Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier ??
Fra : Andre

Dato : 23-06-02 16:43

Hvilken slags batterier kan anbefales ??

Mit nye kamera (Fujifilm) bruger 2 AA batterier, men jeg syntes ikke de
holder særlig længe. Kan man med fordel bruge genopladelige batterier og
hvad skal man så købe ??? For mange år siden havde jeg en batterioplader,
men jeg syntes det var noget skrammel der ikke gav meget strøm. Indtil nu
har jeg brugt Duracel men det er jo lidt for dyrt når de skal skiftes 2
gange om dagen.

Fra : itgrafen

Dato : 23-06-02 18:25

"Andre" skrev d. 23-06-02 16:43 dette indlæg :
> [...]
nu
> har jeg brugt Duracel men det er jo lidt for dyrt når de skal skiftes

Hej Andre

ja, det er noget skrammel at vores kameraer bruger så meget strøm,
kender problemet fra mit eget.
jeg har mærket at der er utroligt meget forskel på baterier og har
fundet at duracel power holder en del længere end andre tilsvarende aa
baterier.
Der er næsten lige så stor forskel på genopladelige baterier. jeg
prøvede en gang nogle der er sorte og orange.
jeg kan desværre ikke huske hvad de hedder, men de var helt fenomonale.
og hvis nogen i gruppen kender navnet og ligger det herud, så er jeg
sikker køber af disse. Jeg kan ikke komme med nogen konkræt erfaring på
om der også er gode og dårlige opladere, men det er der jo nok, og
kvalitet koster penge, men kan som regel betale sig i længden.
håber at det kan hjælpe en smule

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-06-02 18:35

Gruppen har et FAQ om genopladelige batterier, det ligger på flg. URL: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-06-02 22:03

Andre wrote:
> Indtil nu har jeg brugt Duracel

Så betaler du da alt for meget for dit strøm.
Jeg bruger Varta som er de bedste eller Sony
købt i Fakta til billige penge. Duracel holder
simpelhen ikke strøm længe nok i for hold til
de nævnte mærker.

mvh
Henning

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-06-02 23:10

Jeg har været glad for mine 1600 mAh Ni-mh batterier (60 kr for 2 stk) og
Minwa MW4798 Intelligent oplader (200 kr.) fra www.batterier.dk

mvh Frank

Fra : Andre

Dato : 24-06-02 13:58

Tak for tippet.

Jeg har lige bestilt en lader og 2 pakker batterier, så det glæder jeg mig
til.

Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d16462c$0$14584$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Niels Svendsen

Dato : 23-06-02 23:32

Man kan få genopladelige batterier op til 1800mah.
Jeg bruger selv almindelige alcaline aa batteier og har en oplader (saitek).
Man skal bare huske, at oplade batterierne før de er alt for flade.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.