MS Windows
briani 27239
XP Pro brænder problemer
Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 21-06-02 00:00

Hejsa.
Jeg vover pelsen, og håber at emnet ikke er OT...
Jeg har mildest talt voldsomme problemer med at få min brænder (Lite-on
LTR-12102C) til at virke under Xp pro (eng. version).
Drevet kørte som en mis under Win ME med Nero software, men nu chrasher den
hele systemet, så jeg bliver nød til at køre en restore fra fejlsikret
tilstand, for overhovedet at få XP op at køre igen.
Får den så endelig brændt en skive, er der oftest fejl i de brændte filer,
specielt når jeg vil kopiere almindelige musik CD'er, de kan ganske enkelt
ikke afspilles i noget medie
Tekst og billeder går det lidt bedre med, men ikke altid...
Jeg har smidt min Nero CD væk, men ved heller ikke, om det kan køre under
XP.
Skal jeg virkelig til at installerer et "stand alone" brænderprogram, skal
XP patches eller er der noget tredie i vejen?
Jeg håber virkelig der er nogen i NG, der har en god idé, det er pisse træls
at have et drev, der ikke virker
Med venlig hilsen,
Rune

Fra : Madsen

Dato : 21-06-02 00:48

Rune Feldt-Rasmussen skrev:

> [...]
> chrasher den hele systemet, så jeg bliver nød til at køre en
> restore fra fejlsikret tilstand, for overhovedet at få XP op at

Har du installeret ASPI under WinXP?
Hvis ikke så prøv at hente følgende fil:
<http://home.worldonline.dk/hijklm/aspi/aspi4all.zip> (235 KB)
Pak den ud, kør aspichk.exe og er der behov for opdatering så kør
Aspi4all.exe.

Madsen.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 21-06-02 01:13

> [...]
> <http://home.worldonline.dk/hijklm/aspi/aspi4all.zip> (235 KB)
> Pak den ud, kør aspichk.exe og er der behov for opdatering så kør

Tak for rådet
Jeg har lige prøvet om det ville hjælpe, men der er stadig problemer.
Den siger godt nok, at den brænder data til CD'en, derefter at den gør den
klar til brug og vupti, en hel musikCD brændt på 25 sekunder?!
Det er selvfølgelig helt galt, og der er da heller ikke noget på skiven,
ikke engang filfragmenter.
Integreret brænding under XP min bare rø....
Har du andre ting man kan prøve?
Glemte i øvrigt lige at nævne, at processbjælken lige fra starten har været
underlig - dvs. ikke kørt realtime.
Den er startet på 20-40 sekunder ligegyldig hvor stor en fil jeg vil brænde.
Derefter går den så nedad til 5 sekunder, og der bliver den så til
brændinger er færdig - eller min PC er crashed
Hjæææælp!!!
Rune

Fra : Madsen

Dato : 21-06-02 01:36

Rune Feldt-Rasmussen skrev:

> Integreret brænding under XP min bare rø....

Er det den interne brænderfunktion i WinXP du prøver at brænde med?
Jeg troede du havde installeret Nero på WinXP også. Hvis du aldrig
har været inde på WindowsUpdate så skulle du tage et smut derind.
Der er kommet mange opdateringer til brændere på Windows Update.

> Glemte i øvrigt lige at nævne, at processbjælken lige fra starten
> har været underlig - dvs. ikke kørt realtime.

Procesbjælken i hvilket program?

Madsen.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 21-06-02 08:47

> Procesbjælken i hvilket program?
Procesbjælken i XPs integrerede brænderprogram
Rune

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 21-06-02 09:30

> Procesbjælken i hvilket program?

Har i øvrigt lige kørt Win update incl. de updates der var til brænding, men
det tager stadig kun 30 sekunder at kopiere en hel CD??
Filerne på den brændte skive kan godt vises i explorer, og jf. properties
boksen for hver fil, er de identiske med den originale fil men...

I Win Media Player får jeg følgende fejl:

Error# 80004005
Sorry, no more help is available for this problem at this time.

- og en almindelig CD afspiller går også i sort når jeg prøver:
Problemet er der også, når jeg vil kopiere fra CD'er der selv er kopier, så
det er ikke fordi der er noget"funny" ved de CD'er jeg vil kopiere.
Sidste sjove oplevelse: midt i endnu et forsøg på brænding, åbner drevet
skuffen af sig selv, og programmet lukker???
Jeg ved snart ikke - findes der et "stand alone" shareware brænderprogram,
det her XP gøj bliver jeg sgu' træt af i længden!!!!
Rune

Fra : Søren Solhøj

Dato : 21-06-02 13:05

"Rune Feldt-Rasmussen" <feldt@adr.dk> skrev i en meddelelse
> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Har i øvrigt lige kørt Win update incl. de updates der var til brænding,
men
> det tager stadig kun 30 sekunder at kopiere en hel CD??

Har du husket at genstarte efter opdateringen??

> [...]
> Jeg ved snart ikke - findes der et "stand alone" shareware brænderprogram,
> det her XP gøj bliver jeg sgu' træt af i længden!!!!

Prøv at hente Nero's demo version 5582 her
http://www.nero.com/en/index.html#download.

Den køre fint på min xp, og jeg havde de samme problemmer som dig, dog ikke
den med skuffén midt i en brænding. Mine fejl blev fremkaldt af at jeg havde
2 brændeprogrammer installere.Det var nero og easy cd creator. Det kan være
du skal hente noget fra denne side også.
http://www.nero.com/en/index.html#c1023694368810
fx. WNASPI32.DLL

> Rune

Mvh Søren

Fra : Madsen

Dato : 21-06-02 14:20

Rune Feldt-Rasmussen skrev:

> Jeg ved snart ikke - findes der et "stand alone" shareware
> brænderprogram, det her XP gøj bliver jeg sgu' træt af i
> længden!!!!

Jeg har aldrig brugt WinXP's indbyggede brænderfunktion så jeg kan
ikke sige hvor god eller dårlig den er. Pt. har jeg Nero og CdrWin
installeret på WinXP og de kører uden problemer overhovedet.

Madsen.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 21-06-02 20:59

> Jeg har aldrig brugt WinXP's indbyggede brænderfunktion så jeg kan
> ikke sige hvor god eller dårlig den er. Pt. har jeg Nero og CdrWin
> installeret på WinXP og de kører uden problemer overhovedet.

Hej
Jeg har installeret en Nero demo, og alt er honky-dory
XP min bare røv!!!
Men mange tak for hjælpen, just the same.
Venlig hilsen Rune

Fra : Madsen

Dato : 21-06-02 21:20

Rune Feldt-Rasmussen skrev:

> Jeg har installeret en Nero demo, og alt er honky-dory

Tænkte det nok.

> XP min bare røv!!!

Nu kender jeg af gode grunde ikke din bare røv, men XP kender jeg og
den kører som en drøm her, men det er da muligt at brænderfunktionen
er noget skrammel. Som nævnt har jeg aldrig prøvet den, da jeg har
installleret Nero og CdrWin i stedet. :)

> Men mange tak for hjælpen, just the same.

Velbekom.

Madsen.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 21-06-02 21:58

> [...]
> er noget skrammel. Som nævnt har jeg aldrig prøvet den, da jeg har
> installleret Nero og CdrWin i stedet. :)

Jeg er nu også ovenud happy med XP!
Jeg har bare brugt lidt for lang tid på noget, der ikke burde være et
problem under XP pro, derfor den bitre kommentar
Men tak igen,
Rune

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-06-02 22:27

Fri, 21 Jun 2002 22:20:10 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Nu kender jeg af gode grunde ikke din bare røv,

Det kunne da være interessant at høre de grunde ...

>men XP kender jeg og den kører som en drøm her

Jeg er også ovenud glad for min.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-06-02 22:10

Rune Feldt-Rasmussen skrev:

> Jeg har bare brugt lidt for lang tid på noget, der ikke burde være et
> problem under XP pro, derfor den bitre kommentar

Ja, det har du nu ret i. Det burde virke.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 22-06-02 01:07

Peter Loumann skrev:

> Det kunne da være interessant at høre de grunde ...

Jeg kender ikke Rune 'in the flesh' og har heller ikke set et
højopløst digitalt 48-bits Tiff-billede af hans kinder, så jeg kan
derfor heller ikke udtale mig om kvaliteten af dem. Var det en god
nok grund?

> Jeg er også ovenud glad for min.

Den vil jeg lige lade stå lidt. Om ikke andet så for at vise hvordan
uheldig citatteknik kan misforstås.

Fut selv et eller andet sted hen. ;)

Madsen.