LAN -> Internet spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 09:38

Hej experter.

Jeg er kommet i den situation at jeg stå og skal skifte fra TeleDanmark
NetExpress til en Stofa-lignende forbindelse. I den forbindelse kunne jeg
godt tænke mig at vide hvad det kræver helt præcist af min hardware.
Med mit nuværende NetExpress har jeg følgende:

SignalSplitter - ADSL-modem - Router - Hub -> 3 maskiner

Hvordan kommer mit kommende "setup" til at se ud?

Noget i stil med:
Kabelrouter - HUB -> 3 maskiner ??

Mvh
Allan

Fra : Bent F.

Dato : 22-06-02 09:54

"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SignalSplitter - ADSL-modem - Router - Hub -> 3 maskiner
>
> Hvordan kommer mit kommende "setup" til at se ud?

Hej Allan

Jeg har også en Stofalignene forbindelse, mit setup er:
Kabelmodem - Router med 4 ports swits - 2 computer

Hilsen

Bent F.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 13:13

> Hej Allan
>
> Jeg har også en Stofalignene forbindelse, mit setup er:
> Kabelmodem - Router med 4 ports swits - 2 computer

Okay!

Vil det sige at jeg SKAL købe mig en router med indbygget switch - eller kan
jeg bruge min HUB til noget som helst i den forbindelse?

Mvh
Allan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-06-02 13:19

"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> wrote:

> Vil det sige at jeg SKAL købe mig en router med indbygget switch - eller
> kan jeg bruge min HUB til noget som helst i den forbindelse?

Nej. Router med indbygget switch og router+switch er identiske rent
funktionelt. Eneste forskel på en switch og en hub er - fra brugerens
synspunkt - kun hastigheden.

Så du kan sagtens sætte din hub bag en router uden indbygget switch.

/Rasmus

Drink wet cement: Get Stoned.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 15:05

> [...]
>
> SignalSplitter - ADSL-modem - Router - Hub -> 3 maskiner
>
> Hvordan kommer mit kommende "setup" til at se ud?

SignalSplitter - Cable-modem - Router - Hub -> 3 maskiner

Hvorvidt dit modem giver forbindelse via en telefonlinje eller en
kabeltv/radio linje er underordnet.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 23:50

> SignalSplitter - Cable-modem - Router - Hub -> 3 maskiner
>
> Hvorvidt dit modem giver forbindelse via en telefonlinje eller en
> kabeltv/radio linje er underordnet.

Takker for svarene!

Mvh
Allan