Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
valg af blitz til canon 300
Fra : NPS

Dato : 23-06-02 09:58

hvilken blitz ville i vælge til dette kamera, skal bruges til almindelig
daglig fotografering, samt enkelte fest fotograferinger.

MVH

NPS

Fra : NPS

Dato : 23-06-02 12:02

jeg har fundet to, kan nogle fortælle mig hvad den store forskel er på de
to.
Canon speedlite 420 ex
Metz 40 AF-4C
og findes der en tredje mulighed

MVH

NPS

Fra : Pico

Dato : 23-06-02 15:01

NPS wrote:
> jeg har fundet to, kan nogle fortælle mig hvad den store forskel er
> på de to.
> Canon speedlite 420 ex
> Metz 40 AF-4C
> og findes der en tredje mulighed

Jeg bruger Sunpak Power Zoom 4000 AF og er ganske godt tilfreds.
Den er intigreret med EOS 300 og virker automatisk. Findes også i en
5000 udgave så vidt jeg husker. Den har "sidesving" hoved, det har min
ikke.
Hvis det var mig der i dag skulle vælge blitz ville jeg se efter alle de
rimelig kendte mærker finde dem på nettet og finde ud af hvem der
har intigrerede blitz til Canon EOS 300 og så begynde at sammenligne
med hvad de kan, hvad du har brug for og så prisen.
Pico

Fra : NPS

Dato : 23-06-02 15:19

hvad vil det sige at den er intigreret med eos 300

Fra : Pico

Dato : 24-06-02 16:07

NPS wrote:
> hvad vil det sige at den er intigreret med eos 300

Det vil sige den måler lyset gennem objektivet, slukker flashen når filmen
har fået lys nok, zomer efter hvad objektivet er indstillet til, f. eks. 28 mm.
eller evt. 80 mm. og i øvrigt opførere sig som om det var en orginal
Canon flash.
Pico

Fra : Bjorn Pedersen

Dato : 24-06-02 19:20

Pico <Pico@post9.tele.dk> wrote:
:> Canon speedlite 420 ex
:> Metz 40 AF-4C
:> og findes der en tredje mulighed

: Jeg bruger Sunpak Power Zoom 4000 AF og er ganske godt tilfreds.

Metz 40AF-4 og Sunpak 4000 er identiske blitzer. Det eneste som skiller er
litt kosmetikk og navnet. Hvis du har penger til det, ville jeg kjøpt
Canon 420EX siden denne både kan dreie og vippe blitzhodet. Metz'en og
Sunpak'en kan bare vippe hodet. Dessuten dekker Canon-blitzen ned til 24mm
brennvidde.

-Bjørn
Bjørn Pedersen
Email: bp@omegav.ntnu.no

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-06-02 09:00

"NPS" <nps@esenet.dk> wrote in

> hvilken blitz ville i vælge til dette kamera, skal bruges til almindelig
> daglig fotografering, samt enkelte fest fotograferinger.

Check http://photonotes.org/articles/eos-flash/ for generel info om
flashfotografering med EOS og om forskellige flashmodeller og mærker..

--
Kind regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP