Never Winter Nights
Fra : Silver

Dato : 23-06-02 02:28

Nu har jeg rodet lidt med dungeon siege hos en buddy og det så ganske fedt
ud, skal dog lige nævnes at jeg er hardcore FPS, RTS spiller mht SOF2, DoD,
Sudden Strike osv. Men jeg har nu osse "forvildet" mig ind i Adventure
rækkerne.

Jeg ville så lige høre om det nye neverwinter nights er godt?, evt ligeså
godt som dungeon siege eller bedre?, eller er det noget helt andet?, og så
det vigtigste...vil en n00b som jeg, syntes om det og kunne spille det uden
at kaste skærmen ud af vinduet i bar frustration over jeg ikke kan finde ud
af det??

Mvh
Silver

Fra : JH

Dato : 23-06-02 09:13

Silver wrote:
> [...]
> kunne spille det uden at kaste skærmen ud af vinduet i bar
> frustration over jeg ikke kan finde ud af det??

Jeg tror ikke det umidelbart kan sammenlignes med DS.
DS er et actionRPG som Diablo. Personligt synes jeg ikke om
den type RPG - ensformigt hack and slash og uden dybde.
NWN skulle minde meget om Baldur's Gate spillene.

Men kan du finde ud af spille RTS, kan du også
finde ud af at spille rigtige RPG.
Men du skal være forberedt på, at bruge tid på at sætte
dig ind i det.
Til gengæld tror jeg du vil synes,at det er det værd.

PS

Personligt (igen) vil jeg ikke anskaffe mig NWN,
men det er fordi jeg foretrækker ikke-party-baserede
RPG's som Morrowind, Gothic, Fallout 1+2 osv.

Vh JH

Fra : JH

Dato : 23-06-02 09:48

JH wrote:
> [...]

Hej igen.

Glemte lige:
NWN er nok bedst, hvis man spiller online.
Single-player spilles iø med en enkelt figur.
Hvis du vil læse om folks meninger om spillet,
så kig i denne ng:
comp.sys.ibm.pc.games.rpg

JH

Fra : Simon Kamber

Dato : 23-06-02 10:59

On Sun, 23 Jun 2002 10:47:41 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

> [...]
>NWN er nok bedst, hvis man spiller online.
>Single-player spilles iø med en enkelt figur.
>Hvis du vil læse om folks meninger om spillet,
Når vi nu er igang med nwn. Findes der ikke et sted hvor man kan se
hvordan det fungerer. Film eller demo, bare ikke de der sammenklippede
nogle. Vil gerne vide lidt om hastighed (hvor meget tid bruges på at
gøre div ting) o.s.v.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : JH

Dato : 23-06-02 11:36

Simon Kamber wrote:

> [...]
> hvordan det fungerer. Film eller demo, bare ikke de der sammenklippede
> nogle. Vil gerne vide lidt om hastighed (hvor meget tid bruges på at

Hvad med at søge på Google eller gå ind på spillets hjemmeside

JH

Fra : Simon Kamber

Dato : 23-06-02 14:29

On Sun, 23 Jun 2002 12:35:42 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

>Hvad med at søge på Google eller gå ind på spillets hjemmeside
Har prøvet, men der er kun sammenklippede "åh hvor er nwn sejt" film:(

Fra : SonofonoS

Dato : 23-06-02 15:29

> [...]
> hvordan det fungerer. Film eller demo, bare ikke de der sammenklippede
> nogle. Vil gerne vide lidt om hastighed (hvor meget tid bruges på at

På denne side kan du se nogle film fra kampscener og en masse andet.
Der er sikkert noget du kan bruge.
http://nwvault.ign.com/Files/movies/

SonofonoS

Fra : BB

Dato : 23-06-02 10:12

Hejsa

Vil lige sige at NWN ikke er party baseret, fordi du kun har
fuld kontrol over den figur du starter med, imodsætning til fx. BG...

Mvh. BB

Fra : Devast8or

Dato : 23-06-02 14:12

Ja, efter hvad jeg har læst så kan du kun styre din egen karakter, og dem du
kan hyre til at tage med dig er dumme som snot :(

Kig lidt news:alt.games.baldurs-gate der er en del tråde om det.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Devast8or

Dato : 23-06-02 14:18

Tja, ikke forfærdeligt meget efter hvad jeg læst i

BG2 er baseret på 2nd edition AD&D, hvorimod NWN er baseret på 3rd edition
som øjensynligt er en del simplere. (kan ikke huske om BG1 var baseret på
1st eller 2nd)

NWN er i 3d baseret på engine kaldet Aurora. BG serien er 2d baseret på en
engine kaldet Infinty (samme som IWD og PS:T)

Du kan ikke styre dine henchmen (party members), og de er snotdumme.

Devast8or

--
Spamfilter activated