Hjælp: Hvordan kan jeg ændre størrelse
Fra : hansen

Dato : 11-02-01 22:08

på en side i frontpage (2K). Jeg har lavet en side, mend en er for bred til
at kunne vises på 1 side i IE

Det er vist galt med et banner i et tema, men jeg kan ikke redigere dette
banner i størrelsen

Hjælp mig venligst hvis I kan

Tak

Poul

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-02-01 23:12

hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hjælp mig venligst hvis I kan

Hej Poul,

Det er lettere hvis du sender en URL - så kan man se problemet.

Men nu prøver jeg aligevel at skyde i tågen:

Jeg gætter mig til at du har brugt nogle tabeller til at bygge siden op med.
Prøv at kigge på hvordan bredden i de tabeller er defineret.

Hvis du kigger i koden - så ser det måske sådan her ud:

(Hvor tallet 940 er bredden på din tabel - dine tabeller er naturligvis ikke
lige præcis 940 pixels brede - det var bare et eksempel)

På samme måde kan der være bredde på dine tabelceller:

OK? Problemet er at disse breddeangivelser overskrider hvormange pixels der er
til rådighed. Det er fordi hver bruger i sin PC kan indstille hvor mange
pixels der skal være horisontalt og vertikalt på hans/hendes skærm. Det
typiske er 640*480, 800*600 eller 1024*768 pixels.

Du har 2 muligheder:

1) Angiv et lavere tal
2) Brig procenter istedet - f.eks.: <table width="90%">

Prøv dig lidt frem - og læs eventuelt mere om tabeller her:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp

Selvom du måske synes HTML koder er lidt svære, så er det godt givet ud lige
at bruge lidt tid på at sætte sig ind i hvordan HTML virker.

Hvis du gerne vil optimere dit website til flere opløsninger (en rigtig god
idé) - så prøv eventuelt dette lille program - det er ret smart:
http://www.html.dk/download/software/00001/

Håber det hjalp på problemet

Mvh
Jonas