urenlig hunkat
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-06-02 18:30

Hej
Har netop talt med en ulykkelig katteejer i telefonen.
Problemet er en 5 år gammel hunkat (siameser), der blev steriliseret tidligt
(før hun var 1 år), har levet lykkeligt i en lejlighed sammen med en ung
pige. Nu er de så flyttet i hus, har fået barn (nu 22 måneder gl), katten
går ud og ind som hun selv vil, men er pludselig, for ca. 3 måneder siden,
begyndt at blive urenlig. D.v.s. at hun tisser i barnevogn, håndvask og
andre uønskede steder.
Jeg rådede til at besøge dyrlægen med henblik på at undersøge om der skulle
være noget fysisk problem (ikke at jeg tror det), men ellers er det jo nok
en eller anden form for jalousi over barnet.
Er der overhovedet noget at gøre for familien i denne situation?
Vibeke L

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-06-02 19:27

Lige en tilføjelse:
Kan det evt. hjælpe på jalousien at berolige katten med Bach´s naturmedicin?
(dette var vist mest til Marianne).
Vibeke L

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-06-02 19:56

Hej Vibeke
Det er da nok et forsøg værd, kan du fortælle lidt
mere om katten, dens personlighed, jo "tættere"
på man rammer jo bedre

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-06-02 20:15

Hej marianne
Nej, det er lidt svært. Det er en kat af mit opdræt, men jeg har ikke haft
kontakt med hende eller ejeren siden hun blev solgt for 5 år siden. Hun er
af et kuld på 4 stk. Hun har boet som alenekat altid sammen med "moderen" i
familien. Hun (moderen) siger at katten altid ligger hos hende og er meget
kærlig og venlig (også overfor barnet).
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-06-02 19:32

Vibeke,
Jeg tror bestemt det er jalousi og måske utryghed ved barnet. Barnet er nu
så stort at det begynder at kunne gå selv - dvs det er allevegne. Katten har
ingen "fristeder" - kan familen indrette nogle gemmesteder til katten på en
sådan måde at katten stadig kan følge med I familens gøremål?
Mvh Camilla

On 21/06/2002 19:29, in article
3d1362e9$0$14590$ba624c82@nntp01.dk.telia.net, "V.Lerche & S.Andersen"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> en eller anden form for jalousi over barnet.
> Er der overhovedet noget at gøre for familien i denne situation?

Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk