Tortie/børn kontrakt
Fra : marianne hellemose

Dato : 21-06-02 19:29

gider I at læse denne og give mig tilbage meldinger
ris ros osv hvad der skal ændres

SALGS-KONTRAKT
FOR

TORTIE'S F.D. 26/4-2002 FARVE:
PRIS : 100,00 KR.

DU/I KØBER IKKE KUN EN KATTEKILLING, MEN STØTTER
NG'EN; FRITID-DYR-KAT.DK'S HJÆLP TIL HJEMLØSE/
IKKE-NEUTRALISEREDE KATTE. KØBSPRISEN BLIVER
UBESKÅRET SAT IND PÅ TORTIE-KONTOEN, SOM BETALER
DE 500,00 KR. DET KOSTER AT FÅ EN KAT CHECKET/
NEUTRALISERET UNDER KATTENS VÆRNS GENUDSÆTNINGS-
AFTALE.

MED DIN/JERES UNDERSKRIFT PÅ DENNE KONTRAKT BINDER
DU/I DIG/JER TIL AT FÅ KATTEN NEUTRALISERET OG
IKKE LADE DEN FÅ KILLINGER, HVER SOMMER BUGNER DE
DANSKE INTERNATER MED KILLINGER, VI ØNSKER IKKE
AT VÆRE MED TIL AT "SKABE" OVERSKUDS-KATTE.

DU/I VIL ALTID KUNNE FÅ RÅD/VEJLEDNING HOS MIG,
ELLER PÅ NYHEDS-GRUPPEN. VI ØNSKER DET BEDSTE
FOR "VORES" KILLINGER OG DERES NYE EJERE.

PÅ NG'ENS VEGNE;
MARIANNE HELLEMOSE
BIRKETVEJ 272
4952 STOKKEMARKE
TLF. 54 71 22 12

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-02 20:13

hej marianne...

udemærket kontrakt men jeg har lige nogle små kommentarer...

for det første: lad være med at skrive hele kontrakten med stort.... den
virker enormt uoverskuelig....
hold til dig en tiltaleform og lad underskriveren vide at det også er muligt
at være flere om købet.....
NG bør nok beskrives som nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat på det danske
usenet for at undgå forvirring.......
evt bør der skrives at hjælpen er uofficiel.....

jeg laver lige en "omskrevet" version med her... ( jeg blev lige inspireret)

_

Salgskontrakt ( centreret understreget)

for: __navn__ født den 24/4-2002
farve: _______________
pris: 100,- kr.

Med denne kontrakt køber du ikke kun en kattekilling, men støtter samtidig
nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat på det danske usenet , med at hjælpe
hjemløse,
ikke neutraliserede katte.
Købsprisen vil ubeskåret blive indsat på Tortie-kontoen, som vil i fremtiden
kan
dække betalingen af de 500 kr, som det koster at få en kat checket og
neutraliseret
under Kattens Værns genudsætningsaftale.

Med din underskrift på denne kontrakt forpligter du dig til at lade
__navn___
neutralisere tidligst muligt, og dermed undgå at den får killinger i
fremtiden.
Hver sommer bugner de danske internater med killinger, vi ønsker ikke
deltage
i skabelsen af flere "overskuds" katte.

Du vil altid kunne modtage råd og vejledning hos mig eller på nyhedsgruppen.
Vi ønsker det bedste for "vores" killinger og for deres nye ejere.

På vejne af nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat.

Marianne Hellemose
Birketvej 272
4952 Stokkemarke
Tlf: 54 71 22 12

forpligtende underskrift __________________________________________

håber ikke du tager det ilde op at jeg har skrevet den en smule om....... du
behøver jo ikke bruge det*G* synes bare jeg ville give en anden mulighed

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-06-02 21:21

Sabina skrev:

<håber ikke du tager det ilde op at jeg har skrevet den en smule om.......
du
behøver jo ikke bruge det*G* synes bare jeg ville give en anden mulighed

Overhovedet ikke, jeg ææælsker når andre gør tingene
for mig *GGG* ellers kunne det jo være ligemeget med at spørge om ris og
ros.

PS. hvordan har "maven" det, er Sweety og Linda
begyndt at ville kendes ved dig igen

knus

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-06-02 21:23

Hej Marianne!
Jeg synes den er rigtig god. Efter Sabinas tilføjelser har jeg intet
yderligere

Knus fra Louise

DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-02 21:41

hov jeg opdagede lige en fejl i det første afsnit*G*
her er den rettede version....

Med denne kontrakt køber du ikke kun en kattekilling, men støtter samtidig
nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat på det danske usenet , med at hjælpe
hjemløse, ikke neutraliserede katte.
Købsprisen vil ubeskåret blive indsat på Tortie-kontoen, som i fremtiden
kan dække betalingen af de 500 kr, som det koster at få en kat checket og
neutraliseret under Kattens Værns genudsætningsaftale.

maven opfører sig rimeligt...... har lidt problemer med stomien og med
såret som ikke vil hele ordentligt i hudfolderne men det skal nok gå med
lidt tid....

sweety og linda er tilbage til normal... hvad det så end er*G*

sig iøvrigt gerne til hvis jeg skal lave en opsætning af kontrakten i et
worddokument og sende til dig

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-06-02 21:51

TIL.............*GGG*

ja tak det må du meget gerne i "din" version.

Normal når det gælder katte, hmm kan man overhovedet
bruge det ord, er det ikke en selvmodsigelse katte/
normal. Er der nogen der "mangler" en lille hvid
djævel, så har jeg en der trænger til ferie, øhh eller
er det mig der trænger

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 22-06-02 11:25

Som en af de kommende katteslaver har jeg ingen indvendinger, det ser helt
fint ud for mig.

Carsten Sørensen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-06-02 19:40

Hvad med en sidste kastrationsdato og hvilke konsekvenser det vil få, hvis
den overskrides

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-06-02 20:02

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Hvad med en sidste kastrationsdato og hvilke konsekvenser det vil få, hvis
> den overskrides

god ide.... men hvilke konsekvenser kan der ske??

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-06-02 20:32

jeg havde faktisk lavet en med en "kontant" konsekvens
men droppede det, det kan være problematisk nok
at få en kontrakt til at holde med en racekat, når det
så er en huskat, tror jeg at en dommer ville grine sin r**
i laser, de fleste af killingerne skal jo til nogle af os, og
jeg er så optimistisk at jeg tror på at den snak der har
været omkring det hele er nok til at folk kan se det fornuftige i ikke at
medvirke til at lave overskudskatte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-02 22:08

hej alle..

jeg vil bare lige sige at nu har jeg lavet og sendt salgskontrakten til
marianne....
ordlyden er næsten som i mit andet indlæg og nemt at modificere skulle andre
være interesserede i denne kontrakt....
hvis i gerne vil se det endelige resultat så smid mig en mail... den ligger
i et word dokument