Spider-Man og Batman (ingen spoilere)
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-06-02 22:53

Jeg er en af dem, der fandt Spider-Man ganske aldeles glimrende! Fuld af
de helt rigtige klicheer og stereotypiske karakterer.

Især filmmusikken havde det helt rigtige superhelte-feel, som vi husker
det fra fx Batman-filmene. Faktisk syntes jeg, at hovedtemaet lød lige
lovligt meget som en efterligning af Batman-temaet, så jeg smuttede
forbi IMDB for at, hvilken komponist der havde formastet sig til at
kopiere mesteren Danny Elfman fra Batman. Og tænk engang - synderen var
Danny Elfman selv! Smart valg at vælge ham som komponist til Spider-Man,
for filmen læner sig i forvejen kraftigt op ad især Batman, men også
andre superheltefilm.

Og apropos Batman, så kan jeg se, at der nu er en prequel på vej. Er der
nogen bud på, hvem der kommer til at spille Batman?

--
Mvh. Peter
"Very clever, Worf. Eaten any good books lately?"

Fra : Herold³

Dato : 21-06-02 10:10

> Jeg er en af dem, der fandt Spider-Man ganske aldeles glimrende! Fuld af
> de helt rigtige klicheer og stereotypiske karakterer.

Og Nils Frid gav den 4 stjerner i Morgen TV. Vil det dog ingen ende tage?

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-06-02 18:17

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> wrote:

>Og Nils Frid gav den 4 stjerner i Morgen TV. Vil det dog ingen ende tage?

Åbenbart ikke. 4 hatte i Bogart.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 21-06-02 11:25

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message news:aetipa$15g$1@sunsite.dk...

SNIP

> Og apropos Batman, så kan jeg se, at der nu er en prequel på vej. Er der
> nogen bud på, hvem der kommer til at spille Batman?

Jeg har læst nogle løse rygter om at John Cusack, skulle være involveret i projektet. Men ved dog ikke om det er som
Batman?

MVH Anders

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-06-02 21:47

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev:

>Og apropos Batman, så kan jeg se, at der nu er en prequel på vej. Er der
>nogen bud på, hvem der kommer til at spille Batman?

Se detaljer her:
http://us.imdb.com/Title?0261557

Ingen medvirkende på endnu, men instruktøren er Darren Aronofsky, som
har lavet "Requiem for a Dream", og manuset bygger på Frank Millers
Year One- tegneserie, så det tegner foreløbig yderst interessant!

Niels Søndergaard

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 22-06-02 16:38

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Ingen medvirkende på endnu, men instruktøren er Darren Aronofsky, som
> har lavet "Requiem for a Dream", og manuset bygger på Frank Millers
> Year One- tegneserie, så det tegner foreløbig yderst interessant!

Så det bliver altså en social-realistisk skildring, med håndholdte kameraer,
og naturligt lys ?

Respekt til Aronofsky, men en actioninstruktør er han jo ikke ligefrem.

Thomas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-06-02 22:57

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Og apropos Batman, så kan jeg se, at der nu er en prequel på vej. Er
> der nogen bud på, hvem der kommer til at spille Batman?

Ifølge corona (http://www.corona.bc.ca/films/details/batman5.html) har Brad
Pitt været på tale, men det er et par år siden. Der står intet
revolutionerende på siden, men der er lidt blandet godt fra rygteposen.

/Nikolaj