Hvilket kattegrus??
Fra : Anja Stinne Nielsen

Dato : 22-06-02 10:26

Hej,

Min kæreste og jeg har lige fået jordens 2 dejligste kattekillinger (Det
synes alle katte-ejere jo at deres katte er, ikk? *GG*), men kan ikke finde
"det rigtige grus" til dem..

Først (bl.a. pga vi bare SKULLE HAVE noget) købte vi noget almindelig rødt
grus.. Det vidste vi godt ikke var det bedste...

Men nu har vi prøvet "White" fra "Best Friend", som er noget klumpende
grus.. Yeah Right!! Det klumper kun i bunden, og der er en del lugt-gener
fra bakken. Og ja.. Vi fjerner efterladenskaberne lige så snart vi opdager
der er noget i bakken..

Men da vi ikke er millionærer, har vi heller ikke råd til alt for mange
experimenter mht. fejlkøb af kattegrus.
Hvad kan anbefales (og hvor købes det og evt. pris), og hvad kan bestemt
ikke??

Det skal lige siges at det skal helst være grus der klumper, og ikke smitter
af på kattenes hvide poter (som det røde grus gjorde)..

MVH
/Anja og Henning

Fra : SteenStilling

Dato : 22-06-02 11:02

"Anja Stinne Nielsen" skrev d. 22-06-02 10:26 dette indlæg :
> [...]
smitter
> af på kattenes hvide poter (som det røde grus gjorde)..

Kære i to nybagte katte forældre,

jeg bruger Biokat kattegrus, til en fornuftig pris og drøj i brug, det
klumper, ingen lugt gener....
20 kg koster 95,- hos dyrehandleren og med korrekt dosering og jævnlig
udskiftning/rensning holder det gerne en måneds tid....

venligst

Allan

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-06-02 11:08

"SteenStilling" <SteenStilling.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> 20 kg koster 95,- hos dyrehandleren og med korrekt dosering og jævnlig
> udskiftning/rensning holder det gerne en måneds tid....

jeg vil gerne understrege Biokats fordele*G*
vi bruger det til vores tre voksne katte ( to hunner og en han) og har ingen
problemer what so ever....
det kan købes både i en almindelig version og en med tilsat duft ( lysegråt
medium størrelse grus)
men egentligt er det underordnet om det er det ene eller det andet man
benytter.....

du kan også bestille det på internettet hos www.petgo.dk som leverer til
døren.....

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Line Wolff

Dato : 22-06-02 10:36

Jeg kan varmt anbefale Extreme Classic, som er et finkornet, lyst, klumpende
(MEGET klumpende) kattesgrus. Jeg har selv været hele smøren igennem med
alle slags tænktelige grus, men jeg er ikke i tvivl om at dette er det
bedste. Det dufter af babypudder og lugtgener fra urin og afføring er
minimal. Klumpeeffekten er fantastisk. Man behøver aldrig at skifte ubrugt
grus - blot fjerne klumperne.

Jeg køber det hos Bonnie dyrehandel på Frederikssundsvej i København, men
mon ikke det kan købes i de fleste dyrehandler. Ring og spørg, der hvor du
bor (du skriver ikke hvor, så det er lidt svært at rådgive her

Jeg bruger det forresten til 2 indekatte - en kastreret han og en fertil
hun.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 23-06-02 00:39

In article <3d14453b$0$200$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
news@nelja.dk says...
> [...]
> mon ikke det kan købes i de fleste dyrehandler. Ring og spørg, der hvor du
> bor (du skriver ikke hvor, så det er lidt svært at rådgive her

Hej Line,

hvor på Frederikssundsvej ? For jeg køber noget der hedder Premium
Choice. Det kommer i sådan nogle hvide dunke, og skulle være små
fossiler i bund og grund. Det klumper nu fint nok. Men, jeg synes altså
at det lugter efter to uger.

Så, Extreme Classic ku' jeg godt tænke mig at stifte bekendtskab, nu
hvor jeg alligevel skal til at skifte gruset i bakken Handler ellers
selv mest hos Poppi Dyrecenter på Frederikssundsvej (lige efter krydset
mellem Frederiksborggade og Frederikssundsvej, på vej ud af byen). De er
rigtigt flinke, og man får altid en god betjening. Og så har de en masse
forskelligt

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Line Wolff

Dato : 23-06-02 08:22

> [...]
> mellem Frederiksborggade og Frederikssundsvej, på vej ud af byen). De er
> rigtigt flinke, og man får altid en god betjening. Og så har de en masse

Jamen, det er der jeg køber det! Ved ikke hvor jeg fik det der Bonnie fra så
(jeg tror det står på et stort skilt udenfor), så sikke noget jeg har bildt
dig ind

Men altså:

POPPI DYRECENTER
Frederikssundsvej 34, ST
2400 København NV

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 22-06-02 11:14

"Anja Stinne Nielsen" <Anja@Fuxie.ADSL.dk> wrote in message
<snip>
> Hvad kan anbefales (og hvor købes det og evt. pris), og hvad kan bestemt
> ikke??
<snip>
> MVH
> /Anja og Henning

Hejsa
Jeg har netop købt 2 pakker Felicia kattesand hos Olivers, der leverer
gratis lige til døren. Prisen var 129 kr for 10 kg, og jeg har brugt lidt
mere end en pakke til at få den rette mænde sand i bakken ... kattene
foretrækker at der er et rimelig godt lag sand at grave i. Det ligner
Catrines og Extreme Classic, og det klumper rigtig godt ... bedre end det
grus vi tidligere brugte (SuperCarino, Biokats osv). Sandet er lysegråt og
det støver heller ikke, synes jeg, som andre typer vi har prøvet. Men, jeg
har ikke lige fået tygget på, om det er særlig dyrt. Vil tro, at det ligger
i prisklasse med Extreme Classic, Everclean og Catrines ... vore to mivvere
er glade for det, og det er de menneskelige næser i huset også
Åhja, det er vist egentlig også uparfumeret ... jeg har i alt fald ikke
bemærket en malplaceret rosenduft eller lignende.
Tidligere har vi også prøvet noget der hed Vitacraft, tror jeg, som kunne
købes via Petgo ... det var faktisk også ganske ok.
-Gitte

Fra : Mette Jensen

Dato : 22-06-02 13:41

> [...]

> Min kæreste og jeg har lige fået jordens 2 dejligste kattekillinger (Det
> synes alle katte-ejere jo at deres katte er, ikk? *GG*), men kan ikke

Tillykke!

> [...]
> experimenter mht. fejlkøb af kattegrus.
> Hvad kan anbefales (og hvor købes det og evt. pris), og hvad kan bestemt

Nej... Som studeren har vi heller ikke så mange penge. Så vi bruger
SuperCarino fra petgo. Det koster 98 kr for 20 kg og 20 kr at få leveret. Vi
bestiller gerne to sække og so holder det ca. to måndere.

Håber du kan bruge det til noget!

Mange hilsner Mette
--
http://kashmir.yaboo.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Allan Johansen

Dato : 23-06-02 00:40

"Anja Stinne Nielsen" <Anja@Fuxie.ADSL.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
smitter
> af på kattenes hvide poter (som det røde grus gjorde)..

Hej Anja & Henning

Jeg kan ligesom Line Wolff varmt anbefale jer at købe Extreme Classic, og
kan derfor godt tilslutte mig hendes ord om produktet.

Jeg køber det hos (www.pethouse.dk) Pethouse Denmark, Ballevej 5, 8330
Odder, Tlf.: 70 20 39 40
Og så vidt jeg ved, så bringer de også ud i Jylland, Fyn og Sjælland.

Mvh.

Allan Johansen
www.hesselbjerg.dk

Fra : Søren Houlberg

Dato : 23-06-02 08:50

Hej!

Jeg har rigtig gode erfaringer med grus fra ALTA......

Der er en, uden på pakken, rød variant til ca. 15 kr. den er for at sige det
mildt røv-dårlig, men den dyrere gule variant til ca. 28 kr. er knald god.
Det er en hvid grus der klumper rigtig godt og lugtgenerne er minimale.
Endvidere hænger det ikke rigtig i kattenes poter!

Posen er gul og orange med en hvid kat udenpå, men nogengange er det svært
at få fat i.

Den anden gode kattegrus er AMIGO supra. Det er en lilla pose med en sort
tegnet kat på den koster også ca. 28 kr men ALTA har den yderst sjældent,
hvis du kan så overtal din lokale kiosk til at hente den hjem til dig!

God fornøjelse!

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 23-06-02 19:24

> Den anden gode kattegrus er AMIGO supra. Det er en lilla pose med en sort
> tegnet kat på den koster også ca. 28 kr men ALTA har den yderst sjældent,
> hvis du kan så overtal din lokale kiosk til at hente den hjem til dig!

Det brugte jeg også, og jeg var rigtig godt tilfreds. Men nu er det lavet om
til en grøn pose, og det er det argeste lort efter min mening. Selv om der
står ny og bedre på posen *S* klumper stort set ikke, med mindre der ligger
min. 10 cm. i bakken, og jeg synes, at her lugter ret meget

M.v.h.
Lise

Fra : Søren Houlberg

Dato : 24-06-02 11:00

Jep, det er det der er problemet, men den hedder heller ikke Supra til
"efternavn" den hedder classic.
Og den er noget lort - for at sige det mildt!

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-06-02 17:02

Hvor køber man den så i Københavnsområdet ? Metro har den ikke mere

M.v.h.
Lise