Hamnar
Fra : Lasse Åberg

Dato : 22-06-02 17:57

Sökes:
Rekomendationer på små trevliga och bra hamnar på sträckan Middlefart till
Flensburg på Jyllands Östkust.
Lasse
lasse.bus@telia.com

Fra : Lars Helboe

Dato : 22-06-02 22:31

Det er jo svært, jeg ved jo ikke om du er til store marinaer - eller til små
hyggelige fiskerlejer.

Hvis jeg var i Middelfart ville jeg sejle en tur ind i Kolding fjord. Det er
en skøn tur, men nogle småkedelige marinaer derinde.

Sydover har du Assens eller Årøsund. Årøsund er en lille dejlig havn.
Hvis du har tid vil et besøg i Fåborg eller Dyreborg være
anbefalelsesværdigt. Fåborg gamle havn er hyggelig. Dyreborg er et
fiskerleje som er meget roligt.
Du kan jo også ligge for svaj ved f.eks. Dyreborg strand.

Sejl endelig vest om Als. Turen gennem Alssund er helt ubeskrivelig.
Dyvig må simpelthen besøges. Her er 2 marinaer. Dyvig er det nærmeste man
kommer på en rigtig lagune i Danmark.
Videre gennem Alssund ville jeg vælge Augustenborg. Havnen er næsten fyldt
med fastliggende tyskere. Her er utroligt ordentligt og rent - og byen er
rigtig dejlig.
Sønderborg........her skal man bare forbi.
Efter Sønderborg er der flere muligheder, men her er jeg ikke så kendt.

Giv lyd hvis du kommer forbi Fåborg, så kigger jeg ned på havnen med en
dejlig kold dansk øl!

Lars Helboe

--

www.uller-matic.dk
vi laver bedre ankre

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 23-06-02 22:53

Glem ikke turen op ad haderslev fjord, der er meget smukt, og snævert...