Telmore sender sms ´er af sig selv eller h~
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 21-06-02 16:58

Hej alle
Min datter har fået en 3310 (fdb tilbuddet) jeg har derefter fået den
unlocked og udstyret med et Sim fra Telmore.
Nu er problemet at der lissom bliver sendt lidt for mange sms ér og
foretaget opkald til nogle som min datter påstår hun ikke har ringet til
(ja ja jeg ved det godt man kan regne med en teenager med en mobil i
hånden).
Men jeg menr nu godt jeg nogenlunde kan regne med hende og når hun efter
en telmoreudskrift sender 3 sms ér på 7 sekunder og ringer til en veninde
på et tidspunkt, hvor huner sammen med hende i en klassetime, så ku der jo
være noget galt.
Telmore siger at der overhovedet ikke kan være tale om fejl. Nu har jeg
taget kontrollen over Nokiaén (og jeg aner ikke hvordan den virker) og så
er jeg spændt på at se en udskrift imorgen
Nogle erfaringer at dele ud af....

Venlig hilsen

Gert Nielsen.

"Man skal passe på en markant profil, ikke bli´r til en lang næse"
Erling Olsen.

Fra : John K

Dato : 21-06-02 17:23

> [...]
> på et tidspunkt, hvor huner sammen med hende i en klassetime, så ku der jo

Alle de teenagere jeg kender sidder også og skriver til hinanden i timerne,
så det er vist ingen garanti

> [...]
> taget kontrollen over Nokiaén (og jeg aner ikke hvordan den virker) og så
> er jeg spændt på at se en udskrift imorgen

Jeg har ikke oplevet at Telmore har haft problemer af den art, men jeg har
oplevet så meget andet bøvl med dem, så hvorfor ikke også det...

Mvh

John K

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-06-02 17:44

De 3 smsér på 7 sekunder lyder som en lang besked ( over 321 tegn ), der
bliver sendt i 3 bider.

Jan
--
http://www.cuk.dk/
Det nemmere at få tilgivelse end

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 21-06-02 19:21

Hej,

"Jan Pedersen" <jp@person.dk> wrote in message news:3d135796$0$218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> De 3 smsér på 7 sekunder lyder som en lang besked ( over 321 tegn ), der
> bliver sendt i 3 bider.

Måske en billedbesked, de bliver da vist sendt på den måde.

Jeg har en enkelt gang prøvet at sende en sådan via Logo Manager og det
gav 3 SMS'er med 8 sekunders mellemrum.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 44 98 61 62

Fra : SirPeter

Dato : 21-06-02 18:56

Hej Gert...
Ja en enkelt kommentar.. STAKKELS DIN DATTER !!

Peter.

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 21-06-02 18:39

jp@person.dk writes:
>De 3 smsér på 7 sekunder lyder som en lang besked ( over 321 tegn ), der
>bliver sendt i 3 bider.

OK, men min datter påstår at det kan hun se på 3310´eren når hun skriver
beskeden og det har den ikke vist.

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 21-06-02 18:45

sydfynsfm_sletdette@hotmail.com writes:
>Alle de teenagere jeg kender sidder også og skriver til hinanden i
>timerne,
>så det er vist ingen garanti

Tjoeh, jeg ved det jo godt; jeg har osse en anden af slagsen og der ville
jeg ikke være i tvivl om årsagen.....
Men hende her er sgu ok i den sammenhæng.
Jeg kan osse se af udskriften at hun skulle have ringet til nogle igaår
aftes, hvor jeg ved hun sov.

Hmm.... kan man regne 100% med de tidsangivelser der står i udskrifterne;
er der nogen der ved det???

Fra : John K

Dato : 22-06-02 08:25

> Jeg kan osse se af udskriften at hun skulle have ringet til nogle igaår
> aftes, hvor jeg ved hun sov.
>
> Hmm.... kan man regne 100% med de tidsangivelser der står i udskrifterne;
> er der nogen der ved det???

De skulle være ret præcise ja. Der er ikke andet at gøre end at hive fat i
Telmore igen.

Mvh

John K

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 21-06-02 19:25

pas@city.dk writes:
>Hej Gert...
>Ja en enkelt kommentar.. STAKKELS DIN DATTER !!

Øeeeh???

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-06-02 19:46

> OK, men min datter påstår at det kan hun se på 3310´eren når hun skriver
> beskeden og det har den ikke vist.

Så vidt jeg ved skriver den med småt, øverst til højre hvor mange beskeder der
deles op i. Der kommer altså ingen "alarm" eller lignende.

> Hmm.... kan man regne 100% med de tidsangivelser der står i udskrifterne;
> er der nogen der ved det???

Det er jeg til gengæld ikke helt sikker på. Er der ikke noget med at de
modtager data fra TDC forskudt??

Hvordan gik det i øvrigt efter du tog telefonen i din "varetægt"??

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-02 14:34

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote in

> Det er jeg til gengæld ikke helt sikker på. Er der ikke noget
> med at de modtager data fra TDC forskudt??

De modtager nogle "telegrammer" fra TDC's system. De er vist lidt
forsinkede, svjv dog kun op til 24 timer, og tidspunkterne for opkald
og lign. er korrekte nok alligevel.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Steffen Larsen

Dato : 25-06-02 08:40

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 29-06-02 10:52

Hej Alle
Undskyld jeg forsvandt; havde lidt ferie.
Tak for alle svarende; jeg blev klogere
og iøvrigt; efter jeg tog kontrol over nokiaén, holdt den ganske langsomt
op med at sende af sig selv..................