MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP genstarter når jeg lukker spil ~
Fra : Onkel Ond

Dato : 21-06-02 21:54

Kære kære NG... Hjælp...

Min maskine:

Epox 8Kha+ motherboard m. 256 MB DDR-RAM og AMD Athlon(tm) XP 1600+
GeForce2 Ti m. 64 MB DDR-RAM
Logitech Cordless MouseMan Wheel USB
Microsoft Natural Keyboard USB
Alcatel SpeedTouch USB modem
40 GB Maxtor 6L040J2
Lite-On LTR-12101B brænder 12/10/32x
Pioneer DVD-ROM DVD-116
Avance AC'97 onboard lyd
Realtek RTL8139 Ethernet-kort 10/100 Mb

Mit problem::

Jeg spiller meget Diablo2 og Counter-Strike, men efter installationen af
WinXP prof, er det ikke så ligetil længere. Hver gang jeg er færdig med at
spille, lukker jeg ned vha. de respektive spils exit knapper, men istedet
for at "hoppe" ud i Windows, forsøger spillet at skifte til skrivebordet,
hvorefter der genstartes.
Efter genstart kommer en besked om at systemet er blevet genstartet efter en
alvorlig fejl...
Hvad er meningen, er der andre der har været ude for lignende? Kan det være
grafikkortet? Find selv på flere spørgsmål...

De venligste hilsner

/JAkob

Fra : N/A

Dato : 21-06-02 23:20

Fra : Onkel Ond

Dato : 21-06-02 23:20

> Derefter vil du kunne se hva fejlen er.. Prøv at poste den her

Efter manuel genstart får jeg at vide at der er oprettet en log fil og for
yderligere oplysninger kommer dette frem:

Fejlsignatur

BCCode: d1 BCP1: F9723F59 BCP2: 00000002 BCP3: 00000000
BCP4: F9723F59 OSVer: 5_1_2600 SP: 0_0 Product: 256_1

Fejlrapporten indeholder følgende filer:
C:\windows\minidump\mini062202-01.dmp
c:\DOKUME~1\Jakob\LOKALE~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Den første fil -*.dmp filen, indeholder stortset kun volapyk -den anden fil
eksisterer tilsyneladende ikke. Ihvertfald ikke vha. søge funktionen.
Æv?

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 23-06-02 14:24

On Fri, 21 Jun 2002 22:53:49 +0200, "Onkel Ond" <jafj@hotmail.com>
wrote:

>Kan det være
>grafikkortet?

Grafikkortet (eller rettere: driveren) er et godt gæt.
Prøv at rulle den tilbage til den foregående (Device manager), og se
om problemet løser sig.

Er det en MS-signeret driver?
--
Per K. Nielsen

Fra : Onkel Ond

Dato : 24-06-02 19:23

> Er det en MS-signeret driver?

Jeg bruger den seneste Nvidia-driver, og den skulle være signeret...

/Jakob