Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
negativ -> papirbillede
Fra : Herb

Dato : 23-06-02 13:19

Hvis jeg ikke lige ligger inde med en negativscanner, hvordan kan jeg så
nemmest selv lave et "rigtigt" billede ud fra et negativ? er der overhovedet
andre metoder end en negativscanner?

--
/Herb
"If I want Windows I'll smash a hole in my wall"

Fra : max

Dato : 23-06-02 15:10

"Herb" <Herbert@web-developer.dk> wrote in message news:af4e11$2o93$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> --
> /Herb
> "If I want Windows I'll smash a hole in my wall"

Are you serious ..?
Du ska ha fat i et apparatur, der trods navnet, netop løser
den opgave, et forstørrelses apparat.. Der ud over får du brug
for noget lysfølsomt papir, og en del kemikalier, skåle, vand, masser
af vand, røde og gule lamper og et lille værelse uden vinduer.. Ja jeg
ved det godt, det lyder festligt, og det er det skam osse...
Når du har anskaffet udstyret, som idag kan købes for en slik, læser du
noget om mørkekammer teknik, for det er for omfattende til at poste her..
Når du så er kommet igang og har lavet dine første billeder, som ser
ud a h til, kan du gøre to ting, sætte udstyret til salg i den blå avis, eller
tage en uddannelse som fotograf, vælger du det andet alternativ vil du
en dag, om nogle år kunne lave meget smukke billeder..
Held og lykke o... max