MS Windows
briani 27239
DMA & harddiske win2k
Fra : Esben Holm Hansen

Dato : 22-06-02 19:13

Hej ng...

Er der nogle er jer der ved, hvordan man slår DMA fra for sin harddisk under
windows 2000 Proff.?, jeg arbejder nemlig med et harddiskrecording program
og har fået at vide fra en ven, at jeg skal slå DMA fra for at gøre det mere
stabilt.

/Esben

Fra : Madsen

Dato : 22-06-02 20:17

Esben Holm Hansen skrev:

> Er der nogle er jer der ved, hvordan man slår DMA fra for sin
> harddisk under windows 2000 Proff.?

Enhedshåndtering og egenskaber for den primære og sekundære IDE-kanal
under din harddiskcontroller. Det burde være slået til som standard i
Win2000 og XP.

Madsen.

Fra : Esben Holm Hansen

Dato : 23-06-02 11:34

> Enhedshåndtering og egenskaber for den primære og sekundære IDE-kanal
> under din harddiskcontroller. Det burde være slået til som standard i
> Win2000 og XP.

Jeg har to identiske controllere under enhedshåndtering, VIA BM Ultra DMA
channel, hvor jeg kun kan deaktivere den ene, men jeg kan ikke konfigure dem
med check boxe som i 98! Skal jeg bare deaktivere den ene for at slå DMA
fra?

/Esben

Fra : Madsen

Dato : 23-06-02 14:16

Esben Holm Hansen skrev:

> Skal jeg bare deaktivere den ene for at slå DMA fra?

Hmm, jeg havde faktisk misforstået dit oprindelige spørgsmål, for jeg
havde læst det som om at du vil slå DMA til, men du vil altså slå det
fra i stedet. Nå, men mon ikke du kan ændre det i det felt der hedder
'Overførselshastighed' ?
Hvis du stiller den til PIO-mode så kører drevet ikke DMA og så går
det også langsommere. Meget langsommere.

Madsen.