Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Få slettet billeder frem fra en digi cam
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-06-02 11:24

Jeg sidder her og skal overføre mine billeder fra mit Canon A 20 kamera,
men kom til at trykke på slet knappen og ikke download knappen, hvordan
får man sine billeder frem igen fra ens kamera?
Jeg har ikke nogen kortlæser, det er bare tilsluttet via USB porten.

PS: meget vigtigt at få dem frem, da det er mine studenter billeder - er
vist stadig ikke helt klar i hovedet efter 2 dages fest

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-02 12:03

In article <3D145031.DE4B2CB1@olsen.dk>, Kenneth Olsen wrote:
> Jeg sidder her og skal overføre mine billeder fra mit Canon A 20 kamera,
> men kom til at trykke på slet knappen og ikke download knappen, hvordan
> får man sine billeder frem igen fra ens kamera?

ups. Forhåbentligvis er det bare fil tabellen der er slettet, og
derved kan data stadig ligge på resten af kortet, jeg ved det dog
ikke.

> Jeg har ikke nogen kortlæser, det er bare tilsluttet via USB porten.

Det ved jeg ikke hvordan påvirker det. Jeg ville forsøge at tage et
"disk image" af kortet, hvad enten det er via USB, eller via en kort
læser, der sikkert også bruger USB. Dette diskimage kan du så gemme,
og så har du forhåbentligvis alle de data der lå på kortet, dog som
en stor fil, men det er bedre end intet.

Måske er det bare at køre noget undelete værktøj på kortet, men
jeg ved det ikke 100%.

> PS: meget vigtigt at få dem frem, da det er mine studenter billeder - er
> vist stadig ikke helt klar i hovedet efter 2 dages fest

Det kan være kostbart, både i tid, og i penge at forsøge at
genskabe data, uden at det kan garenteres at lykkedes.

JonB

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-06-02 14:02

Øv da, men fortvivl ikke, jeg mindes at have læst om andre her i gruppen,
der har lavet samme nummer, og hvor det lykkedes at få dem tilbage. Jeg tror
nok, at du skal finde et program til det, og så skal du måske have fat i en
kortlæser, så kortet "ligner" et drev. Måske der er nogle andre, der kan
huske det helt præcist, men ellers kan du prøve:
http://www.datarescue.com/photorescue/index.htm

mvh Frank

Fra : Stefan Garvig

Dato : 22-06-02 14:04

Prøv også at høre i forskellige fotoforretninger. De må have hørt om
problemet i andre sammenhænge og kan sikkert anvise en løsning, så du får
dine studenterbilleder tilbage.

På en pc er det muligt at genskabe slettede billeder v.hj.a en
UnDelete-funktion, men jeg har i softwaren til mit eget digicam ikke fundet
en tilsvarende funktion, men det kan være, at jeg ikke har kikket
tilstrækkeligt efter. Gransk dit digicams software!

Venligst

Stefan

PS: Til lykke med huen!

Fra : ha

Dato : 22-06-02 15:22

Digital Image Recovery er freeware og kan hentes på
http://home.arcor.de/christian_grau/dir/index.html

mvh
ha

Fra : U. Pedersen

Dato : 22-06-02 17:16

Kenneth Olsen skrev:

> [...]
>
>PS: meget vigtigt at få dem frem, da det er mine studenter billeder - er
>vist stadig ikke helt klar i hovedet efter 2 dages fest
Du skal hente et lille vist nok gratis program der hedder
**Digital Image Recovery**
Det er din redning

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)