MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Harddisk problemer ved installation af Win~
Fra : JP

Dato : 23-06-02 12:01

Hej

Jeg har en computer med et A7V-133 bundkort. Situationen er at jeg er nødt
til udskifte en IBM disk, da der fejl på den. Jeg har købt en Maxtor
D740X-6L disk på 80 Gb og vil gerne installere den. Jumperne sidder nu, som
de gjorde fra fabrikken dvs. til cable select. Jeg prøvet de to andre
muligheder. Først med Partition Magic 7 og derefter Maxtors eget MaxBlast
Plus II har jeg forsøgt at forberede disken med 3 ens partioner, hvilken da
osse gik problemfrit. Nu forsøger jeg så at installere Windows 2000 dansk
med service pack 2 direkte fra cd'en, og her er kommer mit problem. Der
bootes godtnok på cd'en og en masse drivere indlæses i hukommelsen. Når den
er klar, trykker jeg på enter for at starte installationen. Men
installationsprogrammet har ikke fundet nogen harddisk og stopper men det
samme. Hvad har den gang i? Jeg synes det er højst besynderligt.

Anyone??

PS. Jeg var lidt i tvivl hvilken gruppe jeg skulle poste i. Derfor har jeg
postet her og i dk.edb.hardware

/JP

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-06-02 15:28

Brug ikke cable select men Master eller Slave.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-06-02 18:52

> Brug ikke cable select men Master eller Slave.

Og har du formateret partitionerne?

Kurt

Fra : JP

Dato : 23-06-02 20:57

"Kurt B. Andersen" <kurta@privat.dk> wrote in message
> Og har du formateret partitionerne?

Ja, det har jeg

Fra : Madsen

Dato : 23-06-02 21:02

JP skrev:

> "Kurt B. Andersen" <kurta@privat.dk> wrote in message
>
> Ja, det har jeg

Og du har prøvet at stille drevet til Master eller Slave, afhængig
af hvad det nu skal køre, i stedet for Cable Select, som Jens Peter
foreslår?

Madsen.

Fra : M.N.

Dato : 23-06-02 21:36

"JP" <jesperpe@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> installationsprogrammet har ikke fundet nogen harddisk og stopper men det
> samme. Hvad har den gang i? Jeg synes det er højst besynderligt.

Du har nok sat din disk på en raid kontroller. Derfor skal du holde F6 nede
under starten af installationen og have dine driver til kontrolleren på
diskette. Ellers skal disken sættes på IDE 1 eller 2.

Mogens

Fra : JP

Dato : 24-06-02 17:56

"M.N." <MoniNOSPAM@sol.dk> wrote in message
> [...]
> under starten af installationen og have dine driver til kontrolleren på
> diskette. Ellers skal disken sættes på IDE 1 eller 2.

Tak skal du have. Det var lige netop der skoen klemte