login på hjemmeside?
Fra : kap

Dato : 23-06-02 12:21

hejsa.
er der nogen der ved hvordan man laver en sikker login nemt på sin
hjemmeside please hjælp?...

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 23-06-02 12:55

kap skrev: (messageID: <news:3d15aed0$0$223
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> hejsa.
> er der nogen der ved hvordan man laver en sikker login nemt på sin
> hjemmeside please hjælp?...

I ren HTML/javascript er sikkerheden ikke i top, men det kan dog lade sig
gøre:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/password.htm

En løsning med PHP (eller andet serverside) vil dog være at foretrække.

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Nikolaj Lundsgaard

Dato : 23-06-02 13:00

> er der nogen der ved hvordan man laver en sikker login nemt på sin
> hjemmeside please hjælp?...

Man kan ikke lave noget sikkert i html. Det skal man lave serverside.

/Nikolaj

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-06-02 13:00

kap skrev:

>er der nogen der ved hvordan man laver en sikker login nemt på sin
>hjemmeside

Hvis din hjemmeside ligger på en Apache-server og du har adgang til at
bruge .htaccess - så kan du uden de store problemer lave det.

Men du må komme med lidt mere info, om du har webhotel, eller blot
bruger lidt plads hos din internetudbyder osv.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Fra : kap

Dato : 23-06-02 15:06

hmmm jeg har min egen server ?....skal jeg installere apache eller .....hvad
er apache egentlig???

Fra : Torben

Dato : 23-06-02 15:26

> hmmm jeg har min egen server ?....skal jeg installere apache eller
......hvad
> er apache egentlig???

Apache er en webserver.

Apache tomcat, som både understøtter javaservlets og jsp kan downloades fra:
http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat-4.0/release/

M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-06-02 11:10

kap wrote:
> hejsa.
> er der nogen der ved hvordan man laver en sikker login nemt på sin
> hjemmeside please hjælp?...

hvis du har adgang til php kan jeg anbefale phpsecurepages
(www.phpsecurepages.com) det er let og meget effektivt

mvh

Jesper Brunholm

--