Efterlysning af fiskesteder ved Hummingen ~
Fra : Egon Jensen

Dato : 22-06-02 23:49

Hejsa

Da jeg skal på ferie ved Hummingen (Rødbykanten) her til sommer,
skal der jo fiskes lidt. Men da jeg ikke er så sat... stedkendt
deromkring, vil jeg lige ha' nogle gode råd fra jer.
Jeg er på gå-ben, så der skal ikke være længere end 5-10 km til
fiskeriet (Der skal jo også være kræfter til fighten, hehe)

Jeg har indtil videre fundet en Put & Take (Hoby Put & Take). Er
der nogle der har erfaringer med den.
Ligger der andre Put & Take der i nærheden ?

Hvad med kysten. Er der noget at hente der. Med hvad og hvor ?
Er der andre "huller" i nærheden der kan fiskes i ?

Alt har interesse :)

--
Venlig hilsen
Egon Jensen

Fra : Alex Jensen

Dato : 25-06-02 22:00

Hej Egon.
Jeg hedder Alex og bor her på Lolland og fluefisker meget her på kysten
Du har faktisk hele kysten at fiske på, lige fra Kappel og til efter Rødby Havn
som giver fine og til tider store havørred, men mest i foråret og efteråret.
Humminge strand er en fin fiskeplads på denne årstid men du skal nok lægge
dit fiskeri om morgenen eller i den gyldne time.
Fra Humminge kan du gå på diget til begge sider, men hvis du går østpå til efter
Kramnitze kommer du til de 3 jomfruer som er tre rev, og de er til tider hotspots.
Hvis der er en cykel i sommerhuset så er det jo nemmere for dig at komme rundt,
og det er tilladt at cykle på diget og så kan rigtige mange pladser nås, men der er et utal
af gode pladser på hele kysten.
Det kan jo være at vi ses.
Knæk & Bræk
Alex