configure: error: cannot find output from ~
Fra : Christian Hansen

Dato : 22-06-02 14:12

Hej

jeg forsøger at compile php4.2.1, men får følgende error under configure:

configure: error: cannot find output from lex; giving up

Hvad er lex?

MVH Christian

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-06-02 14:28

Christian Hansen wrote:

> jeg forsøger at compile php4.2.1, men får følgende error under configure:
>
> configure: error: cannot find output from lex; giving up
>
> Hvad er lex?

Noget, du skal installere. Din Linux-distribution har utvivlsomt en
lex-pakke i RPM- eller .deb-format, der er lige til at installere.

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-06-02 16:21

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Noget, du skal installere. Din Linux-distribution har utvivlsomt en
> lex-pakke i RPM- eller .deb-format, der er lige til at installere.

Det fandt jeg også ud af. - Pakken hedder dog flex ( i mandrake ).
Hvorfor den lige er nødvendig, når man vil compile php.4.2.1 ved jeg
ikke, men det lykkkedes i hvert fald efterfølgende og nu spiller det
hele bare som det skal. - fedt.

MVH Christian

Fra : zeon

Dato : 22-06-02 22:09

Flex er et værktøj til at generere programmer, så de kan genkende lexikale
mønstre i en text. Yderligere bruger man flex når man skriver kompilere...

/Thomas