Bluetooth-headset
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 23-06-02 09:40

Lidt spørgsmål om bluetoothheadset:

1) Hvor skadeligt regner man med at det er at have sådan en blåtandsender
mellem øret og hjernen?

2) Er det en specielt fordel at have et Nokia blåtandheadset når man har en
6310i'er?

3) Hvor kan man købe disse sets - gerne billigt måske online i Tyskland
eller lign.?

Vh, Lars.

Fra : Jesper KA

Dato : 23-06-02 11:21

Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> wrote in message
> Lidt spørgsmål om bluetoothheadset:
>
> 1) Hvor skadeligt regner man med at det er at have sådan en
> blåtandsender mellem øret og hjernen?

Tror ikke det er undersøgt men jeg vil holde på at det er
voldsomt smertefuldt og skulle du endeligt få den derind
tror jeg ikke du får glæde af den.

Regards

Fra : Deaster

Dato : 23-06-02 11:38

"Jesper KA" <news@arning.dk> wrote in message
> Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> wrote in message

> Tror ikke det er undersøgt men jeg vil holde på at det er
> voldsomt smertefuldt og skulle du endeligt få den derind
> tror jeg ikke du får glæde af den.

LOL , det var godt nok et af de sjovere indlæg i lang tid.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 23-06-02 11:53

> Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> wrote in message

> Tror ikke det er undersøgt men jeg vil holde på at det er
> voldsomt smertefuldt

Der er jo noget der bedøvelse... (-;

Spøg til side... Hvor køber man dem? Er de ikke kommet på markedet endnud?

Vh, Lars.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 23-06-02 12:13

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> wrote in message
> Lidt spørgsmål om bluetoothheadset:

Jeg kan i øvrigt se, at det ser ud til at Nokias blåtandsæt skulle komme
maj-juni - så det må jo være her snart...

Vh, Lars.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-06-02 22:50

Hej

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> wrote:

>1) Hvor skadeligt regner man med at det er at have sådan en blåtandsender
>mellem øret og hjernen?

Det er antageligt ikke undersøgt endnu, men formentlig er der ingen
skader da effekten er extrem lav, husk rækkevidden er kun omkring 10
meter.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 24-06-02 08:23

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message

> Hej

> Det er antageligt ikke undersøgt endnu, men formentlig er der ingen
> skader da effekten er extrem lav, husk rækkevidden er kun omkring 10
> meter.

Og så vidt jeg kan forstå er det også en anden frekvens - ikke så skadelig
som microbølgerne... (?)

Vh, Lars.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 24-06-02 11:48

> Og så vidt jeg kan forstå er det også en anden frekvens - ikke så skadelig
> som microbølgerne... (?)

Bluetooth benytter 2.4 GHz, som ligger tæt på vands naturlige resonans
frekvens (derfor bruger en microovn 2.4 GHz).
Men effekten er max 0.1 watt (en alm. GSM mobil telefon sender med max 2
watt).

Søg evt. efter "Bluetooth Specific Absorption Rate" på Google.

Leo Havmøller.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 26-06-02 00:12

On Sun, 23 Jun 2002 10:39:35 +0200, "Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com>
wrote:

>Lidt spørgsmål om bluetoothheadset:
>
>1) Hvor skadeligt regner man med at det er at have sådan en blåtandsender
>mellem øret og hjernen?

Jeg vil undlader at misforstå hvad du mener
I forhold til en alm. mobiltelefon er risikoen ved Blåtand langt
mindre da Blåtand kun sender med ca. 2mW i forhold til ca 2W ved en
mobilfon.

mvh
Anders