Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HJÆLP : Køb af Digitalkamera
Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-06-02 11:03

Hej

Hvilken af disse 2 skal jeg vælge.
De oplyste data siger mig ikke meget.
Jeg vil have et der ikke fylder noget (Feks. skjortelomme model)
Bruges til feriebilleder / alm. brug & legetøj..

Minolta DiMAGE X

repræsenterer virkelig nytænkning, når det drejer sig om kameradesign. Det
er det til dato mindste, letteste og slankeste 2,0-megapixel digitalkamera i
verden med 3x optisk zoom! Hemmeligheden er Minoltas nye, eksklusive
zoomobjektiv, som er indbygget i det flade kamerahus, og som ikke skydes ud
under brugen! Dette nye optiske system har muliggjort kameraets imponerende
plane design: Et elegant, slankt kamerahus med en flot finish i rustfrit
stål og aluminium.

Af særlige Features kan bla. nævnes:

Pixels CCD: 2,1 mill
Pixels Effektiv: 1,92 mill.
Max. Opløsning: 1600x1200
Min. Opløsning: 1280x960, 640x480
Objektiv: 3x zoom 37-111 mm (35mm) f. 2,8-3,6
Digital zoom : 1,25x, 1,5x, 1,75x, 2x
Lukker: 2-1/1000 sek.
Fokus: Autofocus
Min afstand: 25 cm
Makro: -
Skærm: 1,5" LCD 110,000 Pixels
Fil format: Jpeg & Tiff.
Video/movie: ja
Kort type: MMC / SD
Selvudløser: 10 sek.
Iso Indstilling: Auto (100/200)
Power/strøm: Opladeligt Lithium-ion
Vægt: 155g
Størrelse: 8,5 x 7,2 x 2,0 cm
USB overførelse: ja
Inkl. Lader, Batteri, software, kabel & 8 MB SD kort.

Canon Digital Ixus 330 er et nyt kamera i den meget populærere ixus serien.
Kamerahuset er udformet i rustfrit stål, og med en opløsning på 2,0 mill
pixels. samt 3x optisk zoom (x4 digital zoom).

Af særlige Features kan bla. nævnes:

Pixels CCD: 2,1 mill. (1/2,7")
Pixels Effektiv: 2,0 mill
Max. Opløsning: 1600x1200 / 1024x768
Min. Opløsning: 640x480
Objektiv: 3x (35-105 mm) f.2,7-4,7
Digital zoom : 2,5x
Lukker:15 sek. - 1/1500 sek.
Fokus: auto
Min afstand: 76 cm
Makro: 16 cm
Skærm: 1,5" TFT
Fil format: jpg.
Kort type: Compakt flash type I
Selvudløser: 2 ssek. 10 sek.
Iso Indstilling:Auto,50,100,200,400
Power/strøm:Lithium-ion inkl. samt lader
Vægt: 245g
Størrelse: 9,5x6,3x3,2 cm
overførelse:USB

Canon Ixus 330 leveres incl. Software, AV-kabel, USB kabel, Oplader, batteri
og 1 stk Compact flash kort 8Mb

M.v.h.
Thomas Jensen
ozdr2254@mail.dk

Fra : Psyman

Dato : 21-06-02 12:09

"Thomas Jensen" <ozdr2254@mail.dk> wrote in message
news:3d12f9d4$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...> > Hvilken af disse 2
skal jeg vælge.
snip...

> Minolta DiMAGE X

Det har ganske rigtigt en dejlig størrelse, men billedkvaliteten er desværre
ikke noget at råbe hurra for! Du kan se anmeldelser og prøvebilleder fra
kameraet her:

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/dimagex.html
http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimagex/

> Canon Digital Ixus 330

Et udemærket kamera, men hvis det er størrelsen du er mest interesseret, vil
jeg anbefale at tage et kig på Canon Ixus V2, som der er en anmeldelse af
her (s200 er det amerikanske navn!):

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s200.html

Fra : max

Dato : 21-06-02 12:50

> [...]
> Jeg vil have et der ikke fylder noget (Feks. skjortelomme model)
> Bruges til feriebilleder / alm. brug & legetøj..

Du ska vælge Canon, har set test billeder, glimrende...
rustfrit stål og 35mm vidvinkel.. en sporty sag..
max

Fra : Finn I

Dato : 21-06-02 14:09

> Jeg vil have et der ikke fylder noget (Feks. skjortelomme model)
> Bruges til feriebilleder / alm. brug & legetøj..

Af de 2 nævnte ville jeg vælge Canon.

Men hvad med Olympus c-220? Den fylder kun lidt mere end Canon (vejer til
gengæld lidt mindre) og er også lidt billigere.

Mvh
Finn

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-06-02 18:07

Igen må jeg henvise til flg. sites for sammenligning af disse kameraer. Hvis
du vil ha' den i skjortelommen vil 155g nok være maksimum!
http://www.dpreview.com/
http://www.megapixel.net/,
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html,
http://www.imaging-resource.com/
Mvh,

Fra : Psyman

Dato : 22-06-02 18:56

"Thomas Jensen" <ozdr2254@mail.dk> wrote in message
snip....
> Canon Ixus 330 leveres
snip...

Canon har leveringsproblemer med flere af deres digitalkameraer! Så hvis du
vælger sådan et, kan du godt komme til at vente en måneds tid på det,
medmindre du kan finde nogle få i en butik (som ganske sikkert tager sig
godt betalt).