MS Windows
briani 27239
Num lock på Win2K
Fra : Kenneth Manby

Dato : 21-06-02 10:47

Hej

Jeg har lige installeret win2K, men jeg kan pinedød ikke få num lock til at
"starte" når win2k lukker op. Jeg har prøvet i systemindstillinger under
display, men uden held.
Jeg har et Asus A7v333 MB og der er biosen sat til at numlock skal være
slået til. Det er den også, men win2K slår den fra igen. Hvad gør man??

Mvh

Kenneth Manby

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-02 11:09

"Kenneth Manby" <kma@dfh.dk> skrev> Hej

> [...]
> Jeg har et Asus A7v333 MB og der er biosen sat til at numlock skal være
> slået til. Det er den også, men win2K slår den fra igen. Hvad gør man??

Hej Kenneth

Klik Start - Kør - indtast regedit - klik OK

Find dette:
HKEY_CURRENT_USER\ Control Panel\Keyboard

I den højre del af vinduet finder du efterfølgende:
InitialKeyboardIndicators
Dobbeltklik på denne og ændre værdien til 2

Med venlig hilsen
Per Schulze
http://Webkurs.dk

Fra : Pico

Dato : 23-06-02 15:36

Kenneth Manby wrote:
> [...]
> Jeg har et Asus A7v333 MB og der er biosen sat til at numlock skal
> være slået til. Det er den også, men win2K slår den fra igen. Hvad

Er du sikker på at numlock er slået til i bios ?
Pico

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 23-06-02 21:14

> [...]
> Jeg har et Asus A7v333 MB og der er biosen sat til at numlock skal være
> slået til. Det er den også, men win2K slår den fra igen. Hvad gør man??

Du skal ind i registreringsdatabasen og ændre det. Både i
\hkey_users\default\control panel\keyboard og \hkey_current_user\control
panel\keyboard skal værdien for InitialKeyboardIndicators sættes til 2.

Mvh. Brian

PS. kan ikke huske om stierne er 100% korrekte, men det er noget i den stil.