Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion 9725 4.1 megepixel er den værd at k~
Fra : Ham Sjel

Dato : 21-06-02 17:36

jeg overvejer at købe mig et digitaltkamera, og havde egentligt bestemt mig
for et canon ixus v2 men så var jeg lige et smut inde på www.electriccity.dk
og hente deres tilbudsavis og de reklamerer med et medion 9725 4.1
megapixel, 3x optisk zoom, 2 x digital zoom incl 64 mb compact flashkort til
3597,-
Det lyder jo fristende men jeg kender ikke mærket og har ikke kunnet finde
en anmeldelse af kameraet på nogen side så derfor mit ? : er der nogen der
kender til kameraet, evt kan henvise til en side med anmeldelse og gerne
billeder taget med kameraet???
hvad ville i købe hvis i skulle vælge mellem ovenstående 2 kameraer? evt et
3 bud? max pris 4000

- mvh
Allan

Fra : max

Dato : 21-06-02 18:54

"Ham Sjel" <the_borg@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> billeder taget med kameraet???
> hvad ville i købe hvis i skulle vælge mellem ovenstående 2 kameraer? evt et

Det er s.. BILLIGT.... He he - det må du gå ind og kigge på, hvis det ligger
godt i hånden, så køb det, du får helt sikkert mere for pengene end hvis du
vælger en mærkevare... Øh.. Medion putter tit deres navn på andre anerkendte
mærker og sælger det så meget meget billigere.. Så måske kan du finde ud af
-evt. ved at spørge i butikken- hvem der står bag kameraet, måske er det Cannon..?
Det er sådan en slags Pirat kopi... mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-02 19:11

"Ham Sjel" skrev i en meddelelse:
> [...]
> billeder taget med kameraet???
> hvad ville i købe hvis i skulle vælge mellem ovenstående 2 kameraer? evt et

Det har været drøftet mange gange her i gruppen....

Det har været på tilbud i Aldi og flere andre steder !

Der var to holdninger til det - de mere professionelle amatører kom med
en masse negative kommentarer til ukendte mærker - uden at have
prøvet det......

Så var der nogle, der rent faktisk købte det - og det har gennemgående været
meget positive indlæg, der har været om det......

Prøv at søge en måneds tid baglæns - der har også været postet en del billeder,
der er taget med det i dk.binaer........

Jeg kunne godt finde på at købe det - for selvom jeg er tilfreds med
mif 1.3 mpixel Kodak kamera - så ville det ikke være dårligt med
lidt rigtig zoom og lidt bedre opløsning til udsnitsforstørrelser.

/Jan

Fra : Niels Svendsen

Dato : 21-06-02 19:51

Samme cam som blev solgt i Aldi.
Bliver solgt under navne som Jenoptic-Medion- og flere andre navne. Kan ikke
huske navnet på fabrikanten.
Har set testbilleder fra cam under navnet Jenoptic, de var ikke ret gode for
et 4mp cam.
se f.eks. her http://www.heise.de/newsticker/data/cm-24.04.02-000/
I testen blev der sagt, at man nok fik bedre kvalitet ved at købe et godt
3mp cam til samme pris.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 21-06-02 19:59

Jeg tror heller ikke det er antal megapixels det altid kommer an på.! Hvis
jeg var dig ville jeg holde mig til det ixus v2 du bestilte, jeg har også
bestilt det kamera, og jeg tror det er et FEDT kamera, lille og godt.!!

Fra : kurt

Dato : 21-06-02 21:48

Husk at der både er opløsning, optik, optagelse funktioner samt afsplinings
funktioner der har betydning for valget (specielt de 2 sidste faktorer
bliver sjældent berørt (Medon er vist ikke så stærk på de 2 sidste punkter)

Fra : ha

Dato : 21-06-02 19:28

Jeg købte (og afprøvede) subj. men returnerede det igen, fordi
det efter min mening ikke tog bedre fotos end mit Canon Powershot S10.
Tværtimod synes jeg, at farverne ikke var så gode. Men som sagt andre
indlæg, er der jo delte meninger.
Aftal med Electric City, at du må returnere det igen selvom du har
prøvet det. Det gjorde jeg, og fik pengene retur.

mvh
ha

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-06-02 17:53

Se på de forskellige reviews af kameraer i samme prisklassem hvor der altid
er sample billeder. Sammenlign så med review af Medion kameraet. De billeder
jeg har set med kameraet er ikke overbevisende, selv til prisen.
Mvh,
Hans

Fra : up

Dato : 22-06-02 18:51

> [...]

> kender til kameraet, evt kan henvise til en side med anmeldelse og gerne

Hej "Ham Sjel". Jeg købte apparatet da Aldi solgte det med tilhørende 32 MB
flashkort. Min model hedder 9700, det kostede 3299,- med kun 32 MB flashkort
til. Til gengæld USB og Videokabel, samt 4 stk batterier 1800 mAh + oplader.

Undertegnede har næsten ingen erfaringer fra tidligere med kamera, slet
ingen med Digital ditto, så det er måske let at begejstre mig, MEN jeg må
indrømme at jeg er superglad for den høje opløsning. Alt det tekniske er jeg
ikke kompetent til at vurdere.

Her er hvad jeg kan aflæse af indstillinger, så kan du måske bedre selv
bedømme.

Flash kan indstilles i Modus (5 forskellige, incl. rødøjereduktion) og Power
fra + 2,0 til - 2,0, interval á 0,5.
Fokuseringsmuligheder: Auto, Nærbillede, Manuelt.
Fokusområde: Central, Spot.
Drevmodus: Enkelt, Kontinuerligt, Multi-shot 16, Selvtimer.
Kvalitet: her kaldes komprimeringen, som det jo må være for: Fin, Standard,
Økonomi.
Hvidbalance: Auto, Dagslys, Elpære, Fluorescerende.
Eksponering: EV+ 2,0 til - 2,0 (0,5 interval)
Eksponering: Område: Fuld, Central, Spot.
Billedskarphed: Hård, Normal, Blød.
LCD: Lysstyrke fordelt over 9 trin.
Default: Ja eller Nej.

Forleden da jeg var i Jyllands Minizoo, måtte jeg sætte opløsningen ned for
at få flere fotos (har også et 128 MB kort), og da jeg senere så billederne,
opdagede jeg at jeg allerede har vænnet mig til delvis at bruge den høje
opl. som en slags zoom i sig selv. De fotos jeg tog med 640x480 kan jeg ikke
bruge til nær så meget og de skuffede, ved ikke at indeholde mere end de
gjorde. Der er endvidere 1600x1200 og så altså 2272x1704.

Trods indbygget blitz, har jeg endnu ikke taget billeder hvor personen har
røde øjne, kun på et marsvin er dette sket, og det HAR røde øjne i
virkeligheden.

Vil du se nogle af de billeder der er taget med nævnte apparat er de
tilgængelige på:

http://www.megapixel.dk/vis/album/114
http://www.megapixel.dk/vis/album/168
http://www.megapixel.dk/vis/album/170
http://www.megapixel.dk/vis/album/172

Mvh up

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-06-02 11:36

Da det ikke mindst er dårlig betjening (altså: at knapperne er hårde at
trykke ned, dårlig finish, dårlig brugervenlighed i menuer etc),
kameraet er blevet kritiseret for vil jeg råde dig til at finde en med
et digi-kamera (et minolta/canon/nikon/olympus ell. lign.) han er glad
for, og lige vise dig hvad han ser som vigtige elementer i at det er let
betjent - det vil stille dig væsentligt stærkere i bedømmelsen af om du
synes medion'et er godt nok til prisen...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk