Påhængsmotor. Acceptabelt slør i snekkegea~
Fra : BBJ

Dato : 22-06-02 12:41

Hej. Min lille påhængsmotor har en del slør (slup) i vinkelgearet, altså det
gear som sidder lige før propellen.
Det er så vidt jeg ved et snekkedrev, så noget slør skal der være, men hvor
meget? Jeg kan dreje propellen næsten 90 grader frem og tilbage før akslen
op til motoren bevæger sig. Det er en Mercury 4hk, totakt.

Tak for alle svar.

Fra : enn

Dato : 22-06-02 16:51

Det er et kron/spidshjul og ikke et snekkegear - lidt slør betyder intet -
den er født med slør.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-06-02 00:08

Autohelm ST2000 har da en NMAE udgang in/out?

Jeg kører selv med en Simrad TP20 koblet direkte til min Garmin120 via NMEA
hvilket virker ubeklageligt, så jeg undrer mig om ikke også Autohelm har
denne facilitet. eller er de bagefter? *S*