/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
DVD'en hakker...
Fra : Michael Knudsen


Dato : 21-06-02 21:40

Hej,

Da jeg i sin tid kørte Wintendo på min computer, kunne jeg fint se
DVD'er, men i Linux (RH 7.3) går det ikke så godt. Lyd og billede hakker
hele vejen igennem. Jeg har prøvet med Xine og Ogle, og der sker præcis
det samme, så jeg tror ikke, det er softwaren, der er noget galt med. Er
der nogen, der kender til problemet, og som eventuelt ved, hvordan man
kan løse det?

-> Michael Knudsen

 
 
Bjarne Wichmann Pete~ (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 22-06-02 07:35

Michael Knudsen wrote:

> Da jeg i sin tid kørte Wintendo på min computer, kunne jeg fint se
> DVD'er, men i Linux (RH 7.3) går det ikke så godt. Lyd og billede hakker
> hele vejen igennem. Jeg har prøvet med Xine og Ogle, og der sker præcis
> det samme, så jeg tror ikke, det er softwaren, der er noget galt med. Er
> der nogen, der kender til problemet, og som eventuelt ved, hvordan man
> kan løse det?

Har oplevet noget lignende og kan tænke mig til følgende:

1) Din computer er ikke hurtig nok (hvor hurtig er den?).

2) Der bliver ikke hentet fra DVD'en hurtig nok, hvilket kan skyldes mange
ting: 2a) Du kører ikke DMA på DVD'en og/eller 2b) Understøttelsen af
DVD'en er ikke helt i top. Mener at kunne huske at jeg slog "prefetch mode"
(eller hvad den hedder) fra i BIOS'en, hvilket hjalp.

Prøv evt. at teste med mplayer.

Bjarne

Michael Knudsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 22-06-02 10:49

On Sat, 22 Jun 2002 08:34:52 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> 1) Din computer er ikke hurtig nok (hvor hurtig er den?).

Det er en P3-600 Mhz. Som sagt virkede det fint i Wintendo.

> 2) Der bliver ikke hentet fra DVD'en hurtig nok, hvilket kan skyldes
> mange ting: 2a) Du kører ikke DMA på DVD'en og/eller 2b) Understøttelsen
> af DVD'en er ikke helt i top. Mener at kunne huske at jeg slog "prefetch
> mode" (eller hvad den hedder) fra i BIOS'en, hvilket hjalp.

Hmmm...jeg har lige været en smut forbi min BIOS, men der kan jeg ikke
finde noget, der tilnærmelsesvist minder om "prefetch mode". Kunne det
tænkes, at man kunne finde det et andet sted?

> Prøv evt. at teste med mplayer.

Der sker det samme.

-> Michael Knudsen

Bjarne Wichmann Pete~ (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 22-06-02 17:48

Michael Knudsen wrote:

>> 1) Din computer er ikke hurtig nok (hvor hurtig er den?).
> Det er en P3-600 Mhz. Som sagt virkede det fint i Wintendo.

mja... min 800 MHz Duron er ikke altid helt nok, såå... ;)

Måske lidt optimering når du kompilerer?

>> 2) Der bliver ikke hentet fra DVD'en hurtig nok, hvilket kan skyldes
>> mange ting: 2a) Du kører ikke DMA på DVD'en og/eller 2b) Understøttelsen
>> af DVD'en er ikke helt i top. Mener at kunne huske at jeg slog "prefetch
>> mode" (eller hvad den hedder) fra i BIOS'en, hvilket hjalp.
> Hmmm...jeg har lige været en smut forbi min BIOS, men der kan jeg ikke
> finde noget, der tilnærmelsesvist minder om "prefetch mode". Kunne det
> tænkes, at man kunne finde det et andet sted?

Ved det ikke... muligt at den slet ikke er der.

>> Prøv evt. at teste med mplayer.
> Der sker det samme.

Bruger du libdvdread til mplayer, eller mplayers egen læsemekanisme? Her
(med FreeBSD) kører mplayer klart bedre med sin egen end libdvdread.

Tænker også... har du dvd'en på samme IDE-interface som din harddisk? Prøv
at sætte dem på hver deres (ie. hhv. primary og secondary).

Bjarne

Michael Knudsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 23-06-02 06:58

On Sat, 22 Jun 2002 18:48:25 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Bruger du libdvdread til mplayer, eller mplayers egen læsemekanisme? Her
> (med FreeBSD) kører mplayer klart bedre med sin egen end libdvdread.

Jeg erindrer at have installeret libdvdread, men om mplayer benytter sig
af det, ved jeg ikke.

-> Michael Knudsen

Bjarne Wichmann Pete~ (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 23-06-02 21:19

Michael Knudsen wrote:

>> Bruger du libdvdread til mplayer, eller mplayers egen læsemekanisme? Her
>> (med FreeBSD) kører mplayer klart bedre med sin egen end libdvdread.
> Jeg erindrer at have installeret libdvdread, men om mplayer benytter sig
> af det, ved jeg ikke.

Har du forresten prøvet at køre mplayer med cache?

Bjarne

Michael Knudsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 23-06-02 23:25

On Sun, 23 Jun 2002 22:18:30 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Har du forresten prøvet at køre mplayer med cache?

Hmmm......nej. Hvordan gør man det, og hvad betyder det?

-> Michael Knudsen

Bjarne Wichmann Pete~ (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 24-06-02 16:36

Michael Knudsen wrote:

>> Har du forresten prøvet at køre mplayer med cache?
> Hmmm......nej. Hvordan gør man det, og hvad betyder det?

mplayer -dvd 1 -cache 8192 ... så bruger mplayer 8MB som "buffer" så
mplayer hele tiden er sikret et flow af data...

prøv evt. 'man mplayer' ;)

Bjarne

Michael Knudsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 24-06-02 18:14

On Mon, 24 Jun 2002 17:35:44 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> mplayer -dvd 1 -cache 8192 ... så bruger mplayer 8MB som "buffer" så
> mplayer hele tiden er sikret et flow af data...

Det lyder meget interessant, men mplayer insisterer på, at dvd'en skal
findes i /dev/dvd, men for mit vekommende er det /dev/cdrom.

> prøv evt. 'man mplayer' ;)

Doh!

-> Michael Knudsen

Bjarne Wichmann Pete~ (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 25-06-02 08:08

Michael Knudsen wrote:

> On Mon, 24 Jun 2002 17:35:44 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:
>
>> mplayer -dvd 1 -cache 8192 ... så bruger mplayer 8MB som "buffer" så
>> mplayer hele tiden er sikret et flow af data...
>
> Det lyder meget interessant, men mplayer insisterer på, at dvd'en skal
> findes i /dev/dvd, men for mit vekommende er det /dev/cdrom.

mplayer -dvd 1 -cache 8192 -cdrom-device /dev/cdrom

.... eller link /dev/dvd/ til /dev/hdX ... eller hvor cdrom'ren sidder...

Bjarne

Bjarne Wichmann Pete~ (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 25-06-02 08:09

Michael Knudsen wrote:

> On Mon, 24 Jun 2002 17:35:44 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:
>
>> mplayer -dvd 1 -cache 8192 ... så bruger mplayer 8MB som "buffer" så
>> mplayer hele tiden er sikret et flow af data...
>
> Det lyder meget interessant, men mplayer insisterer på, at dvd'en skal
> findes i /dev/dvd, men for mit vekommende er det /dev/cdrom.

.... korrektion

mplayer -dvd 1 -cahce 8192 -dvd-device /dev/cdrom

Bjarne

Michael Knudsen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 25-06-02 15:26

On Tue, 25 Jun 2002 09:08:33 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> mplayer -dvd 1 -cahce 8192 -dvd-device /dev/cdrom

Øv! Heller ikke det virker (med cahce erstattet af cache).

-> Michael Knudsen

Andreas Schou Vaerge (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Schou Vaerge


Dato : 25-06-02 15:36

>>>>> "Michael" == Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

Michael> On Tue, 25 Jun 2002 09:08:33 +0200, Bjarne Wichmann Petersen
Michael> wrote:
>> mplayer -dvd 1 -cahce 8192 -dvd-device /dev/cdrom

Michael> Øv! Heller ikke det virker (med cahce erstattet af cache).

Hvad grafikkort har du? Jeg ved at jeg kan se DVD'er flydende med min
celeron 600 med geforce2 kort, mens min bærbare med celeron 1000 med
trident chip hakker derudaf. Det endelige spørgsmål er selvfølgelig om
X understøtter video accelleration for dit kort.

Michael Knudsen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 25-06-02 18:15

On Tue, 25 Jun 2002 16:35:59 +0200, Andreas Schou Vaerge wrote:

> Hvad grafikkort har du? Jeg ved at jeg kan se DVD'er flydende med min
> celeron 600 med geforce2 kort, mens min bærbare med celeron 1000 med
> trident chip hakker derudaf. Det endelige spørgsmål er selvfølgelig om X
> understøtter video accelleration for dit kort.

Jeg aner ikke, hvilket grafikkort, jeg har. Kan man se det, uden at
skulle åbne kabinettet?

-> Michael Knudsen

Peter Makholm (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 25-06-02 18:27

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> Jeg aner ikke, hvilket grafikkort, jeg har. Kan man se det, uden at
> skulle åbne kabinettet?

Man plejer at kunne se det med lspci. Led efter en linje der siger
noget med 'VGA compatible controller'.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell
http://hacking.dk | forever
| -- The Dead Past

Michael Knudsen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 25-06-02 20:33

On Tue, 25 Jun 2002 19:26:49 +0200, Peter Makholm wrote:

> Man plejer at kunne se det med lspci. Led efter en linje der siger noget
> med 'VGA compatible controller'.


[root@localhost root]# lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corp. 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corp. 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX AGP bridge (rev 03)
00:07.0 ISA bridge: Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 ISA (rev 02)
00:07.1 IDE interface: Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
00:07.2 USB Controller: Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01)
00:07.3 Bridge: Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI (rev 02)
00:0b.0 Multimedia audio controller: ESS Technology ES1969 Solo-1 Audiodrive (rev 01)
00:0d.0 Communication controller: Conexant HCF 56k Data/Fax Modem (rev 08)
00:10.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C (rev 10)
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV6 [Vanta] (rev 15)

-> Michael Knudsen

Andreas Schou Vaerge (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Schou Vaerge


Dato : 25-06-02 21:00

>>>>> "Michael" == Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:
Michael> 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV6
Michael> [Vanta] (rev 15)

Prøv at installere linux driverne fra nvidias hjemmeside
<http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=linux> Der skriver de også
hvordan de skal installeres.

Peter Brodersen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 25-06-02 21:25

On 25 Jun 2002 21:59:34 +0200, Andreas Schou Vaerge
<andreas@cs.auc.dk> wrote:

>Prøv at installere linux driverne fra nvidias hjemmeside
><http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=linux> Der skriver de også
>hvordan de skal installeres.

Sidst, en veninde fulgte instruktionerne hvad angår RedHat, var det
efterfølgende ikke muligt at vælge nogen opsætning i Xconfigurator,
der ville ædes. Det syn's jeg ikke var betryggende.

--
- Peter Brodersen

Rasmus Bøg Hansen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 25-06-02 21:56

Peter Brodersen wrote:

>>Prøv at installere linux driverne fra nvidias hjemmeside

> Sidst, en veninde fulgte instruktionerne hvad angår RedHat, var det
> efterfølgende ikke muligt at vælge nogen opsætning i Xconfigurator,
> der ville ædes. Det syn's jeg ikke var betryggende.

Nej. Man erstatter jo netop X's egen nvidia-driver med Nvidia's egen.
Xconfigurator kender kun til X's egen, som man ikke har mere...

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Peter Brodersen (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 26-06-02 00:02

On Tue, 25 Jun 2002 22:56:15 +0200, Rasmus Bøg Hansen
<moffe47@hotmail.com> wrote:

>Nej. Man erstatter jo netop X's egen nvidia-driver med Nvidia's egen.
>Xconfigurator kender kun til X's egen, som man ikke har mere...

Det vil jeg fortælle videre. Hun var dog ikke begejstret for at Nvidia
blot gav udtryk for at man skulle genstarte, og så var alt godt (hvor
hun så netop blev mødt af Xconfigurator-prompten)

--
- Peter Brodersen

Rasmus Bøg Hansen (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 26-06-02 00:14

Peter Brodersen wrote:

>>Nej. Man erstatter jo netop X's egen nvidia-driver med Nvidia's egen.
>>Xconfigurator kender kun til X's egen, som man ikke har mere...
>
> Det vil jeg fortælle videre. Hun var dog ikke begejstret for at Nvidia
> blot gav udtryk for at man skulle genstarte, og så var alt godt (hvor
> hun så netop blev mødt af Xconfigurator-prompten)

Det skulle da ikke være nødvendigt at genstarte; jeg kan ikke se, hvorfor
man skulle det (udover naturligvis at genstarte X).

Hvorfor den har startet Xconfigurator automatisk har jeg ingen anelse om.
Jeg har ikke haft programmet installeret i 2-3 år. Min erfaring er, at det
normalt forløber problemfrit., hvis man følger Nvidias vejledning. Den
sværeste del er at rette i XF86Config-4.

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
[ Cancel Cancelled ]
- Pine
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Daniel Nielsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 22-06-02 12:49

On 21/06-02 22.40, Michael Knudsen wrote:
> Hej,
>
> Da jeg i sin tid kørte Wintendo på min computer, kunne jeg fint se
> DVD'er, men i Linux (RH 7.3) går det ikke så godt. Lyd og billede hakker
> hele vejen igennem. Jeg har prøvet med Xine og Ogle, og der sker præcis
> det samme, så jeg tror ikke, det er softwaren, der er noget galt med. Er
> der nogen, der kender til problemet, og som eventuelt ved, hvordan man
> kan løse det?
>
> -> Michael Knudsen

Et bud: har du slået RAW access til på din dvd???

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.
      -- Admiral William Halsey

Michael Knudsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 23-06-02 06:39

On Sat, 22 Jun 2002 13:48:34 +0200, Daniel Nielsen wrote:

> Et bud: har du slået RAW access til på din dvd???

Aner det ikke. Hvordan kan jeg se, om det er slået til?

-> Michael Knudsen

Daniel Nielsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 23-06-02 10:16

On 23/06-02 07.39, Michael Knudsen wrote:
> On Sat, 22 Jun 2002 13:48:34 +0200, Daniel Nielsen wrote:
>
> > Et bud: har du slået RAW access til på din dvd???
>
> Aner det ikke. Hvordan kan jeg se, om det er slået til?
>
> -> Michael Knudsen

Prøv at kigge på "man raw" ...

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.
      -- Admiral William Halsey

Michael Knudsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 23-06-02 10:37

On Sun, 23 Jun 2002 11:15:43 +0200, Daniel Nielsen wrote:

> Prøv at kigge på "man raw" ...

Jeg har læst manualen, men der står ikke så meget, jeg forstår. Hvad skal
man gøre?

-> Michael Knudsen

Daniel Nielsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 24-06-02 07:05

On 23/06-02 11.37, Michael Knudsen wrote:
> On Sun, 23 Jun 2002 11:15:43 +0200, Daniel Nielsen wrote:
>
> > Prøv at kigge på "man raw" ...
>
> Jeg har læst manualen, men der står ikke så meget, jeg forstår. Hvad skal
> man gøre?
>
> -> Michael Knudsen

Fra http://dvd.sourceforge.net/xine-howto/en_GB/html/howto-8.html :

8.2 Set up and use raw devices for dvd access

Raw devices are available in linux kernel 2.4.x and there are patches
for older kernels available from
ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/sct/raw-io/. To use raw
devices, first connect a free raw device to your dvd device, use
something like

$ raw /dev/raw1 /dev/hdc

then create a link named "rdvd" pointing to that raw device

$ ln -s /dev/raw1 /dev/rdvd

Some distributions may require you to set up the link as:

$ raw /dev/raw/raw1 /dev/hdc
$ ln -s /dev/raw/raw1 /dev/rdvd

instead. Also some distributions may lack the /dev/rawctl device which
may be created using

$ mknod /dev/rawctl c 162 0




--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.
      -- Admiral William Halsey

Michael Knudsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 24-06-02 16:05

On Mon, 24 Jun 2002 08:05:01 +0200, Daniel Nielsen wrote:

> Fra http://dvd.sourceforge.net/xine-howto/en_GB/html/howto-8.html :
>
> 8.2 Set up and use raw devices for dvd access

Jeg har nu gjort, hvad der stod. Jeg prøvede at afspille en DVD med ogle:

ogle -u cli /dev/cdrom,

men det virkede stadigvæk lige dårligt. Det nytter ikke med

ogle -u cli /dev/rdvd,

det virker faktisk slet ikke.

-> Michael Knudsen

DUdsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : DUdsen


Dato : 24-06-02 16:39

Michael Knudsen wrote:

> On Mon, 24 Jun 2002 08:05:01 +0200, Daniel Nielsen wrote:
>
>> Fra
>> http://dvd.sourceforge.net/xine-howto/en_GB/html/howto-8.html
>> :
>>
>> 8.2 Set up and use raw devices for dvd access
>
> Jeg har nu gjort, hvad der stod. Jeg prøvede at afspille en DVD
> med ogle:
>
> ogle -u cli /dev/cdrom,
>
> men det virkede stadigvæk lige dårligt. Det nytter ikke med
>
> ogle -u cli /dev/rdvd,
>
> det virker faktisk slet ikke.

dvd drevet hedder ofte hdb eller dbc afhængigt af hvor mange
hardiske du har.
--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Michael Knudsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 24-06-02 18:15

On Mon, 24 Jun 2002 17:38:31 +0200, DUdsen wrote:

> dvd drevet hedder ofte hdb eller dbc afhængigt af hvor mange hardiske du
> har.

Jeg kan finde det på /dev/cdrom, og det må da være det eneste sted,
right?!

-> Michael Knudsen

Bjarne Wichmann Pete~ (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Wichmann Pete~


Dato : 25-06-02 08:09

Michael Knudsen wrote:

> On Mon, 24 Jun 2002 17:38:31 +0200, DUdsen wrote:
>
>> dvd drevet hedder ofte hdb eller dbc afhængigt af hvor mange hardiske du
>> har.
>
> Jeg kan finde det på /dev/cdrom, og det må da være det eneste sted,
> right?!

ls -l /dev/cdrom ... hvor peger det hen?

Bjarne

Michael Knudsen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 25-06-02 13:28

On Tue, 25 Jun 2002 09:09:17 +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> ls -l /dev/cdrom ... hvor peger det hen?

Aha!

/dev/cdrom -> /dev/hdb

Der kan man bare se. Jeg anede ikke, der var links i /dev.

-> Michael Knudsen

DUdsen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : DUdsen


Dato : 25-06-02 13:39

Michael Knudsen wrote:

> On Mon, 24 Jun 2002 17:38:31 +0200, DUdsen wrote:
>
>> dvd drevet hedder ofte hdb eller dbc afhængigt af hvor mange
>> hardiske du har.
>
> Jeg kan finde det på /dev/cdrom, og det må da være det eneste
> sted, right?!

nej /dev/hdb eller /dev/hdc er ofte det samme som dvd drevet
--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Andreas Hinz (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Hinz


Dato : 22-06-02 18:24

Den Sat, 22 Jun 2002 11:48:34 +0200
skrev Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk>:

> Det er en P3-600 Mhz. Som sagt virkede det fint i Wintendo.
>
Hej,
jeg har en tilsvarende CPU og med "Ogle" er der en gang i mellem udfald at
1-2 billeder pr. sekund. Lyden er helt OK.

På en P3-700 bærbar flyder det bare derudaf

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408872
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste