pris på brugt camp-let
Fra : Per Olsen

Dato : 22-06-02 23:08

Hej NG.

Vi har overvejet at sælge vores brugte camp-let da vi har fået fingre i en
campingsvogn.
Jeg snakkede med en forhandler om at lade dem tage den i kommision, men de
skulle have 20% af salgsprisen + moms og det er jo temmelig meget, selvom
det lyder tillokkende at aflevere den der inden ferien og forhåbentlig bare
hente pengene bagefter.

Jeg har luret lidt på news://dk.marked.privat.camping for at se hvad den
slags blev solgt for, men der har selvfølgelig ikke lige været sådan en til
salg i lang tid.

Og så var det jeg ville høre om der var nogen der:

-havde en ide om hvad sådan kan sælges for ?
-evt. lige havde købt eller solgt en tilsvarende, og for hvor meget ?
-evt. havde et godt forslag til hvor den slags salg bedst annonceres ? (det
er i KBH. omr.)

Det er en Apollo-lux fra ´95 med div. ekstraudstyr.

Mvh. Per Olsen

Fra : sten basbøll

Dato : 23-06-02 08:25

"Per Olsen" <per.olsen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(det
> er i KBH. omr.)
>
> Det er en Apollo-lux fra ´95 med div. ekstraudstyr.

Hej Per

Markedsundersøgelse ???

Det var en smart måde at få din "annonce" med i en gal gruppe !

Jeg hopper på dit spørgsmål alligevel........ For den rene, er alting rent.
;)

De fleste tjekker over en periode i www.dba.dk 3 i øjeblikket - Prøv
evt.en auktion der - Vilkår står et eller andet sted på deres side. - og så
kan du jo sammenligne forhandlernes priser på campingferie. Der er 12 C-L
til salg der..

mvh sten

Fra : Per Olsen

Dato : 23-06-02 21:58

Nej, det er IKKE et forsøg på at få en annonce i en gal gruppe. Jeg formoder
at folk der vil købe en camp-let selv kan finde ud af at kigge de rigtige
steder, det er jo ikke ligefrem et impulskøb. Iøvrigt er vognen ikke sat til
salg endnu.
Jeg er jo nødt til at oplyse om årgang mv. for at få et nogenlunde
kvalificeret svar, det er jo trods alt rimelig væsentligt.
Jeg har også tjekket www.dba.dk og nogle andre steder, og fandt desværre
ikke noget der matchede mht. årgang og/eller model. Jeg kigger selvfølgelig
videre med jævne mellemrum.
Jeg var faktisk også lige ved at poste indlægget i
news://dk.marked.privat.camping men da det jo netop IKKE var en salgsannonce
mente jeg at det nok var bedre at benytte den rigtige gruppe.

Der er frit valg til at mene om "det rene altid er rent" eller om "tyv tror
hver mand stjæler" er det mest passende.

Jeg er faktisk også mest interesseret i den "reelle" pris, da jeg har noget
familie der er interesseret, men jeg vil jo hverken snyde dem eller mig
selv.
Jeg kunne forestille mig at nogle priser var lidt højere, dels for at have
"noget at handle med" og dels for at tage højde for den høje pris
forhandleren tager (som sikkert ikke er urimelig, men stadig er høj.)

Mvh. Per Olsen.

Fra : sten basbøll

Dato : 24-06-02 08:07

> [...]

> "noget at handle med" og dels for at tage højde for den høje pris
> forhandleren tager (som sikkert ikke er urimelig, men stadig er høj.)

Nej, det tror jeg da heller ikke, og undskyld, at jeg kom med udtrykket, der
måske kunne misforstås.
Du har åbenbart allerede dækket det meste -
Ved ikke om der findes en reel pris på noget som helst. Alle mulige andre,
men reelle ? Du prøver at få os til at komme med noget meget svært -
Som Professor Tribini engang sagde; "Fuld tilfredshed, eller pengene er
spildt".
Det er bedst, at forære/låne, til familie eller nære venner - giver, om ikke
respekt, så en meget bedre stemning på langt sigt.- idet man ikke "snyder
nogen", allermindst sig selv. Ingen fnidder om småting, eller renderi når
et eller andet går i stykker flere år efter.
Held og lykke
mvh sten

Fra : Per Olsen

Dato : 24-06-02 22:12

> [...]
>nogen", allermindst sig selv. Ingen fnidder om småting, eller renderi når
>et eller andet går i stykker flere år efter.

Hej Steen, og andre interesserede...

Jeg kunne også godt frygte det der med handel mellem familie og venner, jeg
har dog ikke har nogle dårlige erfaringer med det (endnu...?)
Jeg ved også godt at det kan være svært at finde "den reelle pris" men hvis
jeg så kalder det salgsprisen (og ikke annonceprisen) så ligner det måske
bedre.

Jeg har lavet lidt flere søgninger, og har faktisk fundet nogle stykker der
tilnærmelsesvis ligner vores årgang og model, og ud fra det vil jeg forsøge
at finde en fornuftig pris. Så må vi jo se om sparegrisens indhold kan
opfylde forventningerne, ellers må vi jo prøve nogle af de andre muligheder.

Tak for svarene.

Per

Fra : Kjeldgaard

Dato : 24-06-02 16:16

> [...]

(det
> er i KBH. omr.)

> Det er en Apollo-lux fra ´95 med div. ekstraudstyr.

Hej Per,

Prøv at gå ind på guloggratis.dk, og skriv Camplet i søgeboksen - jeg fik 14
CampLet´er til salg op. Og så prøvede jeg google.com og søgte på de danske
sider. Her dukkede bl.a. følgende "købes" op:
http://www.cnworld.com/annoncer/camping/asp/GetMessage.asp?ID=115

Det burde kunne lykkes den vej....

m.v.h. kjeldgaard