MS Windows
briani 27239
Finde bootbar fil på Compaq-recovery-cd
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 21-06-02 18:04

Måske ikke den helt rigtige gruppe, men jeg kan ikke finde end bedre på
dansk.

Det drejer sig om en Compaq 5358, født med W98 SE. Den fik senere ME. Nu har
den fået en format c, og en reinstallation af Windows 98 skal foretages.
CD'en er bootbar - men den vil ikke boote (ER sat til at boote fra cd-rom i
BIOS)!

Via en startdiskette er jeg nu på cd'en, hvor man skulle tro, start.exe er
den rette. Men man får bare at vide, at der mangler en windows! Den kan
åbenbart kun eksekveres fra Windows. Det er umuligt at finde en anden fil,
der kan starte showet. Gode forslag udbedes. Jeg har ledt i timer på
Google-groups uden at lære andet end at masser af desperate mennesker har
haft samme problem.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-02 18:13

Fri, 21 Jun 2002 19:04:03 +0200, skrev "Finn A. Hansen"
<villalulla@mail.tele.dk>:

>Via en startdiskette er jeg nu på cd'en, hvor man skulle tro, start.exe er
>den rette.

Da jeg går ud fra, at det er original Windowscd og ikke en
Compaqrestorecd, så dkal du blot gå til cd-romdrevet, e:\ f.eks.
og skrive install

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-02 18:16

Fri, 21 Jun 2002 19:13:04 +0200, skrev Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk>:

>Da jeg går ud fra, at det er original Windowscd og ikke en
>Compaqrestorecd, så dkal du blot gå til cd-romdrevet, e:\ f.eks.
>og skrive install

Fik ikke læst overskriften, så er det ikke sikkert, at ovennævnte
dur.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-06-02 20:12

Davs

Der ligger ikke tilfældigvis en fil boot.img eller lignende på 1.4 mb - det
gør der på min recovery-cd. I så fald skal den fil skrives på en diskette
med rawrite eller lignende, og så kan du boote og genskabe din windows-
installation (vil jeg tro - jeg har ikke selv brugt cd'en).

Mvh.
/Thomas

Fra : Finn Arne Hansen

Dato : 22-06-02 16:32