Foto
IBM760 5420
Teil 3020
SmartCard
Fra : Andre

Dato : 22-06-02 12:24

Kan det passe at jeg ikke fra min pc kan ændre i mine billed filer (slette
og flytte) på mit smartcard når det er tilsluttet fra mit kamera ?? Kan jeg
det, hvis jeg købe en ekstern kortlæsere ???

Jeg er også på udkig efter et større kort, er det lige meget hvilket mærke
jeg vælger ??

Fra : Henrik Andersen

Dato : 22-06-02 17:10

Måske, ja og ja. Men du skal være opmærksom på at firmwaren på dit kamera
måske kun kan klare et maximum på f.x. 64 MB. Dette er efter min mening den
største ulempe ved Smartmedia Card idet f.eks. CompactFlash ikke har denne
begrænsning, selv om nogle kameraer kun kan tage type 1. kort. Med en
ekstern kortlæser vil kortet optræde som en removable harddisk, hvor du kan
manipulere med filerne alt det du lyster.

med venlig hilsen

Henrik

Fra : WebCat

Dato : 22-06-02 21:41

Det kommer an på ....

Hvis du få adgang igennem medfølgende billede software, kan der nemt være
begrænsninger. Men hvis du bruger "denne computer" og får adgang som var det
et drev, skulle der ikke være problemer. Nogle Digitalkamera virker dog kun
igennem medfølgende billede software.

Det bedste er dog at kopiere dine billeder over på din computer, der efter
formatere kortet eller lade kameraet slette billederne fra kortet. Og
redigere billederne på computeren. Du kan risikere at ødelægge dine billeder
ved at rediger dem direkte på hukommelse kortet. Smartmedia skulle iøvrigt
være særligt udsat.

Hvis du bruger smartmedia / memorystick vil der stå i din brugsforvirring
hvor stort kort kameraet kan bruge.

Fra : Andre

Dato : 23-06-02 10:34

Jeg tilsluttet kameraet som et ekstra drev som jeg kan tilgå via denne
computer. Når jeg har taget foto flytter jeg dem overe til min computer, men
jeg kan ikke slette filer fra min computer, og jeg kan heller ikke kopiere
tilbage igen, for f.eks. at gå ned til min fotoforhandler med dem. Det er
derfor jeg tænke på om jeg skulle købe en kortlæsere. Hvilken en "skal" man
vælge og hvad må sådan en svend koste ??

I min brugsanvisning står der max 64 mb kort, jeg havde nu tænkt på et 128
mb kort, hvad mund der kan se hvis jeg købe et 128 mb kort ?? Vil det virke
?? Måske kun med 64 mb eller slet ikke ?? Det er et Fujifilm FinePix4700zoom
kamera, hvis nogen skulle kende det.

Andre <andre21@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d145eba$0$78771$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : LR4669

Dato : 24-06-02 12:07

Mit Kamera har jeg brugt til at flytte word dokumeter og andre filer som fx
min hjemmeside, fra en pc til en anden med ;)

Altså en udviddet diskette ;)

Kameraet opfører sig som et drev, og jeg kan enda lave mapper osv på det.

Fra : PI \(4293\)

Dato : 24-06-02 12:36

Hvad er det for et kamera?

Mvh