nokia 3310 unlocket eller ej
Fra : Globelware

Dato : 22-06-02 00:20

Jeg har en nokia v513 telefon der er unlocket
dette er sket med
1. knok99 fil at skrive en ny flash
2. Nokiatools v3.03 til at update FAID
Og ja den virker med alle simkort.!!!!
MEN problemet er at der er ingen antenne signal på nogle af dem ?
Er der nogen der har en god forklaring /løsning på problemet.

Regards

Fra : John

Dato : 22-06-02 16:55

Har du husket at update FAID ?

Mvh
John

Fra : John

Dato : 22-06-02 18:13

Sorry - det var en fjollet kommentar - du skriver slv du har updated
FAID.... :-

Mvh
John

Fra : Globelware

Dato : 23-06-02 16:35

Ja den er faid'et det er også 1 gang jeg har haft dette problem.

Fra : Franke

Dato : 23-06-02 10:01

Du har nok brugt en af de forkerte "partial flash" opskrifter der huserer på
nettet!
Din egen backup skal være fra samme adresse (0x270000) og have samme
størrelse som den partial du bruger til unlock.

Franke

Fra : Globelware

Dato : 23-06-02 16:38

flashens størelse er den samme har lige checket og adressen 270000 er også
ok.
Jeg får en hjerneblødning når ting ikke vil som de skal !!!!

Fra : Bachelor

Dato : 23-06-02 12:46

"Globelware" <globelware@globelware.com> skrev i en meddelelse news:3d142907$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har en nokia v513 telefon der er unlocket
> dette er sket med
> 1. knok99 fil at skrive en ny flash
> 2. Nokiatools v3.03 til at update FAID

Var det ikke en bøvlet måde at gøre det på ?
Jeg har lige gjort det med et datakabel og
NokTool. Det tog lige så lang tid som det tager
at trykke en gang på musen
Min sw er ver. 5.47

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-06-02 13:46

"Bachelor" <not.working@nospam.net> wrote in message
> Var det ikke en bøvlet måde at gøre det på ?
> Jeg har lige gjort det med et datakabel og
> NokTool. Det tog lige så lang tid som det tager
> at trykke en gang på musen
> Min sw er ver. 5.47

Hvordan gjorde du dét? Gider du ikke skrive en komplet løsning?
Hvilken version af NokTool anvendte du? (evt. link

\Mandal

Fra : Bachelor

Dato : 23-06-02 23:15

"Brian Fisker" <Fisker@FJERNESmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse news:af4fti$2re6$1@news.cybercity.dk...
> "Bachelor" <not.working@nospam.net> wrote in message
>
> Hvordan gjorde du dét? Gider du ikke skrive en komplet løsning?
> Hvilken version af NokTool anvendte du? (evt. link

Du henter NokTool v. 1.8 her :
http://mudboy.web3.cz/nokia/nokia_soft/NokTool.zip

Du køber et datakabel her
(flinke personer):
http://www.super-cover.com/super_cover/Danmark/intro/introduktion.htm

Du køber en telefon et eller andet sted f.eks. her :
http://www.wanna-save.com/default.asp?Menu=0

Du køber en PC.... nej jeg går ud fra du har en PC ?

Så monterer du datakabel til PC og telefon :
Her kan du se princippet
http://www.mobilefun.co.uk/products/nokia/datacable/nokia-3310-datacable.htm

Herefter er der kun tilbage at starte NokTool. Så kan du jo state med
at aflæse data fra din telefon Read>Phone info og måske gemme det
billede. Du kan også gå til at trykke direkte på knappen "Clear SP locks"
og det var det. Måske skal du lige have programmet sat til den rigtige
com port etc. under "Options"

Du skal selvfølgelig lige passe på hvilke knapper du trykker på i
programmet, så den gyldne regel "If it isn't broken - don't fix it"
passer meget godt her.

Fra : Globelware

Dato : 23-06-02 16:41

ja og jeg kunne også havde brugt update faid i knok99 men jeg er lidt
langsom
Ville prøve den knok99. Men det dur ikke ser det ud til !!!!

Det kunne værer at jeg skulle smide ny soft på phonen og gører det med gamle
kendte programmer