MS Windows
briani 27239
Nu må I hjælpe. Hvordan får jeg gang i en ~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 22-06-02 08:59

Jeg har Win Xp Pro.
Min nuværende disk er på 40 GB og den vil jeg gerne have ghostet over på min
nye 80 GB.
Har prøvet at hænge den store på som Sekundær master, men i Win Xp kan jeg
kun lave den til en dynamisk disk? Kan ikke finde hvor jeg kan få lov at
lave partitioner?
Så prøvede jeg Fdisk fra min gamle Win 98 startdisk, men den kan ikke se
alle de mange GB på den store disk.
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Gevaldi

Dato : 22-06-02 09:10

http://www.powerspec.com/support/tech_notes/fdisk_reporting.html

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 22-06-02 11:45

"Gevaldi" <georg_valdiREMOVE@hotmail.SPAMBLOK.com> skrev i en meddelelse

> http://www.powerspec.com/support/tech_notes/fdisk_reporting.html

Jo tak - men nu er det jo sådan, som jeg også skrev, at jeg kører XP.
Og ovennævnte opdatering vil ikke køre på XP!
Erik

Fra : Gevaldi

Dato : 22-06-02 14:40

Erik M. Nielsen skrev:

> [...]
>
> Jo tak - men nu er det jo sådan, som jeg også skrev, at jeg kører XP.
> Og ovennævnte opdatering vil ikke køre på XP!

Ja, men du skrev også at du havde prøvet
Win 98, og denne fdisk er en opdatering så
win 98 kan se store diske.
På den måde vil det nok kunne lade sig gøre i Dos.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : morten L

Dato : 22-06-02 13:22

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave partitioner?
> Så prøvede jeg Fdisk fra min gamle Win 98 startdisk, men den kan ikke se

brug pqmagic

Morten

Fra : Sven

Dato : 22-06-02 14:28

> [...]
> lave partitioner?
> Så prøvede jeg Fdisk fra min gamle Win 98 startdisk, men den kan ikke se

Det afhænger jo lidt af, hvilken 80 Gb disk du har købt. Jeg har selv en
Seagate 80 Gb, og på Seagate's hjemmeside kan man hente et program til at
inddele disken i partioner. Det er forøvrigt mange gange hurtigere end det
gamle fdisk.

Prøv at kigge hos producenten af din HD, der er næsten helt sikkert hjælp at
hente.

Sven

Fra : Edmund

Dato : 22-06-02 16:12

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> wrote
> [...]
jeg
> kun lave den til en dynamisk disk? Kan ikke finde hvor jeg kan få lov

Jeg ved ikke hvad dynamisk disk betyder men kan du ikke dele disken
under
Administrative Tools / Computer Management / disk Management

Husk på at ved partitioner over 30-32 gb får man kun mulighed for at
formatere i ntsf

Mvh Edmund

Fra : Noller

Dato : 22-06-02 16:14

Du kan heller ikke gøre noget ved at gå ind på- start - programmer -
administration - diskhåndtering.

Blot et skud i tågen da jeg ikke helt forstår problemet, det har da aldrig
været det store
problem at sætte en disk mere i og klargøre den fra windows.

Noller.