Hankatte-bimmelim!
Fra : Mette Lauritsen

Dato : 12-02-01 00:27

Øv, nu var det så vores tur til at stifte bekendtskab med en ukastreret
hankats afleveringer udenfor kattebakken! Jeg havde været så optimistisk at
sætte vippeklappen på det nyindkøbte overdækkede kattetoilet i håb om, at
Cocio vidste, hvordan han skulle gebærde sig... Puha - det lugter! Jeg kan
slet ikke beskrive lugten! Vi bor i en 2-værelses-lejlighed, så det var
svært at finde frem til, hvor han havde tisset, da det lugtede over det
hele. Tilsidst fandt vi det - under akvariet. Jeg vaskede stedet i
sæbevand - men det er som om, lugten bare hænger ved (og er der ikke noget
om, at katten så vælger at gøre det dér igen?). Jeg mener at have læst om
noget, man kan sprøjte stedet med, så det ikke lugter/tiltrækker katten -
men jeg kan ikke huske navnet. Er der nogen, der ved noget om dette - og
hvor kan man købe det?

NB: Cocio skal kastreres på tirsdag - jeg håber ikke, han når at få sig
nogle ubehagelige strintevaner. Er det ikke noget med, at det kan tage op
til 6 uger, før kastrationen får sin virkning?

NB-NB: Vi har ikke - siden den første nat - ladet Cocio komme ind til os i
soveværelset. De første par nætter fik vi næsten ingen søvn (ok - en lille
overdrivelse - men vi vågnede i hvert fald tit!), fordi han kradsede på
døren og miavede. Men de sidste 4 nætter har han været helt stille, så det
gælder nok bare om at holde ud og være konsekvent...

Mvh. Mette BjM

Fra : DK True Trust

Dato : 12-02-01 00:51

Navnet er Feliway og kan købes ved dyrlægen

Mange missehilsner fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Kirstine

Dato : 12-02-01 07:52

In article <VcFh6.47373$zw.794589@twister.sunsite.dk>, mkla00@hum.auc.dk
says...

Hej Mette

>SNIP om kattestrint - og lugt!

Det stinker helt forfærdeligt - I har min dybeste medfølelse. Jeg mindes
med gru, hvordan vores lejlighed - og til tider opgang - stank, da
Tabasco havde gang i det vilde strinteri

Jeg vil dog lige sige, at I burde vaske stedet med Rodalon istedet for
sæbe. For det første fjerner Rodalon lugten meget, meget effektivt. For
det andet kan sæben indeholde lugtstoffer, som i kattens næse kan virke
som en invitation til at tisse eller strinter det samme sted igen:
eksempelvis salmiak. Rodalon kan I købe i Føtex. Det er smådyrt - men det
sørme effektivt!

Feliway - som bliver nævnt i et andet indlæg - er bestemt også en
investering værd.

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Denise

Dato : 12-02-01 08:41

Hej
Nu er det ikke for at være formanende og mange ved det sikkert godt, men
alligevel. Når I nu så tit taler om Rodalon, så PAS på - det er altså
giftigt for katte. Hver gang navnet nævnes, tænker jeg på en grim historie
jeg læste om en kat der havde trampet i våd rodalon og slikket det i sig.
Den døde altså af det, og inden led den forfærdeligt, SÅ husk at fortynde
det meget.
Hilsen Denise

Fra : Mette Lauritsen

Dato : 12-02-01 23:55

Hej allesammen! Tak for de gode råd. Næste gang vil jeg bruge Feliway eller
Rodalon (fortyndet). Det virker dog til at lugten er "forduftet" efter
udluftning (eller også har vi bare vænnet os til den - advr!!). Cocio har
brugt sin kattebakke siden - men lågen på den overdækkede bakke har jeg dog
klappet op - jeg vil prøve at klappe den i, mens den sidder på toilet, så
den ved, hvordan den kommer forbi (men jeg venter til den er blevet mere
tam, så jeg kan komme nær badeværelset, mens den er der :) )

Mvh. Mette BjM