MS Windows
briani 27239
Lave DivX, som de fleste kan se?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 21-06-02 13:56

Hej!

Jeg grabber en del video fra et digitalt videokamera, redigerer det i Ulead
VideoStudio 6 og gemmer som MPEG.

Så vil jeg gerne konvertere til DivX af pladshensyn og der bruger jeg
VirtualDub - og det virker fint hos mig.

Men ak, når andre skal se videoerne kan de ofte ikke se billedet, høre lyden
etc. Det duer ikke de skal installere Nimo codec pack og gårsdagens release
af DivX for at kunne se de film, jeg laver (jeg har naturligvis altid det
nyeste installeret).

Hvillke codecs skal man anvende til video og audio for at de fleste kan se
dem bare ved at have en nogenlunde ny DivX? Om filerne er 10-20% større
eller mindre gør ingen forskel, og kvaliteten er heller ikke et issue.

Er der en god guide til valg af codecs et sted, som kan anbefales?

- Klaus

Fra : Morten

Dato : 21-06-02 15:18

> Er der en god guide til valg af codecs et sted, som kan anbefales?

Mon ikke du kan finde et svar i forum hos http://www.divx.com/

Mvh.
Morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-06-02 17:33

Klaus Jensen wrote in <3d132249$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Hvillke codecs skal man anvende til video og audio for at de fleste kan se
> dem

MPEG. Jeg har aldrig hørt om nogen der ikke kan se mpeg, med mindre de
overhovedet ikke kan se video-klip. Det er den sikre "laveste
fællesnævner".

> bare ved at have en nogenlunde ny DivX?

Ved at encode med en "nogenlunde ny DivX". Jeg vil foreslå at du bruger den
ældste, som dog er acceptabel. Det må vist være DivX 4 (3'eren var jo ikke
lovlig).

> Om filerne er 10-20% større
> eller mindre gør ingen forskel, og kvaliteten er heller ikke et issue.

Så er vi tilbage ved MPEG.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Christian Catu

Dato : 22-06-02 17:54

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> wrote in message
> [...]
release
> af DivX for at kunne se de film, jeg laver (jeg har naturligvis altid det

Ja, man skulle kende dig dårligt hvis ikke det var tilfældet!!

Catu

Fra : Klaus Jensen

Dato : 23-06-02 02:16

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in message
> Ja, man skulle kende dig dårligt hvis ikke det var tilfældet!!

Æhm... Dit navn siger mig ikke noget som helst... Kender du mig???

Fra : Salva

Dato : 23-06-02 10:40

> [...]
> eller mindre gør ingen forskel, og kvaliteten er heller ikke et issue.
>
> Er der en god guide til valg af codecs et sted, som kan anbefales?

Hvad med at bruge Mpeg4? Det kræver selvfølgelig at brugeren kan hente det
fra feks internettet hvis de bruger Media player som afspiller.

-salva