafikkort med 64 MB DDR RAM
Soundblaster Live platinum lydkort
Logitech det sorte sæt med trådløst tastatur og optisk mus.

Jeg havde også det førnævnte problem under win 2000 pro og et andet tastatur
sæt. Det skal dog siges at jeg opgraderede til Win XP, hvor mit problem
forsvandt i en periode og er kommet igen.

Mvh
Alexandar

Fra : IzNoGoUd

Dato : 24-06-02 19:37

On Mon, 24 Jun 2002 11:13:03 +0200, "[4200] Alexandar"
> [...]

>Athlon 1400 Mhz
>512 MB RAM
>Abit KT7A.Raid MOBO - Jeg kører ikke RAID på maskinen.
KT7A / KT7A-RAID
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KT7A+%2F+KT7A-RAID&#Bios
eller
KT7A V1.3 / KT7A-RAID V1.3
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KT7A+V1.3+%2F+KT7A-RAID+V1.3&#Bios
>Creative G-force 2 GTS grafikkort med 64 MB DDR RAM
Creative Graphics Cards Driver Update 28.32 for Nvidia based cards
under Windows 2000/XP 10/04/2002 This is a new driver update of
Creative Graphics Cards for users running on Windows 2000 and Windows
XP only. This update is meant for Creative TNT, TNT2, GeForce,
GeForce2, GeForce3 and GeForce4 series of graphics cards.
>Soundblaster Live platinum lydkort
Sound Blaster Live! Driver Update for Windows2000/WindowsXP
01/11/2001 This release will update the drivers and application
software of Sound Blaster Live! to provide compatibility with
Microsoft Windows 2000/ Windows XP.
For more information, please check out our WindowsXP Driver
Information Page and WindowsXP FAQ. This release was tested on the
Sound Blaster Live! & Sound Blaster Live! 5.1 cards (Model SB0060,
SB0100, SB0102, CT4620, CT4670 & CT 4760). This release includes:
Audio HQ
Surround Mixer
This release will patch up the following softwares if found on your
computer:
PlayCenter2
MiniDisc Center
Recorder
Please refer to the README.TXT file for more information.
>Logitech det sorte sæt med trådløst tastatur og optisk mus.
Lad være med at installere deres driver det sløver computeren, men
hvis du vil have en langsom såå gør bare det
igen her gælder det de sidste NYE driver.
>Jeg havde også det førnævnte problem under win 2000 pro og et andet tastatur
>sæt. Det skal dog siges at jeg opgraderede til Win XP, hvor mit problem
>forsvandt i en periode og er kommet igen.
Hvad skete der i den periode, ingen installation, flytning af
computeren: sidder alle kort godt fast især agp, den mindste detalje
vil måske hjælpe!

>Mvh
>Alexandar

Hvor mange watt StrømFORSTYRING alt over 300W er ok.
Bliver dit grafikkort, mobo varmt, rigtigt varmt? få luft til
kabinettet, og se om det hjælper???
Har du opdateret driver og bios??? det er her de fleste fejl ligger!!!
hmmm, har du ledt lidt på nettet??? så for du et shock over hvor mange
fejlmuligheder der er!!!
Hvis dit mobo er udstyret med VIA KT133A /VIA 686B så siger jeg bare
godnat do, jeg ved ikke om du skal installere de sidste nye 4in1 til
xp, men tyg dig igennem
http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1 og lad være med at
installer noget før du er helt sikker på hvad du gør!
Læs lad være med at downloade!

Som du ser er der et hav af ting der skal afprøves testes, og jeg er
nok et fjols at begynde og hjælpe, når jeg har samme fucking problem
med min win98 a7v pc, men jeg har da tygget nettet igennem om dette
problem, så lidt erfaring har jeg da nu fået, håber jeg da

Så til slut har du TJEKKET op på ALLE dine driver er 100% up to date!

læs mere på disse links, men lad være med at tro på alt hvad du læser.
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=The+Infinite+Loop+Error+KT7A&btnG=Google-s%F8gning&lr=
http://www.viaarena.com/?PageID=64
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=17&threadid=2476&STARTPAGE=2
http://forums.viahardware.com/messageview.cfm?catid=27&threadid=13931

Håber på du finder en enkelt løsning

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.