opsætning af speedstream 2601
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 15:56

Jeg vil gerne have adgang til min computer "udefra".
Jeg har installeret Cerberus FTP server program, men kan ikke få
forbindelse til comp. fra anden comp. Jeg har kigget lidt på
opsætningen af speedstream 2601, men er blevet forvirret og ønsker
derfor hjælp til opsætningen af routeren.
Håber på hjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 21:19

kig på http://www.dsl-faq.dk de har alle opsætningerne

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 23-06-02 22:03

<Notredame> wrote in message
> [...]
> opsætningen af speedstream 2601, men er blevet forvirret og ønsker
> derfor hjælp til opsætningen af routeren.

Gå ind i avanceret konfiguretion og vælg: "Prædefinerede NAPT servere"

Du skal sætte flueben i der hvor der står FTP og så skrive
IP adressen (den interne) på den maskine der hoster FTP serveren.

Kenneth Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-02 14:33

>Gå ind i avanceret konfiguretion og vælg: "Prædefinerede NAPT servere"
>
>Du skal sætte flueben i der hvor der står FTP og så skrive
Øhh...hvad er den interne ip?

>IP adressen (den interne) på den maskine der hoster FTP serveren.

Når jeg skal have adgang til min computer, er det så min wan-ip
adresse jeg skal bruge.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-06-02 16:26

<Notredame> skrev:
> Øhh...hvad er den interne ip?

Start -> Kør -> Ipcinfig og tryk enter.

> Når jeg skal have adgang til min computer, er det så
> min wan-ip adresse jeg skal bruge.

Ja, men test med den interne først (kun dig selv der kan
teste med denne IP).

Din opsætninger ser ca. således ud:
Internet->Modem (wan IP)->Router->(evt. switch)
->PC (lan IP).

Dvs. al trafik udefra ryger ind på din globale IP (wan
= wide area network), men din PC har en lokal IP
(lan = local area network).

Læs evt. mere heromkring www.net-faq.dk eller her
www.dsl-faq.dk

Mvh.
Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-02 17:26

>Start -> Kør -> Ipcinfig og tryk enter.
command-->ipconfig (win-me)

>Ja, men test med den interne først (kun dig selv der kan
>teste med denne IP).

Ok..det virker fint nok med den interne IP.

klip

Jeg har problemer med at komme ind på min server fra en anden
computer. Jeg bruger wan ip-adresse, men FTP programmet stopper og
siger- port faild? Kan det skyldes min firewall, selvom jeg har
godkendt Cerberus FTP-server adgang både ind og ud.

>Læs evt. mere heromkring www.net-faq.dk eller her
>www.dsl-faq.dk

Jeg har kigget, men siden kan ikke hjælpe på mit problem.
Mvh.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-06-02 12:19

<Notredame> skrev:
> Ok..det virker fint nok med den interne IP.

Så langt så godt ;)

> Jeg har problemer med at komme ind på min server
> fra en anden computer. Jeg bruger wan ip-adresse,
> men FTP programmet stopper og siger- port faild?

Ok, jeg tror det er din router der ikke har åbnet
de rigtige porte.

Kører du med åben forbindelse eller lukket?
Har du slået Host Mapping / Nat til?
- Avanceret konfig.-> Host Mapping / Nat og tryk
gem.
Har du prædefineret en NAPT server til FTP?
- Avanceret konfig.-> Prædef. NAPT servere->
Sæt kryds i FTP og indtast den lokale IP.

> Kan det skyldes min firewall, selvom jeg har
> godkendt Cerberus FTP-server adgang både ind
> og ud.

Du kan da prøve at deaktivere den.

Mvh.
Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-02 15:03

Klip>
>Du kan da prøve at deaktivere den.

Ja........go daw doo. Så virkede skidtet ))
Tak for hjælpen Michael.
God sommer.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 22:03

<Notredame> skrev:

> Ja........go daw doo. Så virkede skidtet ))

Så ved du hvor fejlen er, så gælder det bare om at
give den lov til at komme igennem firewallen.

> Tak for hjælpen Michael.

Det var skam så lidt.

> God sommer.

I lige måde.

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-06-02 10:15

<Notredame> skrev:
> [...]
> Jeg har kigget lidt på opsætningen af speedstream 2601,
> men er blevet forvirret og ønsker derfor hjælp til

Kan du tilgå serveren vha. din lokale IP?

Mvh.
Mikael