Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl i billeder
Fra : Lene Baarts

Dato : 23-06-02 06:54

Kære fotofans,
Jeg har haft nogle underlige fejl i mine billeder de sidste par dage, og
leder efter en forklaring på fejlene. De er taget med Olympus E10
digitalkamera.

http://home20.inet.tele.dk/baarts/fejl1.jpg
http://home20.inet.tele.dk/baarts/fejl2.jpg
http://home20.inet.tele.dk/baarts/fejl3.jpg

Ved nogen her om fejlen kan formodes at ligge i kameraet, eller om det er
mit CF kort, der er noget galt med?
Mange hilsner
Lene Baarts

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-06-02 09:39

Lene Baarts wrote:

> Ved nogen her om fejlen kan formodes at ligge i kameraet, eller om
> det er mit CF kort, der er noget galt med?

Næ fejlen er højst sansynligt opstået i selve overførslen af billederne
fra kortet til computeren, prøv at se billederne på kameraets preview-
skærm, hvis de er ok der, så er det en overførselsfejl, prøv en ny
overførsel og se om det hjælper.

Fra : Lene Baarts

Dato : 23-06-02 17:05

Hej Niels,
Tak for svaret.

> [...]
> fra kortet til computeren, prøv at se billederne på kameraets preview-
> skærm, hvis de er ok der, så er det en overførselsfejl, prøv en ny
I Preview er den også gal, der står endda i kameraets info 0x0 pixels. Kan
det tænkes at det kan lave det nummer ved lav batteristand?
Jeg har lige taget en række billeder i dag på et andet kort, der er ingen
fejl.
Mange hilsner
Lene Baarts

Fra : Pia

Dato : 23-06-02 22:30

Jeg havde nogen lignende fejl på mit ene kort, billeder som jeg havde set på
preview flere gange på rejsen havde pludselig ugyldigt format og kunne ikke
vises nogen steder, andre så ud som dine. Det var kun nogen af billederne,
ikke alle i sekvens men "tæt på" hinanden, altså ikke alle 256 MB. Ca. 10-15
billeder. Jeg kunne ikke genskabe data, men efter at have formatteret kortet
i kameraet (ikke bare slettet) har jeg brugt det nu i 2 måneder uden fejl.
Så det kan være noget batteri, eller blot hikke. Prøv at formattere kortet.

:Pia

Fra : Lene Baarts

Dato : 24-06-02 07:31

Hej Pia,

"Pia" <ngspam@ofir.dk> skrev
> Jeg kunne ikke genskabe data, men efter at have formatteret kortet
> i kameraet (ikke bare slettet) har jeg brugt det nu i 2 måneder uden fejl.

Det beroliger mig meget, mange tak for den oplysning

Mange hilsner
Lene Baarts

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-06-02 21:39

"Lene Baarts" <baarts@12move.dk> wrote in message

> Jeg har haft nogle underlige fejl i mine billeder de sidste par dage, og
> leder efter en forklaring på fejlene. De er taget med Olympus E10
> digitalkamera.

Har du mulighed for at poste de originale billeder? (Der er måske en logisk
forklaring at hente i original-materialet).

// Steffen

Fra : Lene Baarts

Dato : 24-06-02 06:56

Hej Steffen,

"Steffen Poulsen" skrev:

> Har du mulighed for at poste de originale billeder? (Der er måske en
logisk
> forklaring at hente i original-materialet).

Jeg har lagt den ene original ud på
http://home20.inet.tele.dk/baarts/P6064809.JPG

Derved lagde jeg så lige mærke til at det ikke fyldte de ca. 2,5 mb som det
burde, men kun omkring 315 kb.

Mange hilsner
Lene Baarts

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-06-02 14:01

> [...]
> http://home20.inet.tele.dk/baarts/P6064809.JPG
>
> Derved lagde jeg så lige mærke til at det ikke fyldte de ca. 2,5 mb som

Jeg lægger mærke til at det originalbillede du har lagt ud fylder 600x450
pixels - en opløsning kameraet slet ikke er i stand til at producere (det
tætteste det kommer er 640x480) - så der er virkeligt tale om et mysterium?

Jeg har ingen forklaring herfra.

// Steffen

Fra : Lene Baarts

Dato : 25-06-02 16:43

"Steffen Poulsen" skrev
> [...]
> pixels - en opløsning kameraet slet ikke er i stand til at producere (det
> tætteste det kommer er 640x480) - så der er virkeligt tale om et

Det må have været en absolut svipser fra min side, fra da jeg lavede
billederne om til at lægge op på nettet.
Jeg kan kun gætte på, at jeg har dummet mig og gemt oven i den gamle fil -
det er så første gang det sker

De øvrige billeder er af normal opløsning (når man ser på dem i
billedbehandlingsprogram (2240 x 1680), men når jeg ser på dem i preview i
kameraet er de 0 x 0 pixels.
Et original fylder ca. 2,5 mb, det har jeg ikke plads til på min server.
Mange hilsner
En flov Lene