MS Windows
briani 27239
XP sat op til flere netværk
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-06-02 00:24

Davs

Jeg har anskaffet mig en bærbar som både skal kunne sættes på nettet
herhjemme og inde på arbejdet. Som det er nu er jeg nødt til at gå ind og
ændre TCP/IP-indstillingerne (skifte DNS-servere) - kan jeg ikke på en
eller anden have to netværk-setups? Evt. ved at lave en ny
Netværksforbindelse, så jeg har een til hjemme og een til arbejdet eller
lignende?

Mvh.
/Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-02 04:15

20 Jun 2002 23:23:49 GMT, skrev Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk>:

>kan jeg ikke på en
>eller anden have to netværk-setups? Evt. ved at lave en ny
>Netværksforbindelse, så jeg har een til hjemme og een til arbejdet eller
>lignende?

Det skulle kunne lade sig gøre ved at lave to forskellige
hardwareprofiler.

Højreklik på denne computer => egenskaber => hardware => hardware
profiles.

Kopier den ene opsætning med den ene forbindelse og lav så
ændringerne i kopien.

Ved opstart får du valgmulighed mellem de forskellige
hardwareprofiler.

Ellers er der et nemt program på <http://www.netswitcher.com/>,
hvis ovennævnte driller.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-06-02 13:41

> [...]
> profiles.
>
> Kopier den ene opsætning med den ene forbindelse og lav så

Denne fremgangsmåde kan jeg ikke få til at fungere. Nogle indstillinger
gemmes som f.eks. skærmindstillingerne, men TCP/IP indstillingerne er altid
de samme...

Er der et trick jeg har misset? Jeg vil helst ikke bruge 3. parts software.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Preben Graversen

Dato : 21-06-02 06:24

> [...]
> eller anden have to netværk-setups? Evt. ved at lave en ny
> Netværksforbindelse, så jeg har een til hjemme og een til arbejdet eller

Jo det er meget let. Søg på nettet efter kommandoen Netsh. Resten finder du
selv ud af ;)

Mvh Preben

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 21-06-02 08:31

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:
> [...]
> ikke på en eller anden have to netværk-setups? Evt. ved at lave en ny
> Netværksforbindelse, så jeg har een til hjemme og een til arbejdet

Nu skriver du ikke hvilket OS du bruger, men i XP er det muligt at definere
to forskellige opsætninger af TCP/IP indstillingerne.

Vælg "Egenskaber for LAN-forbindelse" - "Egenskaber for Internetprotokol
(TCP/IP)" og så kan du angive en generel og alternativ TCP/IP opsætning.
(Har dog ikke testet endnu om det virker).

Mvh. Jess

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 21-06-02 08:45

Jess Nygaard Pedersen <weshleyREMOVE@REMOVEhotmail.com> wrote:

> Nu skriver du ikke hvilket OS du bruger...

Ups, kom lige til at læse overskritften... he he
Så mit råd burde virke.

Mvh. Jess

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-06-02 13:43

"Jess Nygaard Pedersen" <weshleyREMOVE@REMOVEhotmail.com> wrote in

> V‘lg "Egenskaber for LAN-forbindelse" - "Egenskaber for Internetprotokol
> (TCP/IP)" og s† kan du angive en generel og alternativ TCP/IP ops‘tning.
> (Har dog ikke testet endnu om det virker).

Hmm... jeg kan ikke finde nogen steder at definere en alternativ opsætning.
Der er kun et faneblad kaldet "Generelt". Kan det være fordi, der kun kører
XP Home?

Mvh.
/Thomas

Fra : Sysadm

Dato : 23-06-02 11:48

I W2K gør du:

Vælg TCP/IP protokollen, klik på properties, klik på advanced. Her i kan du
tilføje ekstra IPadresser.

/CWS