Roskilde + Midtfyns
Fra : Wertigo

Dato : 23-06-02 09:03

Nu er det jo snart festivaltid, så jeg ville lige høre, hvorvidt nogle
herinde kunne anbefale nogle bands.

Hvad skal I høre de to steder - og kender I nogle 'mindre' bands, som os
uindviede slet ikke kan tillade os at gå glip af?

Personligt skal jeg høre nogle af topnavnene på Roskilde, men jeg glæder mid
især også til:

Love m. Arthur Lee - Forever Changes er en af mine alltime favoritter; at
jeg kan få ophavsmanden (sådan da) at høre på trods af at pladen er 17 år
ældre end mig selv, det er da fantastisk!

Aimee Mann - En af 90'ernes absolut bedste kvindelige singer/songwriters.
Sangen Save Me (fra filmen Magnolia) er decideret vidunderlig.

Mano Chao - Missede ham sidste år - 'must see' i år.

The Beta Band - skævt engelsk band - kan kun blive godt.

White Stripes + Black Rebel Motorcycle Club - The return of rock'n'roll!

Sondre Lerche + Bob Hund + Kaizers Orchestra + HIM - meget forskellige
skandinaviske navne; sandsynligvis alle værd at lytte til.

+ mange andre

Midftyns:

Coldplay + Muse + Doves - hovednavnene for mig (fuck TOTO & Gabrielle) og
alle fine engelske bands..

Gomez - Jeg har været 'forelsket' i We Haven't Turned Arouns siden jeg så
American Beauty første gang for et par år siden. Siden har jeg hørt meget af
bandets musik - og jeg glæder mig til deres koncert.

Sort Sol - jubilæumskoncerten kan kun blive endnu en klassisk koncert med
Danmarks fornemste band (siden Gasolin?).

Carpark North - en meget fin repræsentant for ny dansk musik. Hørte dem
sidste år på campingscenen på Roskilde og er siden blevet meget glad for
radiohittet There's A Place.

Junior Senior - Danmarks næste store internationale navn; lad os høre dem
inden de (forhåbentligt) eksploderer i udlandet...

+ nogle andre

Men hvad skal I andre høre?

MvH Mikkel

Fra : Rolf Thorup

Dato : 23-06-02 14:36

Wertigo wrote:

> Nu er det jo snart festivaltid, så jeg ville lige høre, hvorvidt nogle
> herinde kunne anbefale nogle bands.

Hvis man er til lidt mere alternativ rock, vil jeg klart anbefale "The
(International) Noise Conspiracy." Et fedt svensk band. Spiller på Roskilde.

/Rolf

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 23-06-02 19:03

Hejsa

Ja, jeg skal helt afgjort ind og høre BAAL på Midtfyns, det foregår i på
Rytmeposten torsdag kl. 20.00 (hvis alt går efter planen. Jeg ville ikke
kunne leve ret godt hvis jeg ikke skulle ind for at høre dem, det er en
oplevelse værd.

MVH
Betina

Fra : Claus Jungersen

Dato : 23-06-02 19:50

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rytmeposten torsdag kl. 20.00 (hvis alt går efter planen. Jeg ville ikke
> kunne leve ret godt hvis jeg ikke skulle ind for at høre dem, det er en

Ja, Baal er altid fede, også selvom man ikke er til Baal...

Hilsen
Claus Jungersen

\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\
www.kunstner5.tk
www.electraum.com
\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 24-06-02 10:44

"Wertigo" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad skal I høre de to steder - og kender I nogle 'mindre' bands, som os
> uindviede slet ikke kan tillade os at gå glip af?

Roskilde: Aimee Mann spiller lørdag på GUL kl. 22.30 og er en af de
vigtigste koncerter for mig i år. Desværre skal jeg arbejde på festivallen
og ved endnu ikke om jeg har fri lørdag aften....

Ellers Erykah Badu på grøn også lørdag.

En norsk normand fra norge der hedder St. Thomas og de mærkelige svenskere
Kaizers Orkestra.

Bortset fra dem så glæder jeg mig meget til Travis (der var vildt fede i
2000) Garbage (som jeg ikke har hørt før og er et af mine yndlingsband) Red
Hot (selvfølglig)

Måske skal jeg lige "mærke" Rammstein - men mest for sjovt....

Kåre