Støj på tv fra NT-boks
Fra : Bjarne Petersen

Dato : 11-02-01 23:10

Hej

Så fik jeg mit ny indkøbte isdn til at virke.
Nu er problemet bare at nt-boksen giver støj striber på tv'et, det er især
dr1 den er gal med.
Hvis jeg slukker for spændingen til nt-boksen er støj striberne væk.
Hvad kan der evt. gøres for at støjdæmpe eller er det noget andet der er
galt?

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-01 23:33

> Så fik jeg mit ny indkøbte isdn til at virke.

Tillykke

> Nu er problemet bare at nt-boksen giver støj striber på tv'et, det er især
> dr1 den er gal med.

Det er højst besynderligt. Det tyder på en eller anden defekt i enten TV,
antenneinstallation eller NT-boks.

> Hvis jeg slukker for spændingen til nt-boksen er støj striberne væk.

Det kan være transformeren i NT-boksen, for alt elektronik i NT-boks og på
S-bussen kører videre via strøm fra centralen når du piller strømmen fra.
Det eneste du egenlig slukker er transformeren.

> Hvad kan der evt. gøres for at støjdæmpe eller er det noget andet der er
> galt?

Der sker ikke noget ved at have den slukket (medmindre du har
ISDN-telefoner)
Ellers kan du jo prøve om du kan få en anden NT-boks i Telebutikken.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Benny Nielsen

Dato : 12-02-01 02:29

Hejsa Martin

En udtalelse fra TDC på et tidligere tidspunkt (da de hed TDK) lød på at man
faktisk skulle have 230 volt tilsluttet sin NT, da man ellers ville trække
forsyningspændingen fra det eksisterende net/nødstrømsanlæg, og det var
disse ikke dimentioneret til

Hvor vidt den holder idag - tjae ??
- Benny Nielsen

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:AqEh6.47200$zw.790433@twister.sunsite.dk...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-01 08:21

Benny Nielsen skrev:

> [...]
>forsyningspændingen fra det eksisterende net/nødstrømsanlæg, og det var

Læs: Det er vores økonomidirektør ikke så glad for.

Gæt hvem der betaler for strømmen hvis du slukker din NT.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-01 08:59

> En udtalelse fra TDC på et tidligere tidspunkt (da de hed TDK) lød på at
man
> faktisk skulle have 230 volt tilsluttet sin NT´

Det skal man også. Teknisk sker der dog ikke noget, og det er de tekniske
aspekter jeg udtaler mig om i denne gruppe (dk.teknik...)
Jeg anbefalede jo også Bjarne at få NT-boksen udskiftet.

Fra : Booggyman

Dato : 12-02-01 23:57

"Benny Nielsen" <nospambenny@elinstallatoer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsyningspændingen fra det eksisterende net/nødstrømsanlæg, og det var

i mit ardejde som elektrikker ser jeg tit teledanmark folk montere NT-bokse
uden at tilslutte strøm til dem, hvis der ikke lige er strøm i nærheden
siger de bare at det fungere fint uden

men de har jo også altid sprunget over hvor gærdet var lavest

Fra : J. Trolle.

Dato : 12-02-01 23:35

I betingelserne for at få ISDN, står der at kunden skal sørge for at
der er 230 v. tilrådighed inden for vis afstand..
Så jeg kan ikke se at det er TDC problem, hvis kunden ikke har sørget
for det....
Hvad er alternativet, skal man sige
"Desværre der er ikke 230 V. så du kan ikke få ISDN"

Tek. v. TDC.
(elsker forkortelser).

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-02-01 00:40

"J. Trolle." <trolle@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tek. v. TDC.
> (elsker forkortelser).

Er dette nu ikke *alt* for kort

mvh
Bjørn

Fra : Casper Mønster

Dato : 13-02-01 14:56

Hvad gør de så hvis der er en hel by hvor strømmen ryger, kan centralen så
ikke trække alle NT-boxne?
Jeg tror mere det er deres penge og ikke strømen TDC tænker på.

/Casper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-01 15:25

Casper Mønster skrev:

>Hvad gør de så hvis der er en hel by hvor strømmen ryger, kan centralen så
>ikke trække alle NT-boxne?

Nej, det kan den ikke, for da er den selv uden strøm.

[56 linjers citat fjernet]

Vær venlig at skære citatet ned til et par linjer og at svare
nedenunder.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-01 21:12

> Nej, det kan den ikke, for da er den selv uden strøm.

Har du hørt om UPS?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-01 23:00

Tue, 13 Feb 2001 20:11:51 GMT, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com>:

>Har du hørt om UPS?

UPS - der røg strømmen squ ...

(Jeg ved godt, hvad en UPS er)

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Casper Mønster

Dato : 18-02-01 23:55

"Bertel Lund Hansen" skrev
> Nej, det kan den ikke, for da er den selv uden strøm.

Alle TDC's mellembys-centraler har UPS, plus der kan tilkobles en genrator.
Hovde-centralerne har en UPS og en fast disel-genrator, der starter ved
strømsvigt.

Og der er strøm nok, TDC's strømforsyninger på randers central leverer
mellem 300 - 500 A. ved 48 V DC.

/Casper