Jeselo, Italien
Fra : PHK

Dato : 22-06-02 14:11

Jeg mener at have læst noget om at der er en 4-5 km lang gågade i Jeselo
(Jesolo?) i nærheden af Venedig.

Mit spørgsmål er - hvilken campingplads skal man tage ind på for
øjeblikkeligt at få fornøjelse af gågaden, når man forlader campingpladsen?
:)

Og hvordan er standarden på denne campingplads?

Internetadresse?

--
_
|_|

Fra : Steen Larsen

Dato : 22-06-02 23:10

Ups der er mange. De ligger på stribe på Lidoen og i Cavallino. Kun få
'skridt' fra gågaden. Søg videre på ex. www.jesolo.it . Du har før været i
Italien, men måske ikke på Lido di jesolo?
/Steen

Fra : PHK

Dato : 24-06-02 04:33

"Steen Larsen" <sl@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ups der er mange. De ligger på stribe på Lidoen og i Cavallino. Kun få
> 'skridt' fra gågaden. Søg videre på ex. www.jesolo.it . Du har før været i
> Italien, men måske ikke på Lido di jesolo?

Vi har været i Italien de sidste 4 år. Vi starter - eller slutter - på
Camping Rubicone, og det har hvert år været meningen, at vi skulle besøge
Venedig, men det er aldrig blevet til noget. Vi er lidt bange for det
dårlige vejr deroppe, og de mange myg, som er på størrelse med B-52, og
sagtens udfører en sådans arbejde :)

I år var det meningen, at vi ville blive på Rubicone i alle 3 uger, men jeg
blev nødt til at flytte min ferie, så nu har vi en uge i overskud, vi skal
have brændt af et andet sted.

Hell, måske er B-52´erne blevet mindre i år, så vi kan tage chancen :)

--
_
|_|

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-06-02 19:49

Vi lå på en plads der hed 'Joker' i Cavallino. Og vi var vist heldige at
komme ( august) lige som de fleste øvrige turister var taget hjem. Og
B52'erne må også være taget hjem, for vi så næsten ingen. 'Joker' er ikke
ret stor, men meget hyggelig og med fine toiletforhold. Dog ikke i gåafstand
fra den berømte gade, men med butikker og restauranter lige på den anden
side af gaden. Og lige ned til en dejlig strand. Besøget i Venezia klares
let ved at tage rutebilen ( eller bilen ) til Sabbioni, og så tage båden
derfra, som sejler lige til Marcuspladsen. Og det er ret billigt.
/Steen

Fra : -=BGN=-

Dato : 29-06-02 12:11

Til PHK
Jesolo ligger altså ikke i nærheden af Rubicone. Jesolo ligger oppe på
Lidoen

Bo

Fra : PHK

Dato : 30-06-02 09:21

"-=BGN=-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse
> Til PHK
> Jesolo ligger altså ikke i nærheden af Rubicone. Jesolo ligger oppe på
> Lidoen

Det ved jeg altså godt ;) Så er man det stykke nærmere DK, når man skal
hjem. På den anden side er vi ikke meget for at spendere hele ferien
deroppe, fordi vejret gennemsnitligt set er lidt dårligere i Jeselo end på
Rubicone pga. de uvejr, der kommer fra Alperne.

Se www.usenet.dk/netikette og læs om hvordan man sletter overskydende tekst.

--
_
|_|

Fra : Ris@ger

Dato : 23-06-02 07:18

Hej

Vi har været 4 år på en plads der hedder Jesolo Internationale.
Det er en mindre plads (ca. 600 enheder), meget velfungerende og med privat
strand umiddelbart i forbindelse med pladsen.
Der er samtidigt et lækkert poolområde, hvor der er underholdning om
aftenen.

Den berømte gågade (ca. 7 km) starter lige uden for campingpladsen.

Jeg mener du kan se lidt om pladsen her: www.marconinet.it/jesolo/campint

Vil du vide mere, er du velkommen.

Hilsen Torben

Fra : Gismo

Dato : 24-06-02 23:28

Det kan godt være at gågaden er lang, men den er også for lang.
Jeg har været i Bibione, Ravenna og Jesolo de ligner hinanden alle sammen
det er kun længden til forskeld. Ta' de første 400 M. og så starter det
forfra
med de samme forretninger igen. Priserne er de stort set også enige om.

Gismo.

Fra : Pernille og Anders

Dato : 09-07-02 19:58

Enig sådan en "gågade" er ikk nødvendigvis lykken i 2-3 uger. Prøv istedet
www.gardenparadiso.com den ligger mellem Jesolo og Cavallino. Et fantastisk
sted hvor man kan gå til Cavallino med mange gode forretninger- marked hver
tirsdag og en skøn omliggende natur hvis man tager de "småveje" på cykel.
Der er 10 min til Jesolo "city" i bil.

Prøv at gå ind på hjemmesiden, vi har været der 15 gange og det er "båre
dæjli". Som børn og med børn.

Hilsen

Pernille