Import
Fra : goofy

Dato : 22-06-02 23:35

Hej NG
Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder regler for import af katte
fra Tyskland

Steen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-06-02 23:59

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev...
> Hej NG
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder regler for import af
katte
> fra Tyskland

Du kan se regler for im- og eksport her:
http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/pjecer/rejse_hundogkat/index.
html (klik på "Danmark" for at få indførselsreglerne...).
Men kort sagt er svaret, at den bare skal være rabiesvaccineret tidligst 30
dage og max. 1 år før indførsel - undtaget hvis killingen er under 3
måneder, der kræves ingen rabiesvacc., men en max. 10 dage gammel
sundhedsattest. Hvis killingen er ml. 3 og 4 måneder gammel kræves
rabiesvacc., og hvis denne er under 30 dage gammel, kræves desuden
sundhedsattest (sikkert max 10 dage gammel, men det står der faktisk ikke
noget om....).

Mvh. Camilla

Fra : goofy

Dato : 23-06-02 00:22

Hej Camilla
Jeg kan ikke få linket til at virke, og jeg kan ikke finde noget under
www.fdir.dk
steen

Fra : goofy

Dato : 23-06-02 00:30

Hej Camilla
Har fundet det, takker

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-06-02 09:47

On 23/06/2002 00:35, in article
3d14fbae$0$53205$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "goofy"
<vinbaek@oncable.dk> wrote:

> Hej NG
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder regler for import af katte
> fra Tyskland
>
> Steen

Rent lovligt skal katten bare være rabiesvaccineret mindst 30 dage før og
højst 1 år før indførsel til Danmark.

Mht Felis Danica skal katten have en stamtavle og en transfer der viser at
opdrætteren har overgivet ejerskabet af katten til dig.

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : goofy

Dato : 23-06-02 11:30

> Rent lovligt skal katten bare være rabiesvaccineret mindst 30 dage før og
> højst 1 år før indførsel til Danmark.
Sådan som jeg læser oplysningerne fra Camilla S. henvisning behøves der inge
rabies hvis katte en under 3 md. men en sundhedsattest, men da vi jo ikke
køber/sælger katte under 3 md. har du jo ret.

> Mht Felis Danica skal katten have en stamtavle og en transfer der viser at
> opdrætteren har overgivet ejerskabet af katten til dig.
Sæ´fø´li

Steen

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-06-02 12:04

On 23/06/2002 12:29, in article
3d15a330$0$78807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "goofy"
<vinbaek@oncable.dk> wrote:

> Sådan som jeg læser oplysningerne fra Camilla S. henvisning behøves der inge
> rabies hvis katte en under 3 md. men en sundhedsattest, men da vi jo ikke
> køber/sælger katte under 3 md. har du jo ret.

Vi køber/sælger ikke katte under 12 uger. 12 uger og 3mdr er ikke altid det
samme, hvis man tæller efter Fx mit kuld er født 3.3.02 - de var 3 mdr
3.6.02, men de var 12 uger d.26.5. - så de kunne godt være flyttet til
Tyskalnd fx inden de var 3 mdr uden at have brudt nogen regler.

Mvh Camilla

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 23-06-02 12:54

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> wrote in message
> [...]
> 3.6.02, men de var 12 uger d.26.5. - så de kunne godt være flyttet til
> Tyskalnd fx inden de var 3 mdr uden at have brudt nogen regler.

Reglerne gælder vel også hvis ejeren af en hunkat med killinger flytter fra
et land til et andet.
Det sker vel, og killingerne behøver jo ikke nødvendigvis forlade deres mor,
fordi de flytter til et andet land.

Mvh
-Benedikte

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-06-02 13:09

> [...]
> et land til et andet.
> Det sker vel, og killingerne behøver jo ikke nødvendigvis forlade deres mor,

Det har du da ganske ret I - det havde jeg ikke tænkt på.

Fra : goofy

Dato : 23-06-02 13:06

Det var også det jeg mente 12 uger, men det er nemmere i " hovedregning" at
bruge 3 mdr.
Steen

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-06-02 18:44

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Det var også det jeg mente 12 uger, men det er nemmere i " hovedregning"
at
> bruge 3 mdr.

Men i praksis kan det nu godt betyde noget Min tyske import var
over 12 uger (selvfølgelig) men under 3 måder, så jeg behøvede
faktisk ikke en rabiesvaccination.

--
Helle
DK Tick-Tag