Dyrlægebesøg
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 23-06-02 10:52

Hejsa
For nogle dage siden var der et indlæg angående at besøge dyrlægen lidt
for hurtigt, og jeg vil nu komme med at indlæg angående det at vente
lidt for længe:

Vores hankat Dvaske havde trådt en splint op i foden, og gik rundt og
haltede. Vi fik den hurtigt fjernet, og troede at sagen var løst. Han
holdt op med at halte en dags tid, begyndte så at trække på benet
igen...holdt så op igen, og startede så igen. Knap en uge efter at vi
tog splinten ud trak han stadig på benet, og jeg tog ham langt om længe
med til dyrlægen, alt for længe viste det sig! Han havde fået en slem
infektion og byld i foden og havde ret høj feber. Pyha hvor havde jeg
det dårligt! Jeg synes ellers altid at vores katte bliver passet i alle
ender og kanter, at vi er meget opmærksomme på evt. problemer. Og så
sker sådan noget alligevel! Hvorfor tog jeg ham da ikke til dyrlæge da
jeg kunne se at han haltede???!!

Det lille pus er nu på en antibiotikakur, og hopper igen lystigt rundt
med de andre. Forhåbentligt kommer infektionen ikke igen når
antibiotikaens virkning fortager sig.

Hilsen Dorthe ( - med den sorte, sorte samvittighed... )
http://www.kishka.dk/

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-06-02 10:54

Hej Dorthe
Jeg tror at det er en situation de fleste af os har
prøvet på et eller andet tidspunkt, og det gør det jo
ikke nemmere at katte er sådan nogle "seje hårde"
tingester, så det kan være svært at vurdere hvornår
det er tid til dyrlæge og hvornår man kan vente og se
tiden an

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Jette

Dato : 23-06-02 11:10

"Dorthe Prip Lahrmann" skrev:
[klip] Hvorfor tog jeg ham da ikke til dyrlæge da
> [...]
> antibiotikaens virkning fortager sig.
>
> Hilsen Dorthe ( - med den sorte, sorte samvittighed... )

Hej Dorthe

Smid din dårlige samvittighed ud hvor peberet gror!

Du kunne simpelthen ikke have handlet anderledes... jeg mener, hvem
styrter til dyrlægen, bare fordi katten halter lidt. Der kan jo være en
million småting i vejen, hvoraf de fleste går over af sig selv. Hvis
katten iøvrigt opfører sig som den plejer og spiser normalt, må man da
naturligvis lige se tiden an.

Tænk hvis alle vi pylrede kattemødre og kattefædre rendte til dyrlægen
hver gang vi syntes der var noget der ikke var som det skulle være...
pyha! Stakkels dyrlæger, siger jeg bare... de kunne hurtigt komme på
overarbejde

Tag du bare og nyd resten af weekenden, og glæd dig over at du jo netop
kom til dyrlægen i tide. Han lever jo, og har det godt

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 23-06-02 19:59

Tjaa Dorthe

Jeg kan godt forstå at du har det skidt, men vi kan jo ikke altid vide
hvor galt det er. Når han nu ikke haltede hele tiden kunne det såmænd
også ske for mig. Godt at han ikke er mere generet af det end at han
render med de andre nu.

Kate

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 24-06-02 10:31

Hej igen...
Tak for jeres opmuntrende svar. Jeg har bekæmpet samvittigheden ved at
nusse ekstra meget med ham og dele tun ud til hele banden...så er man altid
populær. Den lille fyr er så tålmodig, selv om jeg to gange om dagen
propper en stor tablet ned i halsen på ham, kommer han gerne 30 sek senere
og skal nusses...no hard feelings. Katte er sku' skønne!
Dorthe

Dorthe Prip Lahrmann skriver:

Fra : Kate

Dato : 25-06-02 20:04

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> og skal nusses...no hard feelings. Katte er sku' skønne!

Se, det kan vi jo kun være enige om
Stort knus til Dvaske.

Kate

Fra : Jette

Dato : 29-06-02 08:45

"Dorthe Prip Lahrmann" skrev:
> og skal nusses...no hard feelings. Katte er sku' skønne!

Ja, den påstand starter ingen diskussioner i dét her forum *G*

Mvh. Jette