Soltek SL-75 DRV4
Fra : Drillo

Dato : 23-06-02 00:44

Hej gruppe !

Kan man benytte PC2700 RAM i et Soltek SL-75 DRV4 ? - eller understøtter det
kun PC2100 ?
Og vil der evt. være bedre mulighed for OC hvis kortet kan benytte PC2700 ?
(skal kører med en XP1900+)

Mvh.
Drillo

Fra : Razer

Dato : 24-06-02 12:47

"Drillo" <fam-moller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun PC2100 ?
> Og vil der evt. være bedre mulighed for OC hvis kortet kan benytte PC2700

Et Soltek DRV4 vil ikke udnytte dine PC2700 Ram da det kun er nomineret til
PC2100 ram. DU kan sagtens sætte dine PC2700 ram i og køre med dem. så vil
den bare kun køre 266 Mhz på dem.
Du kan derimod OC uden probs i forhold til rammene da de kan tage meget
mere.
Den begrænsende faktor vil her være CPU, IDE/AGP/PCI slots.

Hvis du køber et kort der uderstøtter PC2700 RAM vil du kunen udnytte
rammene bedre og du kan også OC dem hvad der ikke vil være muligt i et syste
der kun Understøtter PC2100 RAM.

Hvis du går og overvejer at investere i nyt mobo og ram ville jeg vente da
der er kommet endnu hurtigere ram og kortene til disse ram er også så småt
ved ta komme.

MVH.
Thomas

Hvis du vil snakke OC gå: dk.edb.hardware.overclocking

Fra : Drillo

Dato : 24-06-02 16:33

> [...]
> der er kommet endnu hurtigere ram og kortene til disse ram er også så småt

Mange tak for det fine svar, - altid rart med et svar fra en som ved mere,
end en selv !

Mvh.
Drillo!

Fra : Bachelor

Dato : 24-06-02 22:51

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:af70re$om0$1@news.cybercity.dk...

> Hvis du går og overvejer at investere i nyt mobo og ram ville jeg vente da
> der er kommet endnu hurtigere ram og kortene til disse ram er også så småt
> ved ta komme.

Så får han jo aldrig en ny PC ? Der er nyt på vej hele tiden
og generelt er det sidste nye dyrt og mange gange med
"børnesygdomme" Nej, køb det det lige netop er blevet
"for gammel" , det sparer en for mange problemer og penge,
og ydelsen kan være flintrende ligegyldig.

Fra : Razer

Dato : 28-06-02 08:10

"Bachelor" <not.working@nospam.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> "for gammel" , det sparer en for mange problemer og penge,
> og ydelsen kan være flintrende ligegyldig.

LÆS: ER KOMMET.... og nej.. Ydelse er IKKE flintrende ligegyldigt, for det
var jo faktisk et spørgsmål om ydelsen af ram på bundkort..

Jeg ville købe et pentium system med de nye DDR 2700 Ram. de er næsten lige
så hurtige som RDram.

Mvh.

Thomas