Min kat er for tynd..
Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 09:14

Kære alle.
Jeg er ny her og har tilmeldt mig, fordi jeg har 2 dejlige katte og har et
mindre problem.
Min ene kat er stor og rund. Ikke for tyk, men tilpas "huskat" størrelse..
Den anden, der er hendes 1.5 årige datter, for nøjagtig det samme at spise,
men har ikke halvt det sul på kroppen som hendes mor. Hun er ikke FOR tynd,
men er usandsynlig slank. Og er iøvrigt sund og rask.
Jeg ved, at man ikke bare må give katte fløde. Det får de orm af. Kender I
et godt produkt der kan få hende til at tage lidt på? Noget kosttilskud,
eller andet?
Håber på jeres hjælp. Fortsat god dag
Louise-Stina

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-06-02 09:46

Hej Louise-Stina
Det med at katte skulle få orm af fløde har jeg aldrig
hørt før, men katte kan få dårlig mave af ren fløde,
det kan løses ved enten at blande det med lidt vand,
eller købe kaffefløde som ikke er så "kraftigt" for
kattens mave. Selv om det er mor og datter kan de
godt være "bygget" forskelligt, og datteren er måske
genetisk en slank kat.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 22-06-02 09:53

"Louise-Stina Rinnæs" <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d1431ab$0$53110$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

(...)
> [...]
tynd,
> men er usandsynlig slank. Og er iøvrigt sund og rask.

Hvis katten ellers virker glad og aktiv, er det vel bare hendes balance -
hvad siger dyrlægen?

> Jeg ved, at man ikke bare må give katte fløde. Det får de orm af.

Det har nu ikke noget på sig - formentlig til stor lettelse for de mange
katte, der elsker fløde.
Derimod er der mange katte, der ikke kan tåle mælk, men det er fordi de ikke
kan nedbryde mælkesukker, og så får de diarre (sådan er der i øvrigt også
nogle mennesker, der har det).

Kender I
> et godt produkt der kan få hende til at tage lidt på?

De fleste producenter af kvalitetsfoder (Iams, Royal Canin, Hill's o.l.) har
produkter med ekstra kalorier.
Men stadigvæk synes jeg ikke, din beskrivelse giver mig fornemmelse af en
kat, der er for tynd ...

Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 09:57

Tak for jeres svar.
klip:
Hvis katten ellers virker glad og aktiv, er det vel bare hendes balance -
hvad siger dyrlægen?

- Hun virker fuldstændig sund og rask. Jeg har ikke lige tænkt på, at de jo
godt kan være bygget forskelligt, og at det kan være hendes balance. Jeg
synes bare, at hun mere ligner en "baggårdskat" end en huskat.. Og huskatte
skal jo gerne være, bare en lille smule, "runde"..
Sjovt, jeg har troet hele mit liv, at katte fik orm af at drikke fløde..
hoho.. Hvor jeg har det fra, ved jeg så ikke..
Jeg vil prøve et af de produkter du har forslået, og tage den derfra.
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Fortsat god dag
Louise-Stina