Cropper,Isbell,Floyd
Fra : Crunchy

Dato : 23-06-02 02:58

Hvilken gruppe dannede de?
Har lige hørt deres "Raise Your Hand" med Springsteen,
i nærmest et gospel-lignende arrangement.
Jeg syntes kun de står som sangforfattere til andres arrangemeneter
på Google.
Findes der eventuelt udgivelser med dem?
Thanks.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-06-02 13:01

"Crunchy" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg syntes kun de står som sangforfattere til andres arrangemeneter
> på Google.
> Findes der eventuelt udgivelser med dem?

Prøv evt. at søge på navnene med http://www.allmusic.com der kan du nemt få
bekræftet deres inbyrdes relationer.
F.eks. har (Steve) Cropper været medlem af grupperne: "The Mar-keys",
"Booker T. And The M.G.'s" og "Blues Brothers" (Eddie) Floyd var medlem af
"The Falcons" og (Alvertis) Isbell er kun nævnt som komponist. Mig bekendt
har de aldrig været medlem i den samme gruppe, men dog har de flere gange
været med på hinandens produktioner.
God jagt!

- Michael.

Fra : Bong & Oldfogy

Dato : 23-06-02 17:09

Michael Alø-Nielsen wrote:

> [...]
> har de aldrig været medlem i den samme gruppe, men dog har de flere gange

Cropper var husguitarist hos Memphis-plademærket Stax i 60´erne, og var
medkomponist på flere af deres hits i de år, f.eks. Eddie Floyds 'Knock
On Wood'.

Det er helt bestemt umagen værd at opstøve så meget som muligt derfra,
dvs. Otis Redding, Albert King, Rufus Thomas, Sam and Dave, Wilson
Pickett, Isaac Hayes, Staple Singers, Booker T & the MGs, oma.

B&O

Fra : Crunchy

Dato : 24-06-02 01:33

Tak for svarene,begge to.:)
Jeg kan godt lide Springsteens version af Raise your hand,
på grund af måden den er arrangeret på.
Et break inde midt i sangen,og så Springsteens opildnende tale,
der leder hen til "You gotta raise your hand",
hvorefter bandet starter igen på "hand".
Folk tilstede kogte helt af,kan man høre.
Hvordan får man iden grad publikum op at køre?
Få kan gøre det,men Springsteen kan.

Fra : tomtom

Dato : 24-06-02 11:05

Raise your hand er oprindelig indspillet af Eddie Floyd, og kan findes
www.emusic.com. De 3 sangskrivere har ikke mig bekendt lavet en
gruppe sammen, idet de - som andre har skrevet - "blot" var
hussangskrivere for forlaget Stax.

Er du interesseret i den slags 60'er soul, kan jeg anbefaler at abonnere
www.emusic.com. For 10$ om måneden kan du hente al det musik, du har
lyst til. Det meste fra kunstnerne på forlaget Stax, som en anden har
nævnt, kan hentes her, samt masser af jazz, blues m.v. Hvis du også er
Tom Waits fan, kan du hente hans 2 nyeste udgivelser, lovligt og
"næsten" gratis. Også Creedence Clearwater Revival's 6-dobbelte boxset
ligger her. Du kan faktisk melde dig ind, hente 50 gratis mp3' ere og
melde dig ud igen. Ulempen er, at du ikke får booklets'ene med med ofte
interessante oplysninger, men hvis musikken er det vigtigste, så er det
da en god måde at få pladesamlingen udbygget på

http://www.kandu.dk/